Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim https://play.google.com.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Programowanie w języku Visual Basic
SO – LAB3 Wojciech Pieprzyca
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Lekkie metodologie wytwarzania oprogramowania Raport z gry planistycznej Jakub Nowak Przemysław Warzyński.
Błędy popełniane przy tworzeniu prezentacji – zadanie dodatkowe
PRACA W DOMENIE Różnice użytkowe między pracą w domenie i grupie roboczej. 1. Ekran logowania. - wciśnięcie klawiszy [Ctrl+Alt+Delete], a następnie podanie.
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 4, 5
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Programowanie w Środowisku Windows Common controls.
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Podstawy programowania II
Wielozadaniowowść systemu operacyjnego Linux
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Konfiguracja systemu Windows
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Korespondencja seryjna
Robimy własne notatki - Notatnik
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Projektowanie stron WWW
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Office MS PowerPoint 2007
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Informatyka +.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Ilustrowanie dokumentów w edytorze elementami graficznymi
Obróbka obrazu w komputerze
Temat 3: Okno dialogowe.
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Formatowanie dokumentów
Prezentacja multimedialna
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Pakiety numeryczne Graphical User Interface Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Tworzenie wykresów część I
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących wyszukiwania w EBSCOhost
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
ASP.NET Kontrolki źródła danych i prezentacji danych w ASP.Net
Szablony w programie microsoft word 2010
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Graficzny Interfejs Użytkownika
Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań, dr inż. mirosław Loręcki
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim
Wykład 3 Dr Aneta Polewko-Klim
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Excel Informacje różne.
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim

36. Uchwyty (handless) Każdy element graficzny wyświetlony w oknie wykresu ma swój uchwyt. Wykorzystując uchwyty możemy mieć dostęp do wszystkich elementów okna graficznego. W celu uzyskania głównych uchwytów stosujemy funkcję findobj. plot(1:11,‘*:') h = findobj; >>h = Przykład

36. Uchwyty (handless) >> get(h,'type') ans = 'root' 'figure' 'axes' 'line' Przykład cd. Możemy również wywołać w bardziej zrozumiałej składni:

Ustawienia parametrów graficznych - funkcja set Mając uchwyt do danego elementu graficznego możemy zmienić jego parametry. W tym celu korzystamy z funkcji set(uchwyt, parametr,'wartość) >> set(h(4), 'Marker', ‘o', 'MarkerSize', 20) Przykład

Pobieranie parametrów graficznych - funkcja get Mając uchwyt do danego elementu graficznego możemy sprawdzić jego parametry. W tym celu korzystamy z funkcji get(uchwyt, parametr) >> get(h(4), 'Marker') Przykład

Inne funkcje związane z grafiką uchwytów -przykłady

37. Graficzny system komunikacji z użytkownikiem (GUI) Koncepcja graficznego systemu polega na realizacji dwóch zasad: - budowaniu wyglądu aplikacji ze standardowych elementów graficznych o prostym wyglądzie; -tworzeniu aplikacji o działaniu sterowanym zdarzeniami; Pierwsza zasada realizowana jest przez wykorzystanie elementów takich jak przyciski, suwaki itp. druga, poprzez przypisanie do każdego z tych elementów procedury, która wykona odpowiednie zadanie związane z tym elementem. GUI (ang. Graphical User Interface, GUI) pozwala dodać do grafiki Matlaba interaktywność, czyli możliwość reagowania na polecenia użytkownika. W Matlabie mamy do dyspozycji m.in.. przyciski, przełączniki, listy itd.

Dostępne elementy komunikacji: przycisk (pushbutton) przełącznik (togglebutton) pole edycyjne (edit) pole wyboru z możliwością wyboru kilku opcji (checkbox) pole wyboru z możliwością wyboru tylko jednej opcji (radiobutton) ramka (frame) pole tekstowe (text) lista (listbox) lista rozwijana (popupmenu) suwak (slider)

Hierarchia obiektów graficznych w systemie.

Tworzenie obiektów GUI. Do tworzenia obiektów GUI typu przycisk służy funkcja uicontrol. Może mieć dwa różne wywołania: id = uicontrol( własność, wartość,...) id = uicontrol( idf, własność, wartość,...) Do tworzenia elementów menu mamy funkcję: id = uimenu( własność, wartość,...) id = uimenu( idf, własność, wartość,...) idf - idf - identyfikator przodka w obrębie którego będzie tworzony obiekt id - jest identyfikator tworzonego obiektu.

