LONDYN Jestem Fair I’m fair 2012. Z nagrodzonych i wyróżnionych szkół zostało wytypowanych po trzech uczniów, którzy wzięli udział w wyjeździe integracyjnym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
Advertisements

Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Survival Camp 2006.
Gimnazjum Publiczne w Rudnikach
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Genewa Tak to się zaczęło…
Młodzież Chrobrego w Szwecji –
WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA
Rekreacja na cztery pory roku. Uczestnicy: 10 uczniów klasy IIC Opiekunowie: mgr B. Całka mgr E. Jasik mgr A. Mazur.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Kolegium Zakonu Pijarów
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Gdzie sport sport spotyka się z historią, czyli łucznictwo tradycyjne
„KIBICUJĘ BEZPIECZNIE” II miejsce w konkursie MSW
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
LONDYN SP 154 Warszawa.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Słowacja 22 marca – 25 marca 2011r.. 22 marca 2011r. Pierwszy dzień pobytu na Słowacji w miejscowości Martin rozpoczął się prezentacją szkół uczestniczących.
Wycieczka szkolna PG 8 w Opolu Londyn 2011
Wizyta uczniów z Irlandii – Wizyta uczniów z Irlandii w ramach projektu Socrates Comenius.
Wycieczka odbyła się w dniach 8 – 11 maja 2012 roku. W wycieczce w sumie wzięło udział 51 osób. Trwała ona 4 dni, cena tej podróży to 560 zł + 22 euro.
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
I WIOSENNY TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ O PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY W WARNICACH W RAMACH AKCJI PZU RUSZ SIĘ CZŁOWIEKU Warnice r.
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
Zimowisko w czasie ferii W ramach wolontariatu projektu PO FIO Popołudnia bez nudy Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły zorganizowało od r na.
Wymiana polsko-niemiecka
W tym dniu była niezwykła atmosfera. Zostały wyłapane nowe talenty aktorskie ze szkół podstawowych m.in. z Mąkoszyc, Czepielowic i Michałowic. Wszyscy.
Projekt,,Nasza szansa- praktyki zagraniczne” Stafford, marzec 2014.
Gimnazjum nr 23 Łódź, ul. Minerska 1/3.
Sprawozdanie z zawodów sportowych przeprowadzonych w Zespole Szkół w Radomyślu Wielkim dnia w ramach akcji „Rusz się człowieku” z inicjatywy.
ANGLIA. Wielka szansa … Grupa licząca 16 osób miała okazję odbyć trzy tygodniowe praktyki w Wielkiej Brytanii. Wszyscy czekali na moment kiedy w końcu.
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA LZS DOŁUJE ROK 2014.
MIKOŁAJKOWY TURNIEJ W PIŁKĘ HALOWĄ ORAZ W BULE Sportowe potyczki w gimnazjum nr 2 we Wrocławiu.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
Wymiana Polsko-Niemiecka Sfinansowana przez. Werl Werl, to piękne miasto położone na wschód od Dortmundu. To tam odbywała się większość naszych spotkań.
MINI MISTRZOSTWA EUROPY 2012 W PIŁCE NOŻNEJ REPREZENTACJI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DZIECI URODZONYCH W 1999 ROKU I MŁODSZYCH.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
W dniach r. Uczniowie szóstych klas wyjechali na trzydniową wycieczkę „Śladami Renesansu”. Celem wyjazdu było zwiedzenie i poznanie historii.
„Rozwój daje radość”. Wycieczki współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał.
PIŁKA SIATKOWA X LO VS IX LO R CELE: WDRAŻANIE MŁODZIEŻY DO REKREACJI RUCHOWEJ NAUKA GRY „FAIR PLAY” INTEGRACJA MŁODZIEŻY PODNOSZENIE AKTYWNOŚCI.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic.
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
OSIĄGNIĘCIA SZKOŁY Z NASZYM UDZIAŁEM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 88.
Ul. Kaliska 25/ Łódź tel e-mal: nauka wychowanie bezpieczeństwo.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
3 W dniu 10 maja koordynator programu – pedagog szkolny – Joanna Dolder przeprowadziła wśród uczniów klas pierwszych warsztaty poświęcone tolerancji,
1. 2 Projekt pilotażowy powstał z chęci efektywnej promocji pozytywnych zachowań w sporcie i życiu w ramach idei „fair play” oraz kształtowania postaw.
„Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim- ucz się i pracuj na poziomie europejskim!”
Jestem Prawdziwym Kibicem, bo potrafię dopingować w sposób kulturalny.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu oraz doskonalenie nauczycieli w tym zakresie w Anglii Sprawozdanie z seminarium szkoleniowego dla dyrektorów.
ERASMUS+ PRAKTYKI ZA GRANICĄ N EUMÜNSTER – T ARNÓW 2016.
Londyn 2015/2016.
Kronika międzynarodowej wymiany językowej
1. gra gamesball. ZABAWA - SPORT - TURNIEJE EMOCJE - NAGRODY - BIZNES GAMESBALL to dwustronna gra stołowa: piłka nożna i hokej. Jest doskonałym narzędziem.
Szkoła Promująca Zdrowie
SPORT W MOJEJ SZKOLE SPORTAS MANO MOKYKLOJE
Młodzi i zwariowani.
Erasmus+ Zwalczanie ksenofobii, nietolerancji i rasizmu przez edukację
1940r.. 19 października 2017r. Uroczyste otwarcie boiska szkolnego przy SP 23 w Gdańsku!
Szkoła Promująca Zdrowie
Piłka nożna Czyli prezentacja na temat najbardziej emocjonującej dyscypliny sportu na świecie.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Mobilność kadry Projekt Erasmus +.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

