Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING."— Zapis prezentacji:

1 Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING

2 ‘Są na świecie: FIRMY, KTÓRE TWORZĄ RZECZYWISTOŚĆ… FIRMY, KTÓRE OBSERWUJĄ JAK RZECZYWISTOŚĆ SIĘ TWORZY… FIRMY, KTÓRE ZASTANAWIAJĄ SIĘ, CO SIĘ WYDARZYŁO…” Peter F. Drucker Do której grupy należysz?

3 Są firmy, które rosną…

4 …i takie, które spadają

5 …dlaczego? …to niestety nie takie proste, żeby jednoznacznie odpowiedzieć…

6 Czy może te firmy były źle zarządzane? błędy zarządzania

7 A może oferta była nietrafiona, konkurencja zbyt silna? błędy zarządzania nietrafiony produkt silna konkurencja

8 A może firmy te nie były innowacyjne? błędy zarządzania nietrafiony produkt silna konkurencja brak innowacyjności

9 Jak myśleć o innowacji w biznesie, żeby zminimalizować prawdopodobieństwo porażki?

10 Klient ma pewną ‘pracę’ do wykonania (chce osiągnąć określoną korzyść) i kupuje produkty, które wykonują za niego tę pracę.

11 Wartość a model biznesowy struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości Źródło: A. Ostervalder, Business Model Generation

12 Gdzie tutaj znajduje się technologia?

13 Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości Źródło: A. Ostervalder, Business Model Generation TU???

14 Które z tych playerów są inne?

15 innowacyjny produkt…

16 cool iPod cost structure lifestyle brand “high-end” consumer prod. & softw. design hardware & softw. dev. hardware revenues Apple stores dealer network hardware suppliers brand management hardware distribution źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure

17 Ale to samo możemy powiedzieć o wielu produktach…

18 cool iPod cost structure lifestyle brand “high-end” consumer prod. & softw. design hardware & softw. dev. hardware revenues iTunes multimedia downloads e-commerce multimedia rights mgmt content management content producers Apple stores dealer network multimedia revenues hardware suppliers brand management hardware distribution content distribution content źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure

19 źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure Technologia? cool iPod multimedia downloads content management prod. & softw. design hardware & softw. dev. e-commerce iTunes

20 Innowacja może być różnoraka produkt technologia proces model biznesu

21 produkt technologia proces model biznesu Wzrost marży w wyniku innowacji w porównaniu z konkurentami [Source: IBM, CEOs are expanding the innovation horizon: important implications for CIOs]

22 model biznesu [Source: IBM, Global CEO Study 2006]

23 technologia jest sposobem na dostarczenie wartości, a nie wartością per se

24 Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości TU! I TU! I (niestety) TU…

25 Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości TU! I TU! I (niestety) TU… <

26 Dziękuję. więcej na: http://cocreation.bblog.pl/ http://cocreation.bblog.pl/


Pobierz ppt "Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING."

Podobne prezentacje


Reklamy Google