Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 1 „Warsztaty dla początkujących…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Europejski Obszar Gospodarczy
PROGRAM OPERACYJNY INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO NA LATA
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Instytut Paliw i Energii Odnawialnej Warszawa, I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program.
Środowiskowe Osie Priorytetowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Aleksandra Malarz Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Środowiska Ministerstwo.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
SPOTKANIE POTENCJENYCH BENEFICJENTÓW Priorytet Środowiskowy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Urząd Marszałkowski oraz Wojewódzki Fundusz.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko” na lata
DZIAŁANIA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA RZECZ ROZWOJU ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W REGIONIE Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
KONSULTACJE SPOŁECZNE
Fundusze Europejskie Wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata
„Fundusze Europejskie na lata
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
Spotkanie informacyjne – r. Piotr Puczek Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich.
Miejski Obszar Funkcjonalny Kwidzyn Gdańsk, r.
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Zielona Góra, 17 kwietnia 2015 r.
Ministerstwo Gospodarki SZCZEGÓŁOWY OPIS OSI PRIORYTETOWYCH Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Pierwsze posiedzenie Pre – komitetu Monitorującego.
Wsparcie sektora energetyki w ramach POIiŚ
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
ATMOTERM ® S.A. Inteligentne rozwiązania aby chronić środowisko Gdański Obszar Metropolitalny 2015 Plan gospodarki niskoemisyjnej dla Gdańskiego.
PROJEKTY NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ ZE ŚRODKÓW PO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO października 2015 r.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
Spotkanie informacyjne – r. Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Możliwości pozyskania środków przez samorządy w ramach Krajowych Programów Operacyjnych Fundusze Europejskie
Założenia konkursu dla poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Monika Jamróz – Koordynator Zespołu ds. Komunikacji, Promocji i Funduszy Europejskich Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
1Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Informacja o realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata
Mechanizmy wsparcia rozwoju zrównoważonej energii w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Małopolska Agency for Regional Development S.A. Wsparcie sektora MSP w ramach Małopolskiego Regionalnego.
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
FINANASOWANIE i REALIZACJA PROGRAMU KOMPLEKSOWEJ LIKWIDACJI NISKIEJ EMISJI NA TERENIE KONURBACJI ŚLĄSKO-DĄBROWSKIEJ ze środków UE
Możliwości finansowania projektów energetycznych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Regionalnego Programu Operacyjnego.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Krajowy Pakiet Antysmogowy NFOŚiGW i WFOŚiGW
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Wkład gaz-system w dalszy rozwój rynku – promocja lng i cng
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących… czyli o co chodzi w Funduszach Europejskich?” Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Marcin Szumny Departament Programów Regionalnych Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna

3

4 Oś Priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki Oś Priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki Oś Priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu Oś Priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu Oś Priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego Oś Priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego Oś Priorytetowa IV Infrastruktura drogowa dla miast Oś Priorytetowa IV Infrastruktura drogowa dla miast Oś Priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce Oś Priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Oś Priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Oś Priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Oś Priorytetowa VII Poprawa bezpieczeństwa energetycznego Oś Priorytetowa VII Poprawa bezpieczeństwa energetycznego Oś Priorytetowa VIII Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Oś Priorytetowa VIII Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Oś Priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Oś Priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Oś Priorytetowa X Pomoc techniczna Oś Priorytetowa X Pomoc techniczna

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Fundusz Spójności

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 4.i Odnawialne źródła energii (OZE):  budowa i przebudowa lądowych farm wiatrowych, instalacji na biomasę i biogaz oraz jednostek wytwarzania energii wykorzystującej wodę i słońce oraz ciepła (energia geotermalna)  podłączenie instalacji OZE do sieci elektroenergetycznych PI 4.ii Efektywność energetyczna w przedsiębiorstwach: głęboka, kompleksowa modernizacja energetyczna z zastosowaniem technologii energooszczędnych  przebudowa linii produkcyjnych  budowa i przebudowa instalacji OZE  zastosowanie technologii odzysku energii  wprowadzanie systemów zarządzania energią PI 4.iii Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i wielorodzinnych mieszkaniowych: głęboka, kompleksowa modernizacja energetyczna wraz z wymianą wyposażenia na energooszczędne  ocieplenie obiektu, wymiana okien, drzwi zewnętrznych oraz oświetlenia  przebudowa systemów grzewczych, wentylacji i klimatyzacji  zastosowanie automatyki pogodowej i systemów zarządzania energią  instalacja OZE

