Ł ód ź, luty 2014r.. W 2013r. na zlecenie g ł ównego Inwestora modernizacji linii kolejowej Ł ód ź – Warszawa, lot B-1 wykonana zosta ł a opinia techniczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Katedra Budownictwa Drogowego Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy WYKONANIE OBLICZEŃ SYMULACYJNYCH ROZKŁADU RUCHU ORAZ ANALIZ NATĘŻEŃ
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Modernizacja linii kolejowej E65
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Przygotowanie projektu technicznego
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
System transportowy w służbie pasażera
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
1 Projekt modernizacji terenu przy ul. Świt.. 2 Teren przy ul. Świt objęty rewitalizacją Obszar projektu obejmuje nieruchomości gruntową położoną w Poznaniu.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
III warianty realizacyjne. Droga wojewódzka 132, której częścią jest ulica Kostrzyńska, aktualnie posiada nawierzchnię w części asfaltową a w części.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
„Modernizacja linii kolejowej E30,
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PIASTÓW – NASZE MIASTO. Inwestycje realizowane przez Miasto Piastów w roku 2012.
Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński Fotoreportaż z budowy ostatniego etapu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni Stan prac na dzień 22 grudnia 2007.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Planowane inwestycje drogowe 2013 roku.  Budowa odwodnienia i kanalizacji deszczowej w Al. Wojska Polskiego i ul. Warszawskiej (od ul. J. Skorupki do.
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Partner współpracujący Partner współpracujący
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Ł ód ź, luty 2014r.

W 2013r. na zlecenie g ł ównego Inwestora modernizacji linii kolejowej Ł ód ź – Warszawa, lot B-1 wykonana zosta ł a opinia techniczna o warunkach hydro i geo-technicznych przebudowy linii kolejowej w kontek ś cie anomalii hydrologicznej (soczewki wodnej) w rejonie ul. Niciarnianej w Ł odzi. Opinia sporz ą dzona przez IBDiM zaleca podj ę cie dzia ł a ń umo ż liwiaj ą cych podniesienie niwelety toru, aby unikn ąć zag łę bienia poni ż ej wody gruntowej i proponuje dwa warianty A i B, ze wskazaniem na B, jako bardziej korzystny z punktu za ł o ż e ń technicznych w PFU i dokumentacji geotechnicznej. Wariant A wg powy ż szej Opinii (przej ś cie drog ą pod torami kolejowymi usytuowanymi w poziomie terenu) wymusza zag łę bienie murów oporowych i cz ęś ci tunelowej pod torami w warstw ę wodono ś n ą, co skutkuje konsekwencjami takimi samymi jak przy niwelecie toru zag łę bionej zgodnie z PFU. Technicznie konieczne jest wtedy wykonanie murów oporowych dla wykopu w postaci ś cian szczelinowych, uszczelnienie jego dna, wykonanie zaizolowanej wanny szczelnej. W okresie u ż ytkowania wymagana b ę dzie obs ł uga w postaci odwodnienia wymuszonego dla wód przenikaj ą cych i nap ł ywaj ą cych z powierzchni drogowej. Oczywi ś cie przegrody w postaci ś cian szczelinowych spowoduj ą skutki zwi ą zane z przep ł ywem wód gruntowych. Roboty prowadzone w g łę bokich wykopach mog ą uniemo ż liwi ć komunikacj ę na ul. Niciarnianej. To rozwi ą zanie jest kapita ł och ł onne i czasoch ł onne. Wariant B (przej ś cie drog ą ponad torami kolejowymi,) umo ż liwia wykonanie linii kolejowej, zgodnie z zaleceniami Opinii IBDiM, ponad wodami gruntowymi i unikni ę cie konsekwencji wynikaj ą cych z ich przegrodzenia konstrukcjami oporowymi. Przej ś cie drog ą po konstrukcji wiaduktu lub estakady daje mo ż liwo ść maksymalnie dowolnego dostosowania podpór obiektu do istniej ą cych warunków gruntowych, bez wp ł ywu posadowienia podpór na stosunki wodne panuj ą ce w gruncie, maksymalnego omini ę cia kolizji z techniczn ą infrastruktur ą podziemn ą oraz pozwala na unikni ę cie czasoch ł onnej i kapita ł och ł onnej przebudowy tej infrastruktury. Rozwi ą zanie wg wariantu B umo ż liwia odwodnienie obiektu w sposób tradycyjny, grawitacyjny oraz daj ą cy mo ż liwo ść etapowanie robót bez zamykania ruchu na ul. Niciarnianej. 2

