Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska. Dziesięć kroków doskonalenia procesów (Page 2010)  1. Sporządź listę procesów  2. Wybierz proces i przygotuj.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Portal EURES – rejestracja CV w bazie CV on - line
Advertisements

Proces tworzenia koszyka gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej w Polsce Piotr Ruciński koordynator AOTM ds. Centralnej Bazy Świadczeń Opieki Zdrowotnej.
przetwarzaniu informacji
Po co wdrażać system zarządzania oprogramowaniem?.
zarządzanie produkcją
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Zarządzanie projektami logistycznymi - laboratoria
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Narzędzia Systemów workflow
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Tworzenie nowej biblioteki
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zarządzanie projektami
USPRAWNIANIE, DORADZTWO, KONSULTING
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
Innowacje organizacyjne w usługach
System ułatwiający zarządzanie Jednostką
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
Metodyki zarządzania projektami
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Naciśnij SPACJĘ aby przejść dalej
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Algorytmika.
XML Publisher Przedmiot i zakres szkolenia Przedmiot i zakres szkolenia Przeznaczenie XML Publisher Przeznaczenie XML Publisher Definiowanie Definiowanie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
Diagram aktywności (czynności)
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Długość cyklu produkcyjnego
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
Część 1.  Pierwszym etapem metodyki strukturalnej jest analiza strukturalna której efektem jest model podstawowy systemu.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Projektowanie postaci formularza:
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
E-zwolnienia Zmiany wchodzące od roku.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Temat: Tworzenie bazy danych
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Planowanie działań: Harmonogram aktywności logicznej
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Specjalność Handel zagraniczny
Raport postępu lub stanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Nuda na imprezie. Nieudane spotkanie. Koniec z tym
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska

Dziesięć kroków doskonalenia procesów (Page 2010)  1. Sporządź listę procesów  2. Wybierz proces i przygotuj dokument z założeniami  3. Narysuj mapę procesu  4. Oszacuj czas i koszty  5. Zweryfikuj mapę procesu  6. Zastosuj techniki usprawniania procesów  7. Stwórz mierniki i narzędzia  8. Przetestuj i popraw  9. Wprowadź nowy proces  10. Ciągle usprawniaj proces

3. Narysuj mapę procesu  Mapa procesu pokazuje sekwencję zdarzeń, które prowadzą od początku procesu do jego końca.

3. Narysuj mapę procesu  Od czego zależy szczegółowość mapy procesu?  Mapę szczegółową warto tworzyć gdy:  Proces angażuje wielu ludzi  Występuje wysoka rotacja pracowników w procesie  Proces jest częścią większego procesu biznesowego  Mapę ogólną warto tworzyć gdy  Proces jest słabo zdefiniowany, nie ma zgody co do tego, jak przebiega i jak funkcjonuje.  Proces jest złożony.  Proces charakteryzuje się wysoką zmiennością.  W jego skład wchodzi wiele podprocesów.

3. Narysuj mapę procesu  Tworzenie mapy rozpoczynamy od punktu startowego określonego w dokumencie.  Z punktu startowego powinna wynikać pierwsza czynność oraz stanowisko, które tę czynność wykonuje.  Obok każdej czynności, która polega na utworzeniu lub przetworzeniu dokumentu powinna znaleźć się nazwa tego dokumentu.  Do następnego etapu procesu dochodzimy zadając pytanie: co się dalej dzieje z tym dokumentem?

3. Symbole CZYNNOŚĆ DECYZJA KIERUNEK PRZEPŁYWU PROCESU CZYNNOŚĆ WYKONYWANA RÓWNOLEGLE TERMINATOR POCZĄTEK / KONIEC CZYNNOŚĆ AUTOMATYCZNA

3. Symbole BAZA DANYCH RĘCZNE WPROWADZANIE DANYCH ŁĄCZNIK WEWNĄTRZSTRONICOWY ŁĄCZNIK MIĘDZYSTRONICOWY DOKUMENT PAPIEROWY DOKUMENTY PAPIEROWE

3. Symbole TELEFON E_MAIL SPOTKANIE KONTROLA WEWNĘTRZNA MICROSOFT EXCEL

3. Narysuj mapę procesu Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie

3. Narysuj mapę procesu

3. Wykonawca czynności Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie Kierownik Działu Specjalista ds. HR

3. Narzędzia Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie Kierownik Działu Specjalista ds. HR

3. Czas  Czas realizacji czynności w procesie  Czas przebiegu czynności  Czas realizacji zadań w procesie + czas oczekiwania  Czas przebiegu procesu  Suma czasów przebiegu czynności

3. Czas Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie Kierownik Działu Specjalista ds. HR 40 min2 h 5 h 1 dzień

3. Kontrola wewnętrzna Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie Kierownik Działu Specjalista ds. HR 40 min2 h 5 h 1 dzień

3. Łącznik wewnątrzstronicowy Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie Kierownik Działu Specjalista ds. HR 40 min2 h 5 h 1 dzień

3. Łącznik międzystronicowy Dostrzeżenie potrzeby zatrudnienia nowego pracownika 1. Wypełnij formularz wymaganych kwalifikacji Wypełniony formularz 2. Przeszukaj bazę dostępnych pracowników 3. Czy został znaleziony pracownik o odpowiednich kwalifikacjach? Baza przeszukana Tak Nie Kierownik Działu Specjalista ds. HR 40 min2 h 5 h 1 dzień s.2 4

3. Łącznik międzystronicowy 4. Skontaktuj się z agencją headhunterską Specjalista ds. HR 40 min 5 h s.1 3

3. Mapa procesu

3. Dokument narracyjny Nr czynności Opis czynności WykonawcaNarzędziaWynik czynności 1.Wypełnienie formularza reklamacyjn ego Pracownik call center Dokument papierowy Wypełniony formularz w formie papierowej

3. Programy do mapowania Większość oprogramowania odpłatna:  Microsoft Visio  Process Maker  Adonis (jest na komputerach WZ)  Bizagi Process modeler