PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Analiza matematyczna - Ciągi liczbowe wykład I
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
Granica funkcji.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Podstawy analizy matematycznej II
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Prowadzący: Krzysztof Kucab
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podstawy analizy matematycznej I
Analiza matematyczna III. Funkcje Twierdzenia o funkcjach z pochodnymi
O próbnym egzaminie maturalnym z matematyki listopad/grudzień 2010 Piotr Ludwikowski.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Matura z matematyki w 2015 roku
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Matura z matematyki w roku 2015
Rachunek różniczkowy funkcji jednej i wielu zmiennych
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Matematyka na studiach technicznych w Politechnice Wrocławskiej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Sprawdzian szóstoklasisty
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Matura z matematyki w 2015 r. na poziomie rozszerzonym – szczegółowa analiza wybranych nowych treści z podstawy programowej. Piotr Ludwikowski

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Podstawa programowa z komentarzami Tom 6. Edukacja matematyczna i techniczna w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum matematyka, zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe, informatyka

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki POZIOM ROZSZERZONY 5. Ciągi. Uczeń: wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem rekurencyjnym; oblicza granice ciągów, korzystając z granic ciągów typu 1/n, 1/n 2 oraz z twierdzeń o działaniach na granicach ciągów; rozpoznaje szeregi geometryczne zbieżne i oblicza ich sumy.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki POZIOM ROZSZERZONY 11. Rachunek różniczkowy. Uczeń: oblicza granice funkcji (i granice jednostronne), korzystając z twierdzeń o działaniach na granicach i z własności funkcji ciągłych; oblicza pochodne funkcji wymiernych; korzysta z geometrycznej i fizycznej interpretacji pochodnej; korzysta z własności pochodnej do wyznaczenia przedziałów monotoniczności funkcji; znajduje ekstrema funkcji wielomianowych i wymiernych; stosuje pochodne do rozwiązywania zagadnień optymalizacyjnych.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Część ogólna – założenia nowej podstawy programowej „Ponadto, interpretując dowolne sformułowanie z podstawy, należy stosować też zasadę: (III) Jeżeli w podstawie zapisane jest wymaganie A, to również wymaga się wszystkiego, co w oczywisty sposób jest niezbędne dla A.”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Komentarz do podstawy programowej przedmiotu matematyka– Zbigniew Semadeni, Marcin Karpiński, Krystyna Sawicka, Marta Jucewicz, Anna Dubiecka, Wojciech Guzicki, Edward Tutaj: „O tym, jaka będzie wykładnia podstawy programowej, zadecyduje praktyka nauczania i praktyka egzaminów maturalnych. Po kilku latach funkcjonowania nowej podstawy programowej, w wyniku współdziałania szkoły, komisji egzaminacyjnych i uczelni wyższych, ustali się pewien poziom interpretowania i realizowania obowiązujących wymagań.”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zalecane warunki i sposób realizacji. „W przypadku uczniów zdolnych, można wymagać większego zakresu umiejętności, jednakże wskazane jest podwyższanie stopnia trudności zadań, a nie poszerzanie tematyki.”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Rodzaje zadań egzaminacyjnych w arkuszu maturalnym na poziomie rozszerzonym: Zadania zamknięte (wielokrotnego wyboru lub prawda fałsz) Zadania z kodowaną odpowiedzią Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi Zadania otwarte rozszerzonej odpowiedzi.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 1. Szereg geometryczny

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 1. Szereg geometryczny (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 2. Granica ciągu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 2. Granica ciągu (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 3. Granica ciągu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 3. Granica ciągu (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 4. Granica ciągu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 4. Granica ciągu (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 5. Granica ciągu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Reguła de l’Hospitala

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Reguła de l’Hospitala dla ciągów?

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Reguła de l’Hospitala dla ciągów?

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Reguła de l’Hospitala dla ciągów?

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 5. Granica ciągu (rozwiązanie) Obliczamy granicę W arkuszu odpowiedzi należy zakodować cyfry 0,3,7.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 6. Granica funkcji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 7. Granica funkcji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 8. Granica funkcji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 9. Pochodna funkcji w punkcie

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 9. Pochodna funkcji w punkcie (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 10. Równanie stycznej

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 10. Równanie stycznej (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 11. Monotoniczność

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 11. Monotoniczność (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Orientacyjny schemat oceniania

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 12. Liczba rozwiązań równania

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Własność Darboux

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Własność Darboux Wykaż, że każdą figurę płaską o niepustym wnętrzu, domkniętą i ograniczoną można podzielić prostą na dwie części o równych polach. W oparciu o artykuł Witolda Bednarka.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Własność Darboux

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 12. Liczba rozwiązań równania (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 13. Liczba rozwiązań równania

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 13. Liczba rozwiązań równania (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 14. Optymalizacja

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Uwagi o dziedzinie funkcji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Uwagi o dziedzinie funkcji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie c.d.)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Zadanie 14. Optymalizacja (rozwiązanie c.d.)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, grudnia 2012 Konferencja dla doradców metodycznych i konsultantów ds. matematyki Dziękuję za uwagę