Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Advertisements

PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Nowe teorie handlu międzynarodowego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Podstawowa analiza rynku
TEORIA HECKSCHERA-OHLINA
Podstawowa analiza rynku
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
w zakresie ograniczania „szarej strefy”
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
branże, zagrożenia, skala, przeciwdziałanie
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Fizyczna dystrybucja.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
Model „pięciu sił” M.Portera
Zarządzanie systemami dystrybucji
Obserwatorium kultury
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka

Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji zróżnicowana struktura dystrybucji różny poziom marż oraz prowizji różna faza cyklu życia produktu zróżnicowane stawki VAT oraz akcyzy A.M. Zarzycka

Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - standaryzacja międzynarodowe sieci dystrybucji działania integracyjne wspólna waluta euro (16 krajów) A.M. Zarzycka

Wpływ euro na ceny w UE wyeliminowanie kosztów związanych z wymianą walut oraz ryzykiem kursowym większa przejrzystość cen ujednolicenie cen A.M. Zarzycka

Zróżnicowanie cen na eurorynku w strefie euro we wszystkich krajach UE ▫ towary luksusowe ▫ produkty innowacyjne A.M. Zarzycka

RÓŻNICA CEN TOWARÓW LUKSUSOWYCH W POLSCE I W KRAJACH STAREJ UE A.M. Zarzycka

transakcje arbitrażowe „szary marketing” „szary import” „import równoległy” „szare rynki” A.M. Zarzycka

„Europejski korytarz cenowy” A.M. Zarzycka

Strategie cenowe strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming A.M. Zarzycka

Dystrybucja produktów na obszarze eurorynku A.M. Zarzycka

Dystrybucja na rynku UE – mała podatność na standaryzację  struktury dystrybucji zakorzenione w uwarunkowaniach lokalnych  ograniczona możliwość przenoszenia za granicę  interakcje pomiędzy uczestnikami kanałów A.M. Zarzycka

Ogólnoeuropejskie tendencje w dystrybucji  konsolidacja w handlu detalicznym  rozwój tzw. „zabójców kategorii” (category killers)  rozwój handlu elektronicznego A.M. Zarzycka

Rekonfiguracja europejskich struktur dystrybucji wzrost atrakcyjności Europy Środkowo- Wschodniej po roku 2004 konsolidacja europejskich systemów produkcji i dystrybucji scentralizowany model dystrybucji

Działania promocyjne w krajach UE A.M. Zarzycka

Ograniczenia standaryzacji działań promocyjnych w UE  przepisy prawne  dostęp do mediów i ich popularność  różne znaczenie poszczególnych form promocji  różnice kulturowe A.M. Zarzycka

Różnice w przepisach prawnych dotyczących reklamy  reklamowanie farmaceutyków  reklamowanie wyrobów alkoholowych  reklamowanie wyrobów tytoniowych  reklama porównawcza  reklama a dzieci A.M. Zarzycka

Różnice pomiędzy stylami reklamowymi dotyczą znaczenia humoru prostej informacji podkładu muzycznego tzw. liderów opinii tradycji języka niewrbalnego A.M. Zarzycka

Style reklamy w wybranych krajach UE A.M. Zarzycka KrajStyl reklamy NiemcyRacjonalność, opis, informacja Wielka BrytaniaSubtelność, niedopowiedzenie, ironia, humor HiszpaniaMetafory wizualne, tradycja, szacunek wobec osób starszych, jedzenie i picie FrancjaInnowacyjność, przyciąganie uwagi, styl teatralny SzwecjaReklama w formie rozrywki, przejawy kultury feministycznej, spotkania grupy ludzi