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 4.iv System inteligentnych sieci energetycznych, w tym wdrożenie technologii smart:  budowa lub przebudowa sieci dystrybucyjnych  kompleksowe pilotażowe i demonstracyjne projekty wdrażające inteligentne rozwiązania  montaż inteligentnych systemów pomiarowych  popularyzacja wiedzy na temat inteligentnych systemów przesyłu i dystrybucji energii PI 4.v Sieci ciepłownicze:  przebudowa istniejących systemów ciepłowniczych i sieci chłodu  instalacja węzłów dwufunkcyjnych (ciepła woda użytkowa)  budowa nowych odcinków sieci cieplnej wraz z przyłączami i węzłami ciepłowniczymi PI 4.vi Wysokosprawna kogeneracja:  budowa lub przebudowa jednostek wytwarzania energii elektrycznej i ciepła  budowa przyłączeń do sieci ciepłowniczych dla tych jednostek

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Fundusz Spójności

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 5.ii ZAPOBIEGANIE ZAGROŻENIOM NATURALNYM Opracowanie lub aktualizacja dokumentów strategicznych i planistycznych Poprawa bezpieczeństwa powodziowego i przeciwdziałanie suszy:  zwiększenie naturalnej retencji  kontynuacja wsparcia małej retencji  budowa lub modernizacja urządzeń wodnych Zabezpieczenie przed skutkami zmian klimatu obszarów szczególnie wrażliwych:  zagospodarowanie wód opadowych, w tym systemy zbierania i retencjonowania wody opadowej, budowa i modernizacja sieci kanalizacji deszczowej  ochrona brzegów morskich Działania wspierające:  rozwój systemów wczesnego ostrzegania i prognozowania zagrożeń  wsparcie ratownictwa chemiczno-ekologicznego i służb ratowniczych  monitoring środowiska  działania informacyjno-edukacyjne  tworzenie bazy wiedzy w zakresie zmian klimatu i adaptacji do nich

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 6.i Kompleksowy system gospodarki odpadami komunalnymi:  infrastruktura selektywnego zbierania odpadów  instalacje do recyklingu i odzysku poszczególnych frakcji materiałowych odpadów  instalacje do końcowego przetwarzania odpadów (mechanicznego, biologicznego i termicznego wraz z odzyskiem energii) PI 6.ii Kompleksowa gospodarka ściekowa:  infrastruktura zagospodarowania ścieków komunalnych (systemy odbioru, oczyszczalnie ścieków)  infrastruktura zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych  uzupełniająco – poprawa jakości systemów zaopatrzenia ludności w wodę (w tym systemy zarządzania dystrybucją oraz likwidowanie strat wody)

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 6.iv Jakość środowiska na obszarach miejskich:  rekultywacja i zagospodarowanie terenów zanieczyszczonych i zdegradowanych  rozwój miejskich terenów zieleni (parków, zieleńców i terenów zieleni osiedlowej) PI 6.iii Ochrona przyrody:  ochrona zagrożonych gatunków i siedlisk przyrodniczych  rozwój zielonej infrastruktury, w tym korytarzy ekologicznych  opracowanie dokumentów planistycznych  wdrażanie instrumentów zarządzania obszarami cennymi przyrodniczo, w tym opracowanie zasad kontroli i zwalczania gatunków obcych oraz wykonywanie inwentaryzacji przyrodniczych  doposażenie ośrodków edukacji ekologicznej  działania informacyjno-edukacyjne

