WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzi ogrodnicy porozumiewają się nawzajem Young gardeners for mutual understanding.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Program Uczenie się przez całe życie COMENIUS edukacja szkolna Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
COMENIUS. Program Comenius to jeden z czterech programów sektorowych programu Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie jest on adresowany do szkół,
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Felix on tour through Europe Felix podróżuje po Europie Comenius Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
PROGRAM COMENIUS.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
compulsory full-time education
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
BE MY GUEST: GO ON A UNIQUE EUROPEAN STUDENT TOUR Partnerski projekt wielostronny szkół w ramach programu Comenius.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
WIELOSTRONNY PROJEKT PARTNERSKI SZKÓŁ „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” [Sporture] Publiczne Gimnazjum w Boratynie.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Partnerstwo strategiczne szkół w ramach programu Erasmus+
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
COMENIUS.
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach Programu Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Comenius to jeden z czterech europejskich programów sektorowych Programu „Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme). Zadaniem programu jest:  rozwijanie wśród dzieci i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz rozumienia jej wartości,  pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Szczegółowe informacje na temat programu Comenius można znaleźć na stronie internetowej:

Nasza szkoła przystąpiła do projektu „Understanding and celebrating European Folklore”, który będzie realizowany w latach 2012 – 2014.

Celem projektu jest dokonanie porównania oraz zbadanie podobieństw i różnic między państwami uczestniczącymi poprzez zgłębianie siedmiu aspektów folkloru europejskiego:  Festiwale  Festiwale – uroczystości w trakcie wizyt oraz podczas międzynarodowych dni kultury każdego z państw  Muzyka  Muzyka – poznawanie różnych instrumentów w trakcie projektu, uczniowie będą uczyć się jak na nich grać oraz spróbują stworzyć hymn dla projektu używając najbardziej tradycyjnych instrumentów z każdego państwa, występy podczas wizyt oraz międzynarodowych dni kultury  Medycyna  Medycyna – zbieranie informacji na temat tego gdzie dokonały się przełomowe odkrycia, ze szczególnym uwzględnieniem tych odkryć, które są związane z państwami biorącymi udział w projekcie  Religia  Religia – zbieranie informacji dotyczących kulturowych aspektów religii związanych ze świętowaniem, tradycjami, a także zrozumienie kluczowych przesłań każdej z religii wyznawanych w państwach uczestniczących w projekcie

 Jedzenie  Jedzenie – stworzenie książki kucharskiej, która będzie na każdej stronie zawierać przepisy na dania pochodzące z różnych państw, ale składające się z tych samych składników. Dzielenie się wiedzą na temat potraw i tradycji związanych z jedzeniem pomiędzy szkołami i społecznościami podczas wizyt oraz w trakcie międzynarodowych dni.  Przesądy  Przesądy – zdobywanie informacji na temat częstych przesądów i różnych zabobonów w każdym z państw oraz pokazanie ich poprzez przedstawienia wykonywane w trakcie wizyt np. przedstawienie o przesądach związanych z czarnym kotem w Anglii czy o meduzie we Włoszech.  Baśnie i legendy  Baśnie i legendy – stworzenie książki w wersji elektronicznej zawierającej legendy i bajki państw uczestniczących

SŁOWENIA POLSKATURCJA GRECJA WIELKABRYTANIA HOLANDIA HISZPANIA REPUBLIKA CZESKA

Dla uczniów: poznanie innych krajów, kultur oraz mentalności i stylu życia obywateli; większe zainteresowanie innym krajami i kulturami; większa tolerancja wobec innych kultur i obywateli innych krajów; większa motywacja do nauki języków obcych; poprawienie umiejętności posługiwania się językiem angielskim; lepsze umiejętności społeczne i zdolność pracy w grupie; zyskanie praktycznej znajomości technologii informacyjno – komunikacyjnych; udział w kilkudniowych wyjazdach do krajów partnerskich; zawarcie znajomości z rówieśnikami z innych krajów.

Dla nauczycieli i szkoły: nawiązanie międzynarodowej współpracy, zawarcie znajomości z nauczycielami z innych krajów; wymiana doświadczeń, wymiana informacji o systemach edukacyjnych i sposobach nauczania w partnerskich szkołach; udział w kilkudniowych wyjazdach do krajów partnerskich; podniesienie prestiżu szkoły poprzez udział w projekcie; promowanie naszego kraju, regionu, lokalnych tradycji wśród innych partnerskich krajów; dofinansowanie projektu i działań koniecznych do jego realizacji w kwocie €.

Integralną częścią projektu są wizyty w partnerskich placówkach finansowane z funduszu Unii Europejskiej. Planowane mobilności: Czechy, Uście nad Łabą Grecja, Saloniki Słowenia, Benedikt Turcja, Stambuł Wielka Brytania, Londyn Holandia, Ede Polska, Skołyszyn Hiszpania, Malaga

udział w festiwalach, imprezach i uroczystościach w szkołach; poznawanie zwyczajów, tradycji, języków; kreatywne zajęcia plastyczne; przygotowywanie występów, pokazów i przedstawień z udziałem uczniów; organizowanie wystaw; opracowywanie folderów, plakatów, informatorów; gazetek; wideokonferencje; współpraca poprzez platformę e – Twinning; dokumentowanie projektu poprzez zdjęcia, filmy, prezentacje; promowanie projektu w prasie lokalnej i mediach.

Strona internetowa mająca na celu zaprezentowanie wszystkich efektów pracy Trzy magazyny elektroniczne Hymn projektu Logo projektu Płyta CD z muzyką nagrana podczas projektu Książeczka z przepisami zawierająca pomysły ze wszystkich państw Książka z legendami i baśniami

Na stronie internetowej szkoły będziemy zamieszczać informacje z kolejnych etapów realizacji projektu. Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach Programu Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.