Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Ekonometria WYKŁAD 10 Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
© Matematyczne modelowanie procesów biotechnologicznych - laboratorium, Studium Magisterskie Wydział Chemiczny Politechniki Wrocławskiej, Kierunek Biotechnologia,
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Wyrażenia Algebraiczne Bibliografia Znak 1Znak 2 Znak 3 Znak 4 Znak 5 Znak 6 Znak 7 Znak 8 Znak 9 Znak 10 Znak 11.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
OBLICZANIE PROCENTU Z LICZBY. Co to jest procent? 1 % z liczby to liczby.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Prezentacja pt. Kwadrat Magiczny.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Funkcja liniowa Przygotował: Kajetan Leszczyński Niepubliczne Gimnazjum Przy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym Księży Orionistów W Warszawie Ul. Barska.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Zależności wprost proporcjonalne Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Pakiety numeryczne Równania różniczkowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
KLASA VI 1. WSTĘP – Układy współrzędnych – przykłady 2. UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH X-Y – definicja, rzędne, odcięte, początek układu. 3. WSPÓŁRZĘDNE PUNKTU –
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla gimnazjalisty Przygotowała Beata Czerniak FUNKCJE.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI ZAKŁAD METROLOGII I SYSTEMÓW POMIAROWYCH METROLOGIA Andrzej Rylski.
I T P W ZPT 1 Realizacje funkcji boolowskich Omawiane do tej pory metody minimalizacji funkcji boolowskich związane są z reprezentacją funkcji w postaci.
Pole wycinka kołowego r r α Wycinek kołowy, to część koła ograniczona dwoma promieniami. Skoro wycinek kołowy jest częścią koła, to jego pole jest częścią.
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Opracowanie: Beata Szabat.
Cechy podobieństwa trójkątów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Przykład 1: Określ liczbę pierwiastków równania (m-1)x 2 -2mx+m=0 w zależności od wartości parametru m. Aby określić liczbę pierwiastków równania, postępujemy.
Schematy blokowe.
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Miejsce zerowe i znak funkcji w przedziale
Liczby pierwsze.
Sprzedaż produktu lub usługi
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Odczytywanie diagramów
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zamiana jednostek objętości.
Wykorzystanie Twierdzenia Talesa w zadaniach tekstowych
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Warunki w sieciach liniowych
Metody Numeryczne Ćwiczenia 5
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Metody Numeryczne Ćwiczenia 4
Zapis prezentacji:

Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka

Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Zadania tekstowe Zasady rozwiązywania zadań z treścią Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania

Zadania tekstowe Zadania tekstowe, w których jest co najmniej jedna niewiadoma możemy rozwiązać tworząc: równanie nierówność układ równań

Zasady rozwiązywania zadań z treścią Aby rozwiązać zadanie z treścią, należy: 1. Przeczytać treść zadania ze zrozumieniem 2. Znaleźć dane i szukane w zadaniu, następnie oznaczyć je i zapisać 3. Stworzyć równanie, nierówność lub układ równań i rozwiązać 4. Sprawdzić rozwiązanie 5. Napisać odpowiedź

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 1 Mama ma 30 lat, a jej synowie 4 lata i 6 lat. Za ile lat mama będzie miała tyle lat co jej synowie razem? Dane: 30 – wiek mamy 6 – wiek pierwszego syna 4 - wiek drugiego syna Szukane: x – za ile lat mama będzie miała tyle lat co synowie razem

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 1 c.d. Rozwiązanie: 30+x=(4+x)+(6+x) 30+x=4+x+6+x x-2x= x=-20 x=20 Do obecnego wieku mamy oraz każdego syna dodajemy po x lat

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Sprawdzenie: 30+20=(4+20)+(6+20) 50=24+26 L=P Odpowiedź: Za 20 lat mama będzie miała tyle samo lat co jej synowie razem.

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 2 Klasa zebrała 55 zł na bilety do kina. Bilet na film kosztuje 4 zł. Co najwyżej ile biletów kupi klasa za zebrane pieniądze? Dane: 55 zł – zebrane pieniądze przez klasę 4 zł – cena biletu Szukane: x – ilość biletów kupionych za zebrane pieniądze

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 2 c.d. Wskazówka: bilet jest niepodzielny, także interesują nas tylko całości. Rozwiązanie: 4x≤55 x≤55:4 x≤13,75 Wartość x biletów nie może przekroczyć 55 zł Za 55 zł kupimy 13 biletów, interesują nas tylko całości

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 2 c.d. Sprawdzenie: 4∙13≤55 52≤55 Odpowiedź: Klasa za zebrane pieniądze kupi co najwyżej 13 biletów. Po kupnie 13 biletów zostanie reszta

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 3 Test z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny dobre uzyskało 46 osoby czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test? Wprowadzamy oznaczenia a – ilość dziewcząt piszących test b – ilość chłopców piszących test Dane: 150 – uczniowie, którzy pisali test 46 – uczniowie, którzy uzyskali ocenę dobry 1/3a – ilość dziewcząt z oceną dobry 2/7b – ilość chłopców z oceną dobry

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Przykład 3 c.d. Szukane: a – ilość dziewcząt piszących test b – ilość chłopców piszących test Rozwiązanie: a+b=150 1/3a+2/7b=46 a=150-b 1/3(150-b)+2/7b=52 Razem chłopców i dziewcząt jest 150 1/3 dziewcząt oraz 2/7 chłopców to 46 osób

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania a=150-b 50-1/3b+2/7b=46 -7/21b+6/21b= /21b=-4/∙(-21) b=84 a= b=84 a=66 Przy rozwiązywaniu układu równań metodą podstawiania, gdy otrzymamy jedno równanie z jedną niewiadomą, możemy je rozwiązać nie przepisując za każdym razem całego układu dwóch równań

Przykłady zadań z treścią i ich rozwiązania Sprawdzenie: 66+84=150 1/3∙66+2/7∙84=46 L=P Odpowiedź: Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców.

Proszę o rozwiązanie zadań umieszczonych w karcie pracy. Pozdrawiam!