„Co nas łączy z Ameryką Południową?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawiedliwy Handel to międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów.
Advertisements

Kolory PRZYMIOTNIKI.
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Weronika Paszewska Jakub Rok || Grupa eFTe
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Fairtrade – dynamiczny rynek
prezentacja multimedialna grupa C
Europa Stary kontynent.
Rośliny oleiste, włókniste, używki
SPRAWIEDLIWY HANDEL.
Europejski obszar gospodarczy
Współzależności w dzisiejszym świecie Scenariusz wprowadzający Patrz i zmieniaj, 2009/2010.
NATO „Nie wiem , jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej , ale czwarta będzie na maczugi „. Albert Einstein.
Organizacja Narodów Zjednoczonych
V przegląd inicjatyw edukacyjnych
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Ameryka Północna.
Międzynarodowe Stowarzyszenie
UE w skrócie.
Czym jest Unia Europejska?
DZIECI ŻOŁNIERZE.
Wykonał: Daniel Hetmaniak Klasa VI d
GMO – fakty i mity.
Orange Smak słodko-kwaśny. Nadają się do bezpośredniego spożycia na surowo. Są powszechnie stosowane w produkcji soków owocowych. Gatunki.
Sprawiedliwy Handel - codziennie wpływamy na losy świata.
Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych.
ZAGŁADA LASÓW RÓWNIKOWYCH
Jestem świadomą konsumentką Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2014 r.
AMERYKA PÓŁNOCNA INFORMACJE GŁÓWNE Powierzchnia : km²
WRZESIEŃ 2014 ROK PRZYSTĘPUJEMY DO REALIZACJI PROJEKTU SPRAWIEDLIWI, AKTYWNI, ŚWIADOMI - BUDOWA PODSTAW DLA KAMPANII SZKOŁY PRZYJAZNE DLA SPRAWIEDLIWEGO.
Integracja polityczna państw świata
Kto handluje z kim?.
ZADANIE ILUSTRUJĄCE ELEMENT WIEDZY KRAJOZNAWCZEJ
Australia jest najmniejszym kontynentem świata
- REKORDY W ŚWIECIE PRZYRODY -
Sprawiedliwy Handel Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu”
Wykonały : Sara Buczyńska i Magda Jaźwińska
KAWA HERBATA KAKAO.
practicalaction.org/schoolstechnologyjustice Technologia Co to znaczy dla ciebie?
Aktywne społeczeństwo Zmieniamy rynek. Razem. Tworzymy silną grupę zakupową Zbieramy poparcie dla słusznej idei Wszyscy razem kreujemy aktywną grupę.
VDMA | HOLZ-HANDWERK 2016 / DREWNO-RZEMIOSŁO Konferencja prasowa Warszawa, 1 grudnia 2015 r. Dennis Bieselt VDMA e.V. Holzbearbeitungsmaschinen Zrzeszenie.
Problem wyżywienia ludzi na świecie
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Globalizacja mierniki
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_05_ Europa Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Sytuacja epidemiologiczna Polski na tle Europy i świata implikacje dla profilaktyki Katowice, wrzesień 2004 Anna Marzec-Bogusławska.
„Geograficzne naj... – wszystko co naj... w geografii”
ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Wyspa pochodzenia wulkanicznego. Jej powierzchnia w większości utworzona jest przez lawę wulkaniczną. Należy do Hiszpanii. Ostatni wybuch wulkanu miał.
Dzieci świata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Międzynarodowe Umowy Handlowe Krzysztof Trepczyński Warszawa, 10 Marca r.
Sprawiedliwy Handel Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2013r.
Puchatek obudził się nagle z uczuciem dziwnego przygnębienia
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
„Charlie i fabryka czekolady”
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Międzynarodowa organizacja pozarządowa, znana jako Fundacja Greenpeace. Założona w 1971 w Vancouver w Kanadzie, by przeciwstawić się amerykańskim testom.
Yhcołw włochy Przygotowała Zuzanna Bubienko.
Prezentację przygotowała Marcelina Czech
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
SPOŁECZNE SKUTKI POLITYKI KLIMATYCZNEJ ŚWIATA
Korespondencja elektroniczna
Wiktoria Rusińska Klasa 3
Debata „Globalizacja”.
Niedożywienie.
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Zapis prezentacji:

„Co nas łączy z Ameryką Południową?”

