NAUKA NIE MUSI BYĆ NUDNA! Projekty realizowane w Publicznym Gimnazjum im. Henryka Brodatego w Nowogrodzie Bobrzańskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
WPADAM DO PIĄTKI ! JAK W CENTRUM POLSZCZYZNY, TAM SIĘ CZŁOWIEK NAPIJE, NADYSZY OJCZYZNY!
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
III FESTIWAL PIOSENKI OBCOJĘZYCZNEJ „ŚPIEWAJMY RAZEM”””
Projekt Mam szansę zaistnieć w dorosłym życiu realizowany jest w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Zawadzkiem od 1 września 2008 roku do 30 czerwca 2009 roku.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Projekt edukacyjny „Wokół Słowackiego”
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
W gimnazjum rozpoczęła działalność szkolna telewizja. W gimnazjum rozpoczęła działalność szkolna telewizja. Zespół TVS tworzy pięciu uczniów: Piotr Tuchaj,
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
Nasza Biblioteka 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Co może mały człowiek Rok Janusza Korczaka w
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
UCZESTNICY PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 W ROKU SZKOLNYM 2013/14 Dyrektor szkoły: p. Joanna Bieńko Koordynator programu: p. Beata Niziołek Nauczyciele:
Do wymagającego czytelnika, na wprost wychodzi „Polonistyka”!
JEDLIŃSKI GRANT EDUKACYJNY – EDYCJA II PROJEKT „BOHATEROWIE MOICH KSIĄŻEK NA EKRANIE” Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Klasa dziennikarska – I A Jeżeli masz duszę humanisty, temperament dziennikarza, poszukujesz inspiracji, cechujesz się otwartym umysłem i chcesz rozwijać.
Dyrektor Gimnazjum 141 mgr Grzegorz Kaliski Jakość nauczania w Gimnazjum 141 G141 inne gimnazja Targówka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Czy i jaki wpływ na literaturę i jej twórców mają wydarzenia historyczne?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
ŁÓDŹ ul. OBROŃCÓW WESTERPLATTE 28 Tel
ŁÓDŹ ul. OBROŃCÓW WESTERPLATTE 28 Tel
Konkursowi patronuje pani Wanda Chotomska. - Rozbudzenie zainteresowania literaturą i językiem ojczystym. - Rozwój literackich talentów. - Promowanie.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Projekty zrealizowane w ZS1
Szkolne Radio Supełek.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

NAUKA NIE MUSI BYĆ NUDNA! Projekty realizowane w Publicznym Gimnazjum im. Henryka Brodatego w Nowogrodzie Bobrzańskim

NAJSŁYNNIEJSI NIEMIECCY SPORTOWCY  Nauczyciel prowadzący: p. Monika Ciszewska-Cieślak  plebiscyt, analiza, opis, wystawa  wykorzystanie dotychczas zdobytych wiadomości i umiejętności z języka niemieckiego

MY MONEY, MY BUSINESS, MY FUTURE  Nauczyciel prowadzący: p. Klaudia Kostyra  zdobywanie umiejętności porozumiewania się i korzystania z usług banku oraz starania się o pracę w języku angielskim; wzbogacanie i wykorzystywanie słownictwa związanego z rynkiem pracy; poznanie zasad pisania listu motywacyjnego w języku angielskim

PODRÓŻ W CZASIE – GIMNAZJALISTA W STAROŻYTNOŚCI  Nauczyciele prowadzący: pp.: Elżbieta Egiert, Maria Milto, Agnieszka Cierlukiewicz  zapoznanie z kulturą starożytną w formie zabawy, gier (z antycznych czasów); projekcje filmowe  prezentacja przed publicznością

TOP 10 NAJCIEKAWSZYCH LEKTUR  Nauczyciele prowadzący: pp.: Bożena Kowalska, Anna Wykocka  adresat: trzecioklasiści oraz uczniowie I B  reklama, sondaż, uzasadnianie, treść lektur, recenzja  kształtowanie wrażliwości humanistycznej, doskonalenie umiejętności analizowania i pisania wskazanych tekstów, utrwalenie treści lektur gimnazjalnych

CHEMIA WOKÓŁ NAS  Nauczyciele prowadzący: pp.: Agnieszka Ganczar, Anna Staniszewska  rozwijanie zainteresowań uczniów przedmiotem, przeprowadzanie doświadczeń chemicznych, zapoznanie ze sprzętem laboratoryjnym  jak wyprodukować pastę do zębów?

EDUKACJA KULTURALNA  Nauczyciel prowadzący: p. Anna Wykocka  sobotnie wyjazdy do zielonogórskiego teatru  „Balladyna” (NTE), „Przyjazne dusze”, „Bestia”  podniesienie kompetencji kulturalnych w zakresie odbioru sztuki i zachowania w teatrze poprzez udział w spektaklach

WSPÓŁCZESNY SAVOIR-VIVRE DLA NASTOLATKÓW  Nauczyciel prowadzący: p. Joanna Kozakiewicz  kultura zachowania się to sztuka. Jak poznać jej tajniki? Co wypada, a co jest gafą?