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Fundusz Spójności

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 7.i TRANSPORT DROGOWY W SIECI TEN-T Infrastruktura transportu drogowego:  budowa nowych dróg krajowych (drogi ekspresowe i autostrady), w tym obwodnic miast  przebudowa niektórych odcinków dróg Bezpieczeństwo ruchu drogowego:  inwestycje infrastrukturalne  doposażenie jednostek nadzoru nad ruchem drogowym i służb ratowniczych  organizacja kampanii społecznych i szkoleń Infrastruktura portów lotniczych: inwestycje w ramach lotniczej sieci TEN-T  zwiększenie przepustowości nawigacyjnej portów lotniczych oraz przestrzeni powietrznej  poprawa bezpieczeństwa i ochrona ruchu lotniczego  ograniczenie negatywnego oddziaływania ruchu lotniczego na środowisko naturalne

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 7.ii Transport intermodalny:  modernizacja i rozbudowa terminali drogowo-kolejowych w centrach logistycznych i portach morskich  wdrażanie systemów telematycznych i satelitarnych dostarczających informacji o aktualnym miejscu przewożonego ładunku Transport morski: inwestycje w portach w sieci TEN-T  poprawa dostępu do portów (od strony lądu i morza) oraz powiązań pomiędzy portami  zapewnienie wysokiej jakości infrastruktury przeładunkowej  ograniczenie zanieczyszczenia środowiska przez statki - budowa infrastruktury do odbioru ścieków sanitarnych oraz zasilania statków w energię elektryczną  poprawa bezpieczeństwa żeglugi, w tym zakup i modernizacja specjalistycznej floty, budowa i modernizacja systemów oznakowania nawigacyjnego oraz doposażenie służb ratowniczych Żegluga śródlądowa:  inwestycje modernizacyjne w celu poprawy bezpieczeństwa żeglugi  kontynuacja programu wdrażania systemu informacji rzecznej (RIS)

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna EFRR

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 7.A Krajowa sieć drogowa w TEN-T:  powiązanie miejskiej infrastruktury drogowej z pozamiejską siecią TEN-T (drogi krajowe w miastach)  odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego (obwodnice pozamiejskie na drogach krajowych i ekspresowych, drogi krajowe w miastach na prawach powiatu)  poprawa dostępności do miast (trasy wylotowe na drogach krajowych, odcinki dróg ekspresowych przy miastach)  uzupełniająco – inwestycje z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego PI 7.B Krajowa sieć drogowa poza TEN-T:  połączenie ośrodków miejskich z siecią TEN-T (drogi ekspresowe i krajowe poza TEN-T pełniące rolę tras wylotowych)  powiązanie miejskiej infrastruktury drogowej z pozamiejską siecią TEN-T (drogi krajowe w miastach)  odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego (obwodnice pozamiejskie, drogi krajowe w miastach na prawach powiatu)  uzupełniająco – inwestycje z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Fundusz Spójności

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 7.i TRANSPORT KOLEJOWY W SIECI TEN-T Kompleksowe wsparcie dla systemu kolejowego:  modernizacja i rehabilitacja szlaków kolejowych służących do przewozów pasażerskich i towarowych  budowa wybranych krótkich odcinków linii kolejowych  modernizacja i zakup taboru kolejowego  budowa i modernizacja systemów zasilania trakcyjnego oraz sterowania ruchem kolejowym  poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych oraz zakup specjalistycznego sprzętu Bezpieczeństwo ruchu kolejowego:  likwidacja miejsc niebezpiecznych (przejazdy kolejowe)  doposażenie służb ratowniczych  tworzenie systemów monitorowania bezpieczeństwa ruchu kolejowego  organizacja kampanii społecznych Jakość świadczonych usług:  modernizacja dworców i przystanków kolejowych  poprawa infrastruktury obsługi podróżnych (w tym systemy informacji pasażerskiej, zakupu biletów, przechowywania bagażu)