Globalne Południe, to inaczej kraje rozwijające się, zwane jeszcze czasem błędnie Krajami Trzeciego Świata. Nawiązuje ona bowiem do podziału świata z okresu Zimnej Wojny na mocarstwa Zachodu, Wschodu oraz tzw. HDI (Human Developemet Index ), gdzie mieszkańcy żyją w najgorszych warunkach (Afryka, Ameryka Południowa i Azja).

Trzeba pamiętać, że choć Australia leży na półkuli południowej, to pod względem rozwoju zaliczamy ją do krajów Globalnej Północy. Kraje Globalnej Północy i Globalnego Południa, choć z pozoru stanowią dwa odrębne światy, są nawzajem od siebie zależne.

Kilka informacji o kawie :D

1. Kawa zajmuje 2 miejsce w handlu światowym.

2. 100 mln osób na świecie żyje z uprawy kawy.

3. 22% z produkowanej kawy na świecie jest spożywane w kraju pochodzenia.

4. Za 170 miliardów złotych za którą sprzedano kawę, 23 miliardy z tej sumy wraca do krajów produkujących kawę.

5. Finlandia spożywa najwięcej kilogramów kawy na osobę rocznie.

6. Kawa pochodzi z Etiopii.

7. Słowo „kawa” pochodzi z języka Arabskiego.

8. W 2001 roku Brazylia wyprodukowała znaczki pocztowe o smaku kawy.

Burza mózgów :D Wymieńcie swoje skojarzenia związane z Ameryką Południową. Następnie napiszemy na tablicy wasze skojarzenia. :D

Zadania :D

1. Co nas łączy z Ameryką Południową ? Rozdamy wam karty pracy i w parach lub indywidualnie zastanowicie się nad pierwszym zadaniem i spróbujecie przyporządkować poszczególne słowa z pierwszej kolumny do nazw krajów wypisanych w drugiej kolumnie. Następnie podajecie swoje odpowiedzi i uzasadniacie swój wybór.

2. Filiżanka kawy. Producenci Konsumenci Zastanówcie się, w których krajach na świecie uprawia się najwięcej kawy oraz w których krajach na świecie pije się jej najwięcej. Następnie poprosimy jednego ucznia aby zaznaczył na mapie różowymi karteczkami kraje świata będące producentami kawy, a żółtymi karteczkami kraje świata będące konsumentami kawy. UWAGA!!! Producenci to kraje półkuli południowej, a konsumenci to kraje półkuli północnej. Producenci Konsumenci Finlandia, Norwegia, Islandia, Niemcy, Dania, Austria, Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Stany Zjednoczone, Kanada. Brazylia, Wietnam, Indonezja, Kolumbia, Meksyk, Boliwa.

Test z informacji o kawie. :D Rozdamy teraz test, który każdy z was indywidualnie go wypełnia. Następnie oddacie podpisane prace. Jeżeli nie zdążymy zrobić testu na lekcji, to będzie ten test na zadanie domowe. POWODZENIA!!! :D

3. Ile wart jest banan? – gra symulacyjna. Dzielimy się na 5 zespołów, które wcielą się w role poszczególnych ogniw „bananowego handlu”: pracownicy plantacji, właściciele plantacji, przewoźnicy, importerzy i właściciele sklepów. Każdy zespół otrzyma opis swojej roli. Jeden uczeń z każdego zespołu czyta swoje zadania. Na podstawi schematu banana macie kilka minut, aby zastanowić się, ile warta jest wasza praca, czyli ile z kwoty 1zł należy się właśnie wam i dlaczego. Każdy zespół prezentuje swoje propozycje, które zapiszemy na tablicy. Suma prawdopodobnie przekroczy 1 złoty, wówczas każdy zespół powinien przemyśleć na nowo koszt i zasugerować inną liczbę.

Sprawiedliwy Handel (Fair Trade) To partnerstwo w handlu międzynarodowym, opierając się na dialogu, przejrzystości i szacunku. Sprawiedliwy handel gwarantuje producentom w ubogich krajach sprawiedliwe wynagrodzenie, godne i bezpieczne warunki pracy oraz długoletnie umowy handlowe .

Czy kraje Ameryki Południowej zależne są od Europy? Co zapamiętaliście z tej lekcji?

Dziękujemy za uwagę :D Wykonały: Melania Rapacz :D Zuzanna Tokarz :D

Bibliografia: Publikacja „RAZEM DLA ROZWOJU – Aktywna Edukacja Globalna w Szkołach”