Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt."— Zapis prezentacji:

1 PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 WEBQUEST DLA KLASY II: PRZYRODA JESIENIĄ

3 SPIS TREŚCI: POLECENIA WPROWADZENIE ZADANIA ZOOLODZY BOTANICY METEOROLODZY PLASTYCY ORNITOLODZY POLONIŚCI MAJSTERKOWICZE SKORZYSTAJ OCENA PRACY GRUPY ZAKOŃCZENIE

4 POLECENIA podzielcie się na grupy: zoologów, botaników, meteorologów, plastyków, ornitologów, polonistów, majsterkowiczów; każda grupa otrzyma do wykonania konkretne zadanie lub zadania; każdy uczeń w grupie będzie odpowiedzialny za określone zadanie lub jego część; czas wykonania pracy określi nauczyciel; w czasie swoich poszukiwań potrzebnych materiałów korzystać możecie z zaproponowanych źródeł; na koniec przedstawcie i zaprezentujcie wyniki swojej pracy; dokonajcie oceny wyników pracy pozostałych grup według określonych kryteriów.

5 JESIEŃ kalendarzowa jesień rozpoczyna się 23 września; jesienią dni stają się coraz krótsze; temperatury powietrza są dodatnie, choć im bliżej zimy tym jest coraz chłodniej; często padają deszcze; niedźwiedzie, borsuki i jeże kładą się spać, odlatują jaskółki, bociany, skowronki, Twój pies i kot ma coraz grubszą sierść; rośliny mają dojrzałe owoce, drzewa zrzucają liście; na polach i w ogrodach trwają zbiory; jemy bardzo dużo owoców i warzyw – pamiętajmy o ich umyciu przed spożyciem.

6 Otaczający nas świat zmienia się w czasie jesiennych miesięcy. Jakie zmiany w nim zachodzą, czy potraficie je dostrzec i wykorzystać dla siebie. Sprawdźcie. Jesień - Józef Czechowicz „Szumiał las, śpiewał las, Gubił złote liście, Świeciło się jasne słonko Chłodno a złociście… Rano mgła w pole szła, Wiatr ją rwał i strzępił… Opadały ciężkie grona Kalin i jarzębin…”

7 ZADANIA ZOOLODZY Znajdźcie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy. Zaobserwujcie, jak Wasze zwierzęta domowe przygotowują się do zimy. Zebrane informacje przedstawcie w formie krótkiej prezentacji ustnej. Przygotujcie rysunki lub wydrukujcie ilustracje omawianych zwierząt. Możecie skorzystać z: Przygotowanie zwierząt do zimy Ptaki naszych ogrodów Złota polska jesień

8 ZADANIA BOTANICY Znajdźcie wiadomości na temat, w jaki sposób rośliny przygotowują się do zimy. Zebrane informacje przedstawcie w formie krótkiej prezentacji ustnej. Przygotujcie rysunki lub wydrukujcie ilustracje omawianych roślin. Możecie skorzystać z: Jesień

9 ZADANIA METEOROLODZY Wykonajcie obserwacje stanu pogody w czasie tygodnia. Zapisujcie codziennie temperaturę powietrza, stan zachmurzenia, rodzaj opadów i siłę wiatru w miejscowości, w której mieszkacie. Możecie obserwacje prowadzić w kilku punktach miejscowości lub możecie nawiązać kontakt z koleżankami i kolegami z innych miejscowości i poprosić ich o prowadzenie meteorologicznych obserwacji. Porównajcie swoje zapisy. Możecie skorzystać z: A. Ludwa. Nasza szkoła. Matematyka. Klasa 2. część 1. str. 28-31

10 ZADANIA PLASTYCY Zbierzcie w czasie spaceru jesienne liście i wykonajcie prace plastyczne: Jesienne drzewa. Podpiszcie je (możecie napisy wykonać w dwóch językach). Zawieście je na gazetce klasowej. Możecie skorzystać ze: słownika polsko-angielskiego Tłumacz M. Lorek, M. Zatorska. Nasza szkoła. Klasa 2, cześć 1A, str. 42-43

