PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Pierwsze dni wiosny.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII POSZUKIWANIE WIOSNY POSZUKIWANIE WIOSNY Ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych Ścieżka edukacyjna.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
Regulamin pracowni komputerowej
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PSP W POŁAŃCU ROK SZKOLNY 2015/2016.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PIERWSZY DZIEN WIOSNY W GRUPIE OF
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
Projekt edukacyjny „Zdrowa żywność – od produkcji do konsumpcji”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

WEBQUEST DLA KLASY I: POWITANIE WIOSNY

SPIS TREŚCI: POLECENIA WPROWADZENIE ZADANIA PLASTYCY BOTANICY KUCHARZE ETNOGRAFOWIE DIETETYCY MATEMATYCY SKORZYSTAJ OCENA PRACY GRUPY ZAKOŃCZENIE

POLECENIA podzielcie się na grupy: plastyków, botaników, kucharzy, etnografów, dietetyków, matematyków; każda grupa otrzyma do wykonania konkretne zadanie lub zadania; każdy uczeń w grupie będzie odpowiedzialny za określone zadanie lub jego część; czas wykonania pracy określi nauczyciel; w czasie swoich poszukiwań potrzebnych materiałów korzystać możecie z zaproponowanych źródeł; na koniec przedstawcie i zaprezentujcie wyniki swojej pracy; dokonajcie oceny wyników pracy pozostałych grup według określonych kryteriów.

WIOSNA kalendarzowa wiosna rozpoczyna się 21 marca; wiosną dni stają się coraz dłuższe; temperatury powietrza są dodatnie, choć czasami mamy przymrozki; często padają deszcze, potrzebne budzącej się przyrodzie; budzą się niedźwiedzie, borsuki i jeże, przylatują jaskółki, bociany, skowronki i zakładają gniazda, zrzuca „zimowe okrycie” Twój pies i kot; kwitną kwiaty, zapylają je owady; rozpoczynają się prace polowe w polach i ogrodach; coraz częściej i chętniej przebywamy na świeżym powietrzu – pamiętajmy o odpowiednim ubiorze.

Piosenki majowe – Maria Konopnicka „Przyszła do nas wiosna Przyszła do nas hoża Nasiała nam kwiecia Między trawy, zboża”. Przygotujcie się na powitanie wiosny. Pomogą Wam w tym przygotowane zadania.

ZADANIA PLASTYCY Narysujcie Panią Wiosnę i inne Pory Roku. Na rysunkach umieśćcie charakterystyczne elementy danej pory roku. Rysunki możecie wykonać różnymi technikami. Na zakończenie przygotujcie galerię prac plastycznych. Możecie skorzystać z: Obrazy-cztery pory roku

ZADANIA BOTANICY Możecie skorzystać z: Zakładamy hodowlę rzeżuchy Przygotujcie uprawę rzeżuchy. Zilustrujcie jej rozwój.

ZADANIA KUCHARZE Możecie skorzystać z: książek kucharskich, poradników kulinarnych Znajdźcie przepisy na potrawy z rzeżuchy. Przygotujcie wybrane i poczęstujcie nimi koleżanki i kolegów z klasy.

ZADANIA ETNOGRAFOWIE Zbierzcie informacje na temat wiosennych zwyczajów w Waszej okolicy. Zilustrujcie je. Wykonajcie Marzannę. Zorganizujcie jej topienie. Zróbcie zdjęcia. Umieśćcie zebrane materiały na gazetce klasowej poświęconej Wiośnie. Możecie skorzystać z: Polskie obrzędy i zwyczaje ludowe

ZADANIA DIETETYCY Możecie skorzystać z: Rzeżucha-źródło witamin Dlaczego warto jeść rzeżuchę? Zbierzcie informacje, dlaczego warto jeść rzeżuchę. Przedstawcie je na forum klasy w formie pogadanki.

ZADANIA MATEMATYCY Zorganizujcie wiosenny konkurs matematyczny w dodawaniu, odejmowaniu. Możecie skorzystać z: M. Lorek, L. Wollman. Nasz elementarz. Klasa1, cześć 3, str. 72

SKORZYSTAJ Strony internetowe, na które warto zajrzeć: Polskie obrzędy i zwyczaje ludowePolskie obrzędy i zwyczaje ludowe Rzeżucha-źródło witaminRzeżucha-źródło witamin Dlaczego warto jeść rzeżuchę?Dlaczego warto jeść rzeżuchę? Zakładamy hodowlę rzeżuchyZakładamy hodowlę rzeżuchy Obrazy-cztery pory rokuObrazy-cztery pory roku Książki, do których warto zajrzeć: książki kucharskie, poradniki kulinarne M. Lorek, L. Wollman. Nasz elementarz. Klasa1, cześć 3, str. 72

OCENA PRACY GRUPY 1pkt2 pkt3 pkt4 pkt Opracowanie zadaniaNie zebraliście podstawowych informacji, pobieżnie opracowaliście temat zadania W Waszej pracy pojawiły się drobne błędy, ale zadanie wykonaliście dobrze Zadanie wykonaliście bezbłędnie, zebraliście potrzebne do wykonania zadania informacje Zebraliście znacznie więcej informacji na temat zadania, niż było to wymagane, rozszerzyliście zadanie Prezentacja i estetyka wykonania Nieciekawie i niestarannie wykonaliście swoje prace Ciekawie, ale mało starannie wykonaliście swoje prace Starannie, estetycznie i ciekawie wykonaliście swoje prace Zastosowaliście różne i oryginalne techniki wykonania swoich prac Zaangażowanie i współpraca w grupie Każdy w grupie pracował osobno, nie pracowaliście razem, kłóciliście się Nie wszyscy w grupie przykładali się do wykonania zadania, były między Wami drobne nieporozumienia Dobrze zorganizowaliście pracę w grupie Wszyscy członkowie grupy chętnie i ochoczo pracowali nad wykonaniem zadania Przedstawienie wyników pracy Nie zaciekawiliście słuchających, nie przygotowaliście się do przedstawienia swojej pracy Zaciekawiliście słuchających, ale nie wszyscy przedstawiający byli przygotowani do przedstawienia wyników Przygotowaliście się do prezentacji i zainteresowaliście nią słuchaczy Byliście bardzo dobrze przygotowani i Wasza prezentacja zainteresowała innych Ocena końcowa: 12 pkt – wspaniale,11-9 pkt – bardzo dobrze 8-6 pkt – dobrze, 5-0 pkt – możecie lepiej

ZAKOŃCZENIE Poznaliście ludowe zwyczaje związane z powitaniem wiosny. Potraficie się zdrowo odżywiać. Umiecie też podzielić się swoją wiedzę z innymi poprzez wypowiedzi ustne, prace plastyczne i pisemne. Potraficie posługiwać się komputerem i korzystać z Internetu w celu zdobycia określonych informacji. Świetnie się spisaliście!