Dobre praktyki w Internecie
Ucz i ucz się z TIK: korzystaj ze sprawdzonych źródeł; korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych; korzystaj z dostępnych kursów on - line; nie krytykuj poglądów innych osób; nie korzystaj ze stron z gotowymi testami, opracowaniami oraz innymi pomocami (ściąga.pl, chomikuj.pl) wykonuj prezentacje multimedialne;
Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie: do odrabiania prac domowych nie używaj Internetu; nie opieraj się na jednym źródle; korzystaj ze stron polecanych przez szkołę,; tworząc prezentację, referaty nie używaj tzw. metody „kopiuj, wklej”; weryfikuj prawdziwość informacji na różnych stronach; nie używaj „gotowców”;
Nie kradnij i nie daj się okraść: pamiętaj nie wszystkie strony do pobierania są darmowe; wysyłając swoje opracowania do Internetu zawsze podpisuj prace; nie otwieraj linków, których nie znamy; pobierając program koniecznie przeczytaj warunki licencji; nie używaj nielegalnego oprogramowania; używaj pseudonimów i haseł w sieci;
Komunikujmy się: pamiętaj nie podawaj wszystkich danych osobowych; łatwy kontakt uczniów i rodziców z nauczycielami poprzez specjalne e, portale internatowe i komunikatory; nie rozmawiaj z nieznajomymi osobami; używaj tylko sprawdzonych grup dyskusyjnych; dyskutując na forach internetowych dbaj o kulturę wypowiedzi i poprawność ojczystego języka (netykieta) stop portalom społecznościowym;
Komputery pod ręką: dostęp do Internetu na każdej przerwie, np. w bibliotece; z multimedialnego sprzętu szkolnego korzystaj tylko pod opieką nauczyciela; blogi i fora wykorzystuj również w celach naukowych; zasoby w sieci wykorzystuj do poznania sposobów i efektów pracy innych osób; nie używaj komputerów do gier internetowych;
Bądź bezpieczny w sieci: stosuj się do obowiązującej netykiety; nie publikuj swoich zdjęć – nie wiadomo kto jest „po drugiej stronie”; nie czytaj spamów; pamiętaj o aktualizacji programów antywirusowych i systemu operacyjnego; ostrożnie dobieraj znajomych; nie zawieraj żadnych znajomości poprzez Internet;
Nauczcie tego dorosłych: złam barierę wiekową; ucz naszych najbliższych jakie możliwości stwarza Internet i jak z niego rozsądnie korzystać; wspomagaj naukę starszych podręcznikami; swoją satysfakcją z korzystania z Internetu dzielimy się z dorosłymi; starszym Internet nie potrzebny do niczego;