Projekt,,Nasza szansa- praktyki zagraniczne” Stafford, marzec 2014.

Prezentacja na temat: "Projekt,,Nasza szansa- praktyki zagraniczne” Stafford, marzec 2014."— Zapis prezentacji:

1 Projekt,,Nasza szansa- praktyki zagraniczne” Stafford, marzec 2014

2 Czas w drogę! Po wielu tygodniach przygotowań i oczekiwania 2 marca wyruszyliśmy w drogę na lotnisko. Dla wielu z nas był to pierwszy wyjazd za granicę, a także pierwszy lot samolotem.

3 Na lotnisku wszyscy z uśmiechem na twarzy i świetnymi humorami oczekiwali na lot. Jedynym naszym małym zmartwieniem było to czy nasza walizka zmieści się w przedziale wagowym.

4 Bez zakłóceń około godziny 20 wylecieliśmy z lotniska w naszą podróż życia. Wcześniejsze obawy co do lotu samolotem całkowicie się rozwiały i mogliśmy podziwiać z okien maszyny europejskie miasta nocą widziane z góry. Widoki były przepiękne.

5 Wylądowaliśmy na lotnisku w Birmingham, gdzie przywitał nas Pan Piotr Wysocki koordynator naszego projektu. Busem przejechaliśmy do Stafford, naszego miejsca zamieszkania i odbywania praktyk. Tam zostaliśmy zakwaterowani u angielskich rodzin i otrzymaliśmy plan następnego dnia.

8 Następnego dnia rano korzystając z ładnej pogody wybrałyśmy się na spacer w pobliżu naszego miejsca zamieszkania, aby poznać odmienny styl budownictwa, ogrodnictwa tamtejszych mieszkańców.

9 U rodzin zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło. Moimi opiekunami byli pani Maria i pan Roy, którzy starali się abym czuła się jak najlepiej w nowej sytuacji. Chętnie spędzali z nami czas wolnym, zaspokajali nasze potrzeby i dbali o to żebyśmy nigdy nie chodziły głodne.

10 Pizzeria,,TGF Pizza” Wraz z koleżankami odbywałam praktyki w pizzerii,,Pizza TGF”.

11 Pierwszego dnia poznałyśmy właścicieli, całą załogę i budynek pizzerii. Wbrew obawom dzięki wcześniejszemu szkoleniu językowemu bez żadnego problemu potrafiłyśmy się kontaktować z pracownikami i wykonywać ich polecenia.

12 Poznałyśmy sprzęt niezbędny do pracy w pizzerii, recepturę przygotowania ciasta, sposoby jego formowania i wałkowania, rozmiary pizzy, różnorodne łączenia składników, wypieku pizzy w piecu, a także sposoby składania opakowań.

13 Do naszych obowiązków należało: pomoc w przygotowaniu ciasta, formowanie go i wałkowanie, krojenie i uzupełnianie poszczególnych składników, składanie opakowań, a także dbanie o porządek i ład w pizzerii. Każda z nas miała możliwość przygotowania własnej pizzy.

16 Czas wolny W czasie wolnym od pracy zwiedzaliśmy miasto..

17 Wychodziliśmy na kręgle…

18 Odwiedzaliśmy się nawzajem w domach…

19 A także przesiadywaliśmy w Victoria Park- przepięknym parku z którego słynie Stafford.

20 Wycieczki Zostały dla nas zorganizowane trzy wyjazdy. Pierwszym z nich był wyjazd do Birmingham, gdzie mogliśmy zrobić zakupy w słynnej sieci sklepów Primark. Przejazd został zorganizowany pociągiem, abyśmy mogli poznać tamtejszą komunikację miejską. Wróciliśmy z pełnymi torbami zakupów zarówno dla siebie jak i rodziny oraz znajomych.

22 Kolejnym wyjazdem była wycieczka do Wali, która odbyła się w pierwszy weekend naszego pobytu w Anglii. Walia to przede wszystkim piękne widoki, stara architektura, zielone pastwiska.

23 Niesamowitą atrakcją był przyjazd na plażę nad Morzem Irlandzkim. Pomimo wiejącego wiatru wszyscy z uśmiechem spacerowali po piasku, zbierali muszelki i robili zdjęcia.

24 Nocowaliśmy w polskiej wsi, w budynkach Stanicy Harcerskiej, którą prowadzą polskie siostry zakonne. Zaspokoiliśmy głód przepyszną kolacją i odpoczywaliśmy w swoich pokojach.

25 Nazajutrz po śniadaniu ruszyliśmy w dalszą drogę podziwiać widoki. Zwiedziliśmy także miejscowość o najdłuższej nazwie na świecie, a gdy poczuliśmy głód wstąpiliśmy do lokalnej restauracji na coś do jedzenia.

26 Ostatnią wycieczką był wyjazd do stolicy, Londynu. Rozpoczęliśmy od spaceru po mieście podziwiając architekturę, najważniejsze budynki oraz parki miasta.

27 Wspaniałą atrakcja była wizyta w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud.

28 Spróbowaliśmy kuchni chińskiej w prawdziwej chińskiej restauracji..

29 Drugi dzień rozpoczęliśmy od tradycyjnego śniadania, następnie zwiedzaliśmy najważniejsze miejsca i zabytki Londynu m.in.: Tower Bridge, Big Ben, Buckingham Palace, National Gallery. Odwiedziliśmy także oceanarium i lochy strachu.

31 Ostatnim punktem wycieczki było London Eye, z którego mogliśmy podziwiać całe miasto. Warto było przezwyciężyć lęk wysokości aby móc zobaczyć z góry panoramę Londynu.

32 Ostatniego wieczoru podczas wieczorku muzycznego zostały wręczone nam certyfikaty oraz referencje od pracodawców. Nazajutrz po podziękowaniu i pożegnaniu się z rodzinami wylecieliśmy z lotniska w Birmingham do Katowic skąd busem wróciliśmy do domów.

33 Udział w projekcie jest wielką szansą dla młodych ludzi. Mogą oni wyjechać za granicę, poznać nową kulturę, obyczaje, podszkolić język, zobaczyć największe atrakcje danych miast, zdobyć doświadczenie zawodowe i certyfikaty, które w przyszłości pomogą im wejść na rynek pracy. Staszewska Anna

Pobierz ppt "Projekt,,Nasza szansa- praktyki zagraniczne” Stafford, marzec 2014."