Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka
Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji zróżnicowana struktura dystrybucji różny poziom marż oraz prowizji różna faza cyklu życia produktu zróżnicowane stawki VAT oraz akcyzy A.M. Zarzycka
Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - standaryzacja międzynarodowe sieci dystrybucji działania integracyjne wspólna waluta euro (16 krajów) A.M. Zarzycka
Wpływ euro na ceny w UE wyeliminowanie kosztów związanych z wymianą walut oraz ryzykiem kursowym większa przejrzystość cen ujednolicenie cen A.M. Zarzycka
Zróżnicowanie cen na eurorynku w strefie euro we wszystkich krajach UE ▫ towary luksusowe ▫ produkty innowacyjne A.M. Zarzycka
RÓŻNICA CEN TOWARÓW LUKSUSOWYCH W POLSCE I W KRAJACH STAREJ UE A.M. Zarzycka
transakcje arbitrażowe „szary marketing” „szary import” „import równoległy” „szare rynki” A.M. Zarzycka
„Europejski korytarz cenowy” A.M. Zarzycka
Strategie cenowe strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming A.M. Zarzycka
Dystrybucja produktów na obszarze eurorynku A.M. Zarzycka
Dystrybucja na rynku UE – mała podatność na standaryzację struktury dystrybucji zakorzenione w uwarunkowaniach lokalnych ograniczona możliwość przenoszenia za granicę interakcje pomiędzy uczestnikami kanałów A.M. Zarzycka
Ogólnoeuropejskie tendencje w dystrybucji konsolidacja w handlu detalicznym rozwój tzw. „zabójców kategorii” (category killers) rozwój handlu elektronicznego A.M. Zarzycka
Rekonfiguracja europejskich struktur dystrybucji wzrost atrakcyjności Europy Środkowo- Wschodniej po roku 2004 konsolidacja europejskich systemów produkcji i dystrybucji scentralizowany model dystrybucji
Działania promocyjne w krajach UE A.M. Zarzycka
Ograniczenia standaryzacji działań promocyjnych w UE przepisy prawne dostęp do mediów i ich popularność różne znaczenie poszczególnych form promocji różnice kulturowe A.M. Zarzycka
Różnice w przepisach prawnych dotyczących reklamy reklamowanie farmaceutyków reklamowanie wyrobów alkoholowych reklamowanie wyrobów tytoniowych reklama porównawcza reklama a dzieci A.M. Zarzycka
Różnice pomiędzy stylami reklamowymi dotyczą znaczenia humoru prostej informacji podkładu muzycznego tzw. liderów opinii tradycji języka niewrbalnego A.M. Zarzycka
Style reklamy w wybranych krajach UE A.M. Zarzycka KrajStyl reklamy NiemcyRacjonalność, opis, informacja Wielka BrytaniaSubtelność, niedopowiedzenie, ironia, humor HiszpaniaMetafory wizualne, tradycja, szacunek wobec osób starszych, jedzenie i picie FrancjaInnowacyjność, przyciąganie uwagi, styl teatralny SzwecjaReklama w formie rozrywki, przejawy kultury feministycznej, spotkania grupy ludzi