S EGMENTACJA I TARGETING UKRYTE ŹRÓDŁO DODATKOWYCH SPRZEDAŻY I REDUKCJI KOSZTÓW ? Jarek Kucia Act 4 Quality / Connectmedica.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analiza ryzyka projektu
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Rynek usług medycznych
Historia sukcesu Inteligo - case study
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Analiza i planowanie startegiczne 3
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Summary of the 2nd edition Organizers: 24 – 25th October 2007 r.
PRODUKT.
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING.
The use of bundled rebates by a dominant firm: Lepage’s v. 3M Sprzedaż wiązana (tying) Sprzedaż pakietowa (bundling) Charakter transakcji wiązanych Przyczyny.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
CUSTOMER PROBLEM SOLUTION KLIENT (CUSTOMER) – jeśli jesteś… PROBLEM lub POTRZEBA (PAIN) – zmagasz się… / chciałbyś… KORZYŚĆ (GAIN) - zapewnimy Ci … PRODUKT.
Informatyczne Systemy w Zarządzaniu Tomek Marszał Wyższa Szkoła Informatyki I Umiejętności Zaliczenie przedmiotu Studia niestacjonarne.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

S EGMENTACJA I TARGETING UKRYTE ŹRÓDŁO DODATKOWYCH SPRZEDAŻY I REDUKCJI KOSZTÓW ? Jarek Kucia Act 4 Quality / Connectmedica

Co wspólnego z procesem segmentacji i targetingu mają:

4 elementy składowe usługi (prof. Heskett, Harvard Business School) Value proposition Target Cost System support

„Sweet spot” Klienci nie sa w stanie tego zrobić sami Konkurencja nie jest w stanie temu sprostać Company capabilities Customers needs Sweet spot

Jak firma definiuje swój biznes? Sprzedaz leków / selling drugs Pomoc w zarządzaniu procesem chorobowym / helping to manage disease Dostarczanie rozwiazań systemowych w ochronie zdrowia / Delivering healthcare solutions

Business case (Harvard Business School, 2005) Rok założenia 1999 Najszybciej rosnący bank na świecie w 2007 roku Bank z najwyższym wskaźnikiem stopnia satysfakcji klientów na świecie

Business case (Harvard Business School, 2005) Value proposition = Highest interest rate 5 min to set up account Amazing help desk Zero feesAccess only via internet

3 pytania o propozycje wartości, na które warto sobie odpowiedzieć W jakim stopniu produkty i usługi oferowane przez firmę wchodzą w obszar „sweet spot”? Za co klienci naprawdę chcą płacić? Czy „sales experience” przewyższa oczekiwania klienta?

Co składa sie na lojalność klienta*? * Customer Experience Diagnostic; Sales Executive Council research, 2011

4 elementy składowe usługi (prof. Heskett, Harvard Business School) Value proposition Target Cost System support

Business case (Harvard Business School, 2005) Target: Low maintenence customers with internet access

Czy pszczoły targetują? (Seelay at al. 1990, 19 czerwiec) 2,5 ml nektaru 0,75 ml nektaru 1 ml nektaru 2,5 ml nektaru 00 6 rano południe ul

Wyzwania organizacyjne w procesie segmentacji Przekonać, że warto nadać priorytety wybranym segmentom rynku Wytworzyć wewnętrzny buy-in dla procesu Przekonać zespół sprzedaży do używania informacji na codzień! Odswieżać model segmentacji na bieżąco

3 pytania o targeting, na które warto sobie odpowiedzieć Czy wiemy kto jest naszym dobrym klientem? Czy wiemy kto jest „złym” klientem? Czy pozwalamy „zlym” klientom odejśćczy nadal ich odwiedzamy

Definicja segmentacji wg. McDonald and Dunbar Segmentacja rynku polega na jego podzieleniu na mniejsze części zwane segmentami, które różnią się między sobą oczekiwaniami klientów względem produktu, sposobem zakupu lub innymi kryteriami, a zaspakajane są za pomocą odpowiedniego mixu marketingowego.

Business drivers Współdziałanie elementów w modelu działania zespołu sprzedaży Customer insight Business strategies Value proposition Market dynamics Align the sales force Organization design Performance and rewards Talent management Interial business impact Effective and efficient Productive and engaged Right talent, right job, right time

Rynek niszowy Nisza to wasko zdefiniowany segment charakteryzujacy sie szczególnym zestawem pożądanych korzyści. Nisze mozna zidentyfikować dzieląc segment rynku na sub- segmenty. Segmenty sa zwykle duże i przyciagają wielu konkurentów. Nisze są małe i mniej konkurencyjne. Charakterystyka atrakcyjnych rynków niszowych: – Klienci doceniają unikatowy, szczególny zestaw korzyści – Gotowi są zapłacić „cenę premium” za zaspokojenie ich oczekiwań – Nie istnieje lub bardzo ograniczona jest mozliwośc konkurencji – Zyskowność firmy / produktu buduje wąska specjalizacja – Rynek ma potencjał wzrostu 17

Gdzie klienci dostrzegają wartość? „Gadająca ulotka” Trendy, sytuacja w branży, informacje środowiskowe Rozwiązanie problemu, szyte na miarę Adwokat klienta „Strategiczna” zmiana w prowadzeniu własnej działalności

Cóż to takiego wartość..? Wartość = korzyści / koszt StrategicExtrinsic Intrinsic Znają produkt, uważaja że są zamienniki, skoncentrowani na kosztach (cenie), nie chcą tracić z Wami czasu. Znają odpowiedź zanim z nimi zaczniecie rozmowę... Skoncentrowani na tym jak się leku używa, zainteresowani rozwiazaniami, doceniają profesjonalną pomoc i radę, zdolni zainwestować czas we współpracę z Wami. Wręcz jej wymagają. Jeśli nie odchodzą do konkurencji... Gotowi budować własny biznes we współpracy z Wami (np. KOL’s przy wprowadzaniu nowych produktów)

Jak to połączyć z modelem sprzedaży? Koszt działań sprzedażowych Potencjał generowania wartości dla klienta Intrinsic Cena dostępność Extrinsic Rozwiązanie problemu, porada w konkretnej sytuacji Strategic Model transakcyjny Model konsultacyjny Model przedsiębiorczy Koszt/cena Pomoc, porada Partnerstwo

Segmentacja behavioralna cd. Zmienne behawioralne – User Status: Non-users | Ex-users | Potential Users | First-time users | Regular Users – Usage Rate: Light, medium and heavy users Heavy users are less in number but contribute major part of sales – Buyer-Readiness Stage: Unaware | Aware | Informed | Interested | Desire the product | Intend to buy – Loyalty Status Hard core loyals | Split loyals | Shifting loyals | Switchers – Attitude: enthusiastic | Positive | Indifferent | Negative | Hostile

Bases for Segmenting Business Markets Sequential Segmentation Based on their stage in purchase decision – First-time prospects – Novices – Sophisticates Based on type of selling – Price-oriented customers – Solution-oriented customers – Strategic-value customers MG 220 Marketing Management 22

Jak postrzegana jest użytecznośc procesu segmentacji

Segmentacja a proces rozwoju marki

Q UESTIONS ?

My jesteśmy obiektem segmentacji... Waga wartości Trudność z znalezieniu zamiennika Shop Leverage Managing risk Partnering