LONDYN Jestem Fair I’m fair 2012

Z nagrodzonych i wyróżnionych szkół zostało wytypowanych po trzech uczniów, którzy wzięli udział w wyjeździe integracyjnym do Anglii, który odbył się w dniach: – r. Organizatorami wyjazdu byli: - Greig City Academy z Londynu wraz ze stowarzyszeniem „Czerwona Kartka Rasizmowi” - Wydział Edukacji Urzędu Miasta Łodzi - Centrum Zajęć Pozalekcyjnych nr 1 w Łodzi - Pracowania Wychowania Fizycznego i Zdrowotnego Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ.

Początek… Uczniowie i ich opiekunowie spotkali się na Dworcu Łódź Kaliska r. skąd odjechali rejsowym autokarem prosto do Anglii. Po 24 godzinach jazdy, uczestnicy wyjazdu zostali zakwaterowani w hotelu Holiday Inn Express w Stevenage, gdzie mogli odpocząć po długiej podróży. W godzinach wieczornych Pan Piotr Małecki (nauczyciel wychowania fizycznego w Greig City Academy i opiekun uczestników) zabrał wszystkich na nocną wycieczkę po Londynie.

Londyn nocą…

Dzień pierwszy… Pierwszy dzień pobytu rozpoczął się pysznym śniadaniem w hotelowej restauracji i wyjazdem na turniej koszykówki do szkoły Graig City Academy w Londynie. W turnieju brali udział uczniowie reprezentacji Łodzi oraz dwie miejscowe drużyny z Greig City Academy. Mecz rozpoczął się przypomnieniem idei projektu. Współzawodnictwo na parkiecie odbywało się w przyjaznej atmosferze, zgodnie z zasadami rywalizacji sportowej i w poszanowaniu idei fair play.

Po zakończonym turnieju uczniowie wraz z opiekunami wzięli udział w warsztatach kulinarnych, które poprowadził jeden z nauczycieli w GCA, pan Chris De Roeck.

Dzień drugi… Następnego dnia przyszła pora na rywalizację w turnieju piłki nożnej. Nasza reprezentacja po zaciętym boju z angielskimi rówieśnikami usłyszała od wiernych kibiców gromkie: „Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało”. Po zakończonym turnieju i zjedzonym w szkolnej stołówce obiedzie, uczestnicy wzięli udział w projekcji edukacyjnego filmu dotyczącego zjawiska rasizmu na stadionach pt. „Pokażmy czerwoną kartkę rasizmowi”, oraz filmu pt. „Trener Carter” o podobnej tematyce.