FILMOWE WTORKI  Nauczyciele prowadzący: pp. Jadwiga Słapczyńska, Elżbieta Egiert, Kaja Maciaszek  fragmenty filmów, które warto obejrzeć; wielkie koncerty; adaptacje lektur; filmy o naszym gimnazjum; baza do omawiania i recenzowania

INTERNATIONAL FASHION SHOW  Nauczyciel prowadzący: p. Renata Diaków  pokaz mody, prezentacja strojów regionów anglojęzycznych; doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

TOP 10 NAJCIEKAWSZYCH KSIĄŻEK  Nauczyciele prowadzący: pp.: Anna Wykocka, Bożena Kowalska

Z MATEMATYKĄ PRZEZ CAŁY ROK  Nauczyciel prowadzący: p. Ewa Walencik  Adresat: uczniowie klas I i II  Dwuetapowość: zadania do rozwiązania w domu i w szkole  Turniej matematyczny: „Zaprzyjaźnij się z matematyką”  Ukazanie matematyki jako przedmiotu ciekawego, którego uczenie się może sprawiać wiele satysfakcji.

MEDIA - UKAZUJĄ CZY KREUJĄ RZECZYWISTOŚĆ?  Nauczyciel prowadzący: p. Monika Stasilonis-Bedorf  projekt klasowy II c  prezentacja w lutym 2016  jaka jest rola mediów we współczesnym świecie? Czy to, co widzimy, jest prawdą? A może staje się nią przez odpowiednie zabiegi medialne? Kto decyduje o tym, czym jest „prawda”? Jak odbierać i wykorzystać media?

NOWOGRÓD PIŁKĄ NOŻNĄ STOI!  Nauczyciel prowadzący: p. Ewa Walencik  projekt klasowy II a  wywiady, opracowania, prezentacja sylwetek sportowców z naszej gminy

ŻONKIL SYMBOLEM NADZIEI  Nauczyciel prowadzący: p. Beata Gwóźdź  projekt klasowy II b  sprzedaż żonkili, prezenty dla pensjonariuszy hospicjum, wykład  szerzenie idei hospicyjnej, uwrażliwienie na sytuację drugiego człowieka, rozwój empatii

GIMNAZJALNY FESTIWAL PIOSENKI OBCOJĘZYCZNEJ  Nauczyciele prowadzący: pp.: Klaudia Kostyra, Iwona Milto  wzbogacanie słownictwa (zwłaszcza zwrotów języka potocznego) przez interpretację utworów muzycznych napisanych w języku obcym, ćwiczenie poprawnej wymowy, doskonalenie sztuki prezentacji na forum

CZYTANIE WARTE ZACHODU  Nauczyciele odpowiedzialni: polonistki  Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza – Oddział w Gorzowie Wielkopolskim pod patronatem pani Bogny Ferensztajn – Lubuskiego Kuratora Oświaty  Promowanie polskiej literatury współczesnej, propagowanie czytelnictwa, rozwijanie zainteresowań humanistycznych

PRZECZYTAŁEM, WIĘC POLECAM  Nauczyciel prowadzący: p. Anna Wykocka  adresat: II b, III c  propagowanie czytelnictwa, wymiana doświadczeń i wrażeń, prezentowanie wybranych książek lub artykułów

„10 WAŻNYCH SŁÓW”  Nauczyciel prowadzący: p. Anna Wykocka  zapoznanie z twórczością Marka Grechuty, analiza i interpretacja tekstów kultury, przekład intersemiotyczny, doskonalenie form wypowiedzi ustnej i pisemnej

PERTURBACJE – PISMO SZKOLNE  Nauczyciel prowadzący: p. Monika Stasilonis-Bedorf  redagowanie pisma szkolnego, doskonalenie warsztatu dziennikarskiego, rozwijanie kreatywności, promowanie wizerunku gimnazjum

CARITAS  Nauczyciel prowadzący: p. Justyna Światek  planowanie i przeprowadzanie akcji charytatywnych, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka, rozwijanie postaw wolontariackich

MEDIACJE RÓWIEŚNICZE  Nauczyciel prowadzący: p. Grażyna Drozdek  szerzenie idei sprawiedliwości naprawczej; metoda rozwiazywania konfliktów; wdrażanie do odpowiedzialności i samostanowienia; zasady mediacji

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM, A GIMNAZJALIŚCI PRZEDSZKOLAKOM  Nauczyciel prowadzący: p. Maria Milto  propagowanie czytelnictwa; dzielenie się swoja pasją; działalność promocyjna