Tworzenie menu

Przyciski – funkcja uimenu handle = uimenu('PropertyName',PropertyValue,...) handle = uimenu(parent,'PropertyName',PropertyValue,...) Składnia (Matlab help) f = uimenu('Label','Workspace'); uimenu(f,'Label','New Figure','Callback','figure'); uimenu(f,'Label','Save','Callback','save'); uimenu(f,'Label','Quit','Callback','exit',... 'Separator','on','Accelerator','Q'); Przykład

Własności obiektów uimenu.

Przykład

Przykład

Przykład – funkcja makemenu

Tworzenie obiektów interfejsu użytkownika w GUI

Przyciski – funkcja uicontrol handle = uicontrol('PropertyName',PropertyValue,...) handle = uicontrol(parent,'PropertyName',PropertyValue,...) Przykład Składnia (Matlab help)

Własności obiektów uicontrol.

38. Wbudowane standardowe okienka - inputdlg Ilość linii zwiększa ilość wyświetlanych linii w polach edycyjnych okienka. Wartości domyślne zatwierdzamy przyciskiem OK. Jest to tablica komórkowa, więc aby skorzystać z jej zawartości trzeba się odpowiednio odwołać. Jeśli wciśniemy klawisz Cancel, wynikiem także będzie tablica komórkowa, ale o rozmiarze 0x0.

38. Wbudowane standardowe okienka - helpdlg

38. Wbudowane standardowe okienka Wbudowane standardowe okienka - msgbox

39. Wbudowane standardowe okienka 39. Wbudowane standardowe okienka - axlimdlg Okienko służy do zmiany rodzaju i skali osi współrzędnych. Wywołanie to sama nazwa: axlimdlg lub axlimdlg('Tytuł',[1 1],str2mat('Zakres x','Zakres y'))

39. Wbudowane standardowe okienka 39. Wbudowane standardowe okienka - uiputfile Funkcja ta wyświetla okienko umożliwiające wprowadzenie nowej nazwy pliku i ścieżki dostępu w celu zapisania pliku pod podaną nazwą. [nazwa_pliku, sciezka]=uiputfile('matlab.m','Zapisz jako') W takim wywołaniu podajemy domyślną nazwę pliku i nazwę okienka.

39. Wbudowane standardowe okienka 39. Wbudowane standardowe okienka - uiputfile Możemy podać szablon nazw wyświetlanych na liście plików. [nazwa_pliku, sciezka]=uiputfile({'*.jpg','grafika (*.jpg)';... '*.m;*.fig;*.mat;*.mdl' ;... 'Pliki Matlaba (*.m, *.fig, *.mat, *.mdl)';... '*.ja','moje wlasne rozszerzenie (*.ja)'},... 'Zapisz jako') nazwa_pliku = kkkkk.jpg sciezka = C:\Tools\matlabR12\work\

40. Wbudowane standardowe okienka 40. Wbudowane standardowe okienka - uigetfile To okienko umożliwia wybór istniejącego pliku. [nazwa_pliku, sciezka] = uigetfile('*.txt', 'Otwórz plik')

41. Wbudowane standardowe okienka - uisetcolor Okienko dialogowe umożliwiające wybór koloru w standardzie RGB. Funkcja zwraca wektor koloru w standardzie RGB. Wywołanie: nazwa funkcji, dodatkowo możemy podać argumenty identyfikator obiektu, dla którego mamy zmienić kolor, oraz tytuł wyświetlanego okienka. >> k=uisetcolor('Koloooory') k =

42. Wbudowane standardowe okienka - uisetfont. Funkcja wyświetla okienko umożliwiające zmianę czcionki. Jako argumenty podajemy identyfikator obiektu typu text lub axes, oraz tytuł wyświetlanego okienka. Funkcja zwróci strukturę zmienionej czcionki. Oba parametry funkcji są opcjonalne. uisetfont('Zmieniamy czcionkę') ans = FontName: 'Briquet' FontUnits: 'points' FontSize: 20 FontWeight: 'normal' FontAngle: 'normal'

Eksploracja danych - nazewnictwo