3

MOCNE STRONYSŁABE STRONY brak ingerencji w dotychczasowe zagospodarowanie terenu brak spełnionych wymagań związanych z funkcjonowaniem Kolei Dużych Prędkości minimalne koszty inwestycyjne – infrastruktura kolejowa, budowa strażnic przejazdowych – koszt ok. 5 mln zł brak spełnionych wskaźników projektu modernizacji linii kolejowej Łódź Fabryczna – bezkolizyjne przejazdy przez linię kolejową brak przepustowości przejazdów – dłuższy czas oczekiwania na przejazd, w tym utrudnienia dla zapewnienia efektywnej obsługi w ramach miejskiej komunikacji zbiorowej zwiększenie emisji spalin - ujemny wpływ na okolicznych mieszkańców wyższe koszty eksploatacyjne i utrzymaniowe strażnic przejazdowych 4

5

6

7 MOCNE STRONYSŁABE STRONY bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową ewentualny dyskomfort dla części lokali mieszkalnych w budynku wielorodzinnym przy ul. Niciarnianej 12/14 zwiększenie przepustowości przejazdu brak możliwości bezpośredniego skrętu z ul. Niciarnianej w ul. Józefa zapewnienie pełnej integracji różnych środków transportu – przystanki kolejowe, przystanki miejskiej komunikacji zbiorowej, ścieżki rowerowe, ciągi piesze brak znacznej zajętości terenu – budowa estakady w istniejącym pasie drogowym możliwość uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych oraz wykonania robót budowlanych w 2014/2015r. sfinansowanie inwestycji ze środków zewnętrznych Inwestora – PKP PLK S.A. – koszt ok. 40 mln zł

8

9

10 MOCNE STRONYSŁABE STRONY bezkolizyjny przejazd nad linią kolejowąbrak zapewnienia integracji różnych środków transportu zwiększenie przepustowości przejazdukonieczność zamknięcia przejazdów kolejowych w ciągu ulic Niciarnianej oraz Widzewskiej brak konieczności wyburzeń i przekwaterowań mieszkańców konieczność budowy ciągów pieszych oraz kładek wraz z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych do przystanków kolejowych zlokalizowanych przy ul. Niciarnianej przebieg drogi na pograniczu dwóch parków – możliwa konieczność wycinki kilkunastu drzew ewentualny dyskomfort dla mieszkańców budynków wielorodzinnych przy ul. Konstytucyjnej 9 i 11 konieczność partycypacji w kosztach inwestycji ze środków miejskich – koszt ok. 30 mln zł brak możliwości uzyskania wszelkich decyzji administracyjnych i wykonania robót budowlanych do 2016r.

11

12 MOCNE STRONYSŁABE STRONY bezkolizyjny przejazd nad linią kolejowąbrak zapewnienia integracji różnych środków transportu zwiększenie przepustowości przejazdu znaczne ograniczenia techniczne związane z ukształtowaniem terenu – znaczne różnice wysokościowe konieczność przebudowy skrzyżowania z ul. Piłsudskiego celem zapewnienia wszystkich relacji skrętnych brak możliwości nawiązania się do zaprojektowanego układu drogowego wokół stadionu Widzewa brak odpowiedniego układu drogowego po północnej stronie od linii kolejowej - zatory drogowe konieczność sfinansowania inwestycji ze środków miejskich – koszt wiaduktu ok. 110 mln zł, koszt tunelu 150 mln zł

13

14 MOCNE STRONYSŁABE STRONY bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową konieczność dokonania znacznej ilości wywłaszczeń – tereny prywatne zwiększenie przepustowości przejazdu brak zapewnienia bezpośredniego dojazdu do centrum miasta – generator ruchu do północnej części miasta zwiększenie dostępności komunikacyjnej stacji Łódź Widzew oraz dla dzielnic Stoki, Henryków, Podgórze Realizacja budowy wiaduktu oraz przedłużenia ul. Puszkina nie jest alternatywą komunikacyjną dla przejazdu w ciągu ul. Niciarnianej uzgodnione w trakcie modernizacji linii kolejowej miejsca lokalizacji podpór wiaduktu brak możliwości uzyskania wszelkich decyzji administracyjnych i wykonania robót budowlanych do 2016r. konieczność sfinansowania inwestycji ze środków miejskich – koszt wiaduktu ponad 183 mln zł, plus konieczna budowa nowego i przebudowa istniejącego układu drogowego

15 Dzi ę kujemy za uwag ę.