Kolejną atrakcją była wizyta w północnej części Londynu- Islington, gdzie znajduje się Emirates Stadium - stadion miejscowego klubu piłkarskiego Arsenal. Wizyta połączona była ze zwiedzaniem obiektu wraz z przewodnikiem. Uczestnicy mieli okazję odwiedzić szatnie w których przebierają się gwiazdy światowego futbolu, usiąść na miejscach dla vipów, czy na ławce rezerwowych. Dzięki wizycie w muzeum klubu, mogli dowiedzieć się wielu ciekawych informacji z historii Arsenalu.

Wizyta w szatni Arsenalu

Dzień trzeci… Kolejny dzień upłynął na projektowaniu koszulek „Jestem Fair”. Warsztaty poprowadziła pani Maureen Araghba - nauczycielka GCA.

Po warsztatach odbyło się uroczyste wręczenie nagród i pucharów. Spośród wszystkich uczestników turnieju koszykówki i piłki nożnej, trzech uczniów (w tym dwóch Łodzian) otrzymało tytuł sportowca Fair Play.

Dzień czwarty… Kolejny dzień był okazją do szczegółowego zwiedzenia Londynu. Uczestnicy mogli odwiedzić takie miejsca jak Hyde Park, Buckingham Palace, Trafalgar Square, House of Parliament, Big Ben, Millenium Eye, Tower, Tower Bridge, Olympic Park.

Dzień piąty… Niestety nadszedł czas pożegnań. Uczestnicy musieli wyruszyć w podróż. Zmęczeni, ale szczęśliwi wrócili do Polski.

Kilka refleksji uczniów … „Projekt Jestem Fair, który jest wyśmienitą inicjatywą pokazuje ludziom, że warto tolerować ludzi nie patrząc na to, jacy są. Pokazuje, że uczciwość jest jedną z rzeczy, która w życiu jest bardzo ważna. Wszyscy, którzy brali udział w projekcie myślę, że w jakiś sposób się zmienili, znają wartość słowa fair play i próbują stosować się do tych zasad w życiu jak i w sporcie. Wyjazd pokazał mi, jak powinien wyglądać sport, przede wszystkim ma on nam dawać zabawę i dostarczać pozytywnych emocji. Uczciwość jest bardzo ważna, a umiejętności przyjdą z czasem”. Marek „Wyjazd do Londynu w ramach projektu „Jestem fair” był znakomitym pomysłem, ponieważ nie tylko zwiedziliśmy jedno z najpiękniejszych miast na świecie, ale i została przelana w nas wiedza na temat rasizmu i zachowań godnych prawdziwego sportowca”. Bartek „W wyjeździe do Londynu najbardziej podobała mi się organizacja projektu. Rywalizacja z zawodnikami innej rasy, narodowości. Na boisku wola zwycięstwa i walka do końca, lecz po skończonych zawodach, każdy potrafił podać sobie rękę i podziękować za wspólną, sportową rywalizację. Fajne było to, ze poprzez sport można zawierać nowe przyjaźnie i znajomości”. Kuba

Kilka refleksji nauczycieli… „Doszłam do wniosku, że warto wierzyć w siebie i w innych. Wyjazd ten to potwierdził. Myślę, że po przyjeździe będę bardziej wierzyła w swoje możliwości”. Nauczycielka „Uczniowie i opiekunowie mieli okazję do spotkań z osobami różnej narodowości, rasy, religii. Uczyli się zasad fair play nie tylko w sporcie, ale i w życiu codziennym, zrozumienia dla odmienności.” Nauczycielka „Młodzież miała stworzone świetne warunki, aby poszerzać swoje horyzonty, światopogląd, poznać obce obyczaje i kulturę, oswoić się z innością i nauczyć się ją tolerować i akceptować”. Nauczyciel

Podziękowanie… W imieniu wszystkich uczestników pragniemy podziękować organizatorom za możliwość wzięcia udziału w tak wyjątkowym projekcie. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom uda nam się szerzyć ideę fair play w sporcie i życiu codziennym. Nauczyciele i uczniowie – uczestnicy wyjazdu do Londynu