Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracował J. Stryjkowski
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Sieci współpracy i samokształcenia

SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą

Warunki funkcjonowania sieci Wspólne cele Jasno określony obszar /temat Suwerenność członków sieci Dobrowolność uczestnictwa Aktywność członków Podział odpowiedzialności Określona rola koordynatora sieci Jasno określone zasady funkcjonowania

Platforma Dyskusje, wymiana informacji i spostrzeżeń dotyczących tematyki sieci. Koordynowanie pracy uczestników -wspólnie tworzone rozwiązania Publikacja efektów pracy (np. wypracowane narzędzia, scenariusze lekcji itp.). Dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci (zamieszczanie dokumentów, filmów, prezentacji, zdjęć itp.). Udział w szkoleniach e- learningowych

255 nauczycieli 255 nauczycieli

60 szkół

sieci współpracy 4 sieci współpracy Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania Nauczyciele pracują zespołowo Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów Promocja i wizerunek szkoły

Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania

Tematy szkoleń i konsultacji: Skuteczne sposoby zachęcania do czytania. Promocja czytania i czytelnictwa. Projekt czytelniczy. Metody nauki czytania, doskonalenie umiejętności czytania. Czytanie ze zrozumieniem. Szkoła i biblioteka jako miejsce kształtowania środowiska czytelniczego - praktyczne rozwiązania dla nauczycieli języka polskiego i bibliotekarzy z uwzględnieniem różnych poziomów kształcenia.

Najciekawsze tematy podejmowane na platformie metody pracy z lekturą szkolną, kampanie czytelnicze, bank dobrych praktyk (scenariusze zajęć lekcyjnych, terapeutycznych, projekty szkolne), opracowanie katalogu działań promujących czytanie

Efekty pracy sieci wykorzystanie platformy ORE jako płaszczyzny wymiany doświadczeń popularyzacja wyników badań dotyczących problemu czytelnictwa wśród młodzieży udział szkół w kampaniach czytelniczych nabycie nowych umiejętności i wiedzy w zakresie sposobów zachęcania uczniów do czytania

Nauczyciele pracują zespołowo

Tematy szkoleń i konsultacji: Metody i sposoby motywowania do pracy w zespole. Jak nauczyć nauczycieli z różnym stażem zawodowym współpracy w zespole? Techniki komunikacji i negocjacji. Planowanie, realizacja i ewaluacja pracy zespołowej.

Tematy szkoleń i konsultacji: Czynniki wpływające na współpracę w zespole: nauczyciel-nauczyciel, nauczyciel-uczeń, nauczyciel -rodzic. Zasady współpracy -techniki komunikacji, negocjacji. Jak budować efektywne zespoły?

Tematy szkoleń i konsultacji: Psychologiczny aspekt pracy zespołowej Zarządzanie pracą własną i zespołu Komunikacja w zespole, Przyczyny powstawania konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania.

Efekty pracy sieci W trakcie szkoleń oraz pracy na platformie nauczyciele doskonalili kompetencje i umiejętności niezbędne do organizowania pracy zespołowej w szkole. uczestnicy sieci poznali motywy podejmowania pracy zespołowej przez człowieka wynikające z jego potrzeb psychicznych i wyzwań współczesności, sposoby budowania poczucia bezpieczeństwa i współdziałania członków zespołu,

Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?

Tematyka szkoleń i konsultacji : Skuteczne techniki rozwijania twórczej aktywności uczniów Jak wspierać i rozwijać kreatywność uczniów Relacja uczeń - nauczyciel

Najciekawsze tematy podejmowane na platformie Techniki i sposoby – szybkie, proste i skuteczne Jak prowadzić lekcje - O czym pamiętać? Czego unikać? Nauczyciel kreatywny to taki, który...

Sieć,,Promocja i budowanie wizerunku szkoły’’

Realizowana tematyka: Wizerunek szkoły jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym i organizacji opartej na relacjach Marketing w edukacji-szkoła jako specyficzny rynek usług Pozyskiwanie przez szkołę środków unijnych Współpraca szkoły z mediami i środowiskiem lokalnym

Czy dzisiejszy nauczyciel powinien być innowacyjny, jaką rolę powinien pełnić w procesie nauczania i kształcenia samoświadomości rozwojowej ucznia? Jak stworzyć skuteczny projekt ulotki reklamowej? Jak relacje nauczyciel –rodzic mogą wpływać na wizerunek szkoły? Czy możliwa jest współpraca na zasadzie partnerstwa edukacyjnego? Najciekawsze tematy podejmowane na platformie:

Wnioski: Prowadzone szkolenia i spotkania powinny odbywać się na danym szczeblu edukacyjnym lub przedmiotowym np. grupa nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, grupa nauczycieli języków itp. Współpraca nauczycieli w ramach tworzenia tzw. dobrych praktyk,rozwiązań merytorycznych mających na celu wspomaganie rozwoju ucznia[materiały, scenariusze zajęć,projekty]

Forum myśli edukacyjnej- bieżące rozwiązywanie różnego rodzaju problemów psychologiczno- wychowawczych Dobra wzajemna komunikacja-relacje natury osobistej i zawodowej Pomysł współpracy w sieci jest trafiony, jednak potrzeba trochę czasu aby nauczyciele byli bardziej otwarci na ten sposób doskonalenia swoich umiejętności.

Dziękuję za uwagę!