11 ZADANIA ORNITOLODZY Sprawdźcie, jakie ptaki zimują w Waszej okolicy. Przygotujcie plakat: Co lubią jeść ptaki zimą? Zawieście go na gazetce klasowej. Możecie skorzystać z: Przygotowanie zwierząt do zimy Ptaki naszych ogrodów Dokarmianie ptaków

12 ZADANIA POLONIŚCI Wypiszcie starannie na kartkach wyrazy związane z jesienią a zawierające trudność ortograficzną. Wyrazy rozwieście w różnych miejscach klasy. Przygotujcie tekst dyktanda i przeprowadźcie konkurs na mistrza jesiennej ortografii. Przygotujcie nagrody dla zwycięzców. Możecie skorzystać ze: słownika ortograficznego języka polskiego

13 MAJSTERKOWICZE Wykonajcie karmniki dla ptaków. Zbierzcie odpowiedni pokarm dla ptaków (możecie skorzystać z informacji zamieszczonych na przygotowanym przez ORNITOLOGÓW plakacie). ZADANIA Możecie skorzystać z: Ptaki naszych ogrodów Dokarmianie ptaków Jak zbudować karmnik?

14 SKORZYSTAJ Strony internetowe, na które warto zajrzeć: Tłumacz Jesień Przygotowanie zwierząt do zimy Przygotowanie zwierząt do zimy Dokarmianie ptaków Dokarmianie ptaków Ptaki naszych ogrodów Ptaki naszych ogrodów Złota polska jesień Złota polska jesień Jak zbudować karmnik? Jak zbudować karmnik?

15 SKORZYSTAJ Książki, do których warto zajrzeć: słownik ortograficzny języka polskiego słownik polsko-angielski M. Lorek, M. Zatorska. Nasza szkoła. Klasa 2, cześć 1A, str. 42-43 A. Ludwa. Nasza szkoła. Matematyka. Klasa 2. część 1. str. 28-31

16 OCENA PRACY GRUPY 1pkt2 pkt3 pkt4 pkt Opracowanie zadaniaNie zebraliście podstawowych informacji, pobieżnie opracowaliście temat zadania W Waszej pracy pojawiły się drobne błędy, ale zadanie wykonaliście dobrze Zadanie wykonaliście bezbłędnie, zebraliście potrzebne do wykonania zadania informacje Zebraliście znacznie więcej informacji na temat zadania, niż było to wymagane, rozszerzyliście zadanie Prezentacja i estetyka wykonania Nieciekawie i niestarannie wykonaliście swoje prace Ciekawie, ale mało starannie wykonaliście swoje prace Starannie, estetycznie i ciekawie wykonaliście swoje prace Zastosowaliście różne i oryginalne techniki wykonania swoich prac Zaangażowanie i współpraca w grupie Każdy w grupie pracował osobno, nie pracowaliście razem, kłóciliście się Nie wszyscy w grupie przykładali się do wykonania zadania, były między Wami drobne nieporozumienia Dobrze zorganizowaliście pracę w grupie Wszyscy członkowie grupy chętnie i ochoczo pracowali nad wykonaniem zadania Przedstawienie wyników pracy Nie zaciekawiliście słuchających, nie przygotowaliście się do przedstawienia swojej pracy Zaciekawiliście słuchających, ale nie wszyscy przedstawiający byli przygotowani do przedstawienia wyników Przygotowaliście się do prezentacji i zainteresowaliście nią słuchaczy Byliście bardzo dobrze przygotowani i Wasza prezentacja zainteresowała innych Ocena końcowa: 12 pkt – wspaniale, 11-9 pkt – bardzo dobrze, 8-6 pkt – dobrze, 5-0 pkt – możecie lepiej

17 ZAKOŃCZENIE Umiecie obserwować otaczający Was świat: poznaliście zwyczaje jesienne zwierząt, przygotowania roślin do zimy, zmiany w pogodzie. Potraficie przyjść z pomocą potrzebującym pomocy zimą ptakom. Umiecie też podzielić się swoją wiedzę z innymi poprzez wypowiedzi ustne, prace plastyczne i pisemne. Potraficie korzystać z komputera i Internetu w celu zdobycia określonych informacji. Należą się Wam brawa!


Pobierz ppt "PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google