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 7.iii Transport kolejowy poza siecią TEN-T oraz rozwój systemu kolejowego w miastach (koleje miejskie):  modernizacja, rehabilitacja i budowa nowej infrastruktury, w tym m.in. linii kolejowych oraz przystanków i dworców przesiadkowych  budowa i modernizacja systemów sterowania ruchem  modernizacja i zakup taboru kolejowego

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Fundusz Spójności

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 4.v TRANSPORT PUBLICZNY W MIASTACH Kontynuacja działań:  zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego  ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne Infrastruktura transportu szynowego (tramwaje i metro):  budowa, przebudowa i rozbudowa infrastruktury szynowej  uzupełnienie tej infrastruktury o sieci energetyczne, zaplecze techniczne do obsługi i konserwacji taboru, centra przesiadkowe oraz elementy wyposażenia dróg i ulic służące obsłudze pasażerów Tabor transportu miejskiego:  zakup pojazdów o alternatywnych systemach napędowych (elektrycznych, hybrydowych, biopaliwa, napędzanych wodorem itp.)

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna EFRR

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 7.E Inteligentna infrastruktura w sektorze gazowym i elektroenergetycznym z wykorzystaniem technologii smart:  budowa lub przebudowa sieci przesyłowych i dystrybucyjnych gazu ziemnego oraz energii elektrycznej  zwiększenie pojemności magazynów gazu ziemnego  przebudowa możliwości regazyfikacji terminala LNG

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna EFRR

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 6.C Dziedzictwo kulturowe:  ochrona, zachowanie i udostępnienie (w tym turystyczne) zabytkowych obiektów o znaczeniu ogólnopolskim i światowym  renowacja zabytków nieruchomych wraz z otoczeniem  konserwacja zabytków ruchomych i ich digitalizacja Instytucje kultury:  zwiększenie dostępu do zasobów kultury  poprawa jakości funkcjonowania instytucji kultury, w tym podnoszenie standardów infrastruktury oraz zakup trwałego wyposażenia do prowadzenia działalności kulturalnej i edukacyjnej  wsparcie dla szkół i uczelni artystycznych  wykorzystanie nowych technologii w obszarze kultury

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna EFRR

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna PI 9.A Infrastruktura ratownictwa medycznego:  wsparcie istniejących oraz utworzenie nowych szpitalnych oddziałów ratunkowych  modernizacja istniejących oraz utworzenie nowych centrów urazowych  infrastruktura transportu medycznego - zapewnienie usług ratownictwa medycznego przez 24 godziny na dobę / 7 dni w tygodniu Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych:  wsparcie oddziałów oraz innych jednostek organizacyjnych szpitali udzielających świadczeń zdrowotnych stacjonarnych i całodobowych 1)na rzecz osób dorosłych - dedykowanych chorobom układu krążenia, nowotworowym, układu kostno- stawowo-mięśniowego, układu oddechowego, psychicznym 2)w zakresie ginekologii, położnictwa, neonatologii, pediatrii oraz innych oddziałów zajmujących się leczeniem dzieci  wsparcie pracowni diagnostycznych oraz innych jednostek zajmujących się diagnostyką

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Główne typy beneficjentów Programu: jednostki samorządu terytorialnego (w szczególności miasta i ich obszary funkcjonalne) oraz podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych tych jednostek administracja rządowa oraz państwowe jednostki budżetowe przedsiębiorcy, w tym przedsiębiorstwa energetyczne i przedsiębiorstwa przewozowe zarządcy sieci dróg krajowych, zarządcy infrastruktury kolejowej, Zarządy Portów Morskich oraz podmioty zarządzające portami lotniczymi zarządcy infrastruktury transportu miejskiego i operatorzy publicznego transportu zbiorowego służby ratownicze i podmioty lecznicze oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, jednostki naukowe i instytuty badawcze, instytucje kultury, archiwa państwowe, szkoły i uczelnie artystyczne, kościoły i związki wyznaniowe, organizacje pozarządowe

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich ul. Augustyńskiego 2, Gdańsk tel , , Dziękuję za uwagę