Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

Skuteczne zachowania na rynku pracy
AFRYKA AFRYKA Autorki: Magda Jaworska Karolina Oleksiewicz.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Krajobraz stepu.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Strefa Okołobiegunowa
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Afryka… czarny kontynent.
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
Przygotowanie dobrej prezentacji
WSZECHOBECNA WODA Woda jest czynnikiem wpływającym
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Prezentacje multimedialne
MISJE W KAMERUNIE. Społeczność naszej szkoły od 2009 r. uczestniczy w projekcie misyjnym „Adopcja na odległość”. Oprócz wsparcia duchowo – materialnego.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
STREFY KRAJOBRAZOWE SAWANNY. PO Ł O Ż ENIE STREFY Sawanny występują na znacznych obszarach Afryki i Ameryki Południowej na północ i południe od strefy.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
„Wielka wyprawa Molly”
Różne oblicza Afryki.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek

SPIS TREŚCI WSTĘP ZADANIA PROCES ŹRÓDŁA EWALUACJA KONKLUZJA

WSTĘP Afryka to drugi co do wielkości kontynent świata, kolebka ludzkości, a jednocześnie świat pełen tajemnic, dzikiej przyrody i niezbadanych miejsc. Na pewno każdy z Was marzy, by zostać odkrywcą. Spis treści

PROCES I ZADANIA Podzielcie się na pięć grup: Przyrodnicy Odkrywcy Nilu Badacze przeszłości Poszukiwacze śniegu Etnografowie Spis treści dalej

ZADANIE DLA PRZYRODNIKÓW Waszym zadaniem będzie zebranie informacji na temat zwierząt żyjących w różnych strefach roślinnych Afryki (sawanna, pustynia, las równikowy). Do każdej z nich dopasuj pięć gatunków charakterystycznych zwierząt. Zamieść ich zdjęcia i krótki opis. Spis treści dalej

ZADANIE DLA BADACZY PRZESZŁOŚCI Odnajdźcie ślady przeszłości na mapie politycznej Afryki. Wybierzcie pięć istniejących obecnie państw i na ich przykładzie ukażcie ślady ich kolonialnej przeszłości. Wśród tych śladów zwróćcie uwagę na: nazwę państwa, flagę, stolicę, język urzędowy, religie. Znajdźcie informacje, czyją kolonią było i jak długo. Zebrane informacje przedstawcie w postaci artykułu prasowego. Spis treści dalej

ZADANIE DLA ODKRYWCÓW NILU Wyobraźcie sobie, że płyniecie największą rzeką Afryki – od źródeł do Morza Śródziemnego. W czasie podróży zbadajcie bieg rzeki: Zaznaczcie na swojej mapie konturowej: źródło, ujście, katarakty, zbiornik Nasera Wyjaśnijcie podkreślone pojęcia Wymieńcie państwa przez które przepływa Nil Znajdźcie inne używane nazwy tej rzeki Spis treści dalej

ZADANIE DLA POSZUKIWACZY ŚNIEGU Dla nas Europejczyków góry kojarzą się ze śniegiem. Jednak Wy będąc wytrawnymi podróżnikami przed wyjazdem do Afryki sprawdzicie zapewne jaki jest tam klimat. Znajdźcie ważne informacje na temat temperatury i opadów w strefie klimatu: zwrotnikowego, równikowego, śródziemnomorskiego. Sporządźcie wykres klimatyczny dla każdego z nich. Spis treści dalej

ZADANIA DLA ETNOGRAFÓW Postanowiłeś znaleźć swojego pierwszego afrykańskiego przyjaciela. Aby go znaleźć wybierz pięć ludów zamieszkujących Czarny Ląd. Na podstawie wyszukanych informacji przygotuj jego wizytówkę, która pokaże jak wygląda ( zdjęcie, rysunek), w jakim języku będzie mówi, czym się zajmuje i gdzie mieszka. Spis treści dalej

ŹRÓDŁA Podczas pracy możesz skorzystać z następujących źródeł: Podręcznik dla klasy drugiej gimnazjum Nowa Era „Geografia regionalna świata” Atlas geograficzny dla gimnazjum geographic.pl/national3/index.jsp?place=Menu01&news _cat_id=-1&layout=0http:// geographic.pl/national3/index.jsp?place=Menu01&news _cat_id=-1&layout=0 Spis treści

EWALUACJA Wykonane zadania zostaną ocenione zespołowo, każda grupa oceniana będzie na podstawie opracowanych kryteriów z którymi musicie zapoznać się przed przystąpieniem do pracy, tak aby zwrócić uwagę na jakość wyszukiwanych informacji, zawartość merytoryczną, szatę graficzną, przejrzystość, pisownię, wkład pracy poszczególnych członków grupy a przede wszystkim na oryginalność projektowanego folderu wirtualnego. Kryteria oceny przedstawione są w skali punktowej w następujący sposób: Spis treści dalej

EWALUACJA GROMADZENIE DANYCH Zebrane informacje są różnorodne i znacznie wykraczają poza założone cele, temat wyczerpująco opracowany, zawiera liczne własne uwagi i wnioski Zebrano wystarczającą ilość materiałów, który został uporządkowany w logiczną całość, temat zrealizowany dobrze, zawiera szczegółowe informacje i własne opracowania Zebrano podstawowe informacje, temat zrealizowano poprawnie, lecz brakuje szczegółów, niewielki wkład własny Zebrane wiadomości są niekompletne nie zostały uporządkowane w logiczną całość, źle dobrane informacje, błędy merytoryczne, brak własnych opracowań Gromadzenie danych, ich uporządkowa nie oraz zawartość merytoryczna Wykraczające 4 pkty Dopełniające 3 pkty Rozszerzające 2 pkty Podstawowe 1 pkt. Wymagania Spis treści

EWALUACJA JAKOŚĆ Bardzo dobrze przygotowana praca, przejrzysta, czytelna, właściwy dobór treści i formy, dużo elementów graficznych, informacje przedstawione w interesujący sposób, wyjątkowa inwencja twórcza uczniów Zadanie wykonane poprawnie pod względem graficznym i kompozycyjnym prawidłowy dobór treści. Wykonanie zadania dość przejrzyste i czytelne, nieodpowiedni dobór kolorów, zdjęć, uboga ilość grafiki, poprawna kompozycja opracowania Opracowane zadanie jest nieestetyczne, niewiele lub brak elementów graficznych, Przedstawiona praca nie spełnia wymogów. Jakość wykonania zadania (czytelność, przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych, ogólne wrażenie estetyczne, oryginalność Spis treści dalej

EWALUACJA WSPÓŁPRACA Doskonała współpraca całej grupy, zadania są realizowane dokładnie i terminowo Dobra współpraca w grupie, większość uczniów uczestniczy wspólnie w realizacji wszystkich zadań, które są wykonywane dokładnie, lecz nieterminowo Mała kolektywność, przeważa praca indywidualna, kolejne kroki zadania wykonywane są częściowo i nieterminowo Całkowity brak współpracy w grupie, duża indywidualność, zadania nie są wykonywane dokładnie i terminowo Umiejętność współpracy w grupie Spis treści dalej

KONKLUZJA Brawo! Macie szansę wykazać się hartem prawdziwego podróżnika. Poznacie bliżej wielki kontynent afrykański. Jeśli traficie tam kiedyś w przyszłości nie będzie Wam obca przyroda, dzikie zwierzęta, przeszłość i kultura Afryki, a wspomnienia nie wyblakną tak szybko. Może właśnie tam spotka Was przyjaźń lub miłość… KONTAKT: Spis treści