Ankieta ekologiczna w ś ród mieszka ń ców Rozpoznanie postaw proekologicznych mieszka ń ców gminy Namys ł ów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Advertisements

,,W przyjaźni z przyrodą”
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
EFEKT CIEPLARNIANY.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Sposoby na oszczędzanie wody.
„Jak oszczędzać energię w szkole?”
ANALIZA ANKIET.
Mateusz Siuda klasa IVa
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
Bezpieczny Internet.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
Wykonała Natalia Pałczyńska Va.  Ś cieki komunalne  Zanieczyszczenia biologiczne  Sp ł ywy z terenów rolniczych  Ś cieki z zak ł adów produkcyjnych.
Wspó ł praca naszego Wolontariatu z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarz ą dowych.
Pierwszy krok.  Zagro ż enie, które mo ż e dotyczy ć Ciebie i Twojej Rodziny  Ryzyko rozwoju choroby istnieje u kobiet w ka ż dym wieku  Warto wiedzie.
Jak si ę zdrowo od ż ywia ć.  Najwa ż niejszym celem zdrowego ż ywienia jest dostarczanie organizmowi wszystkich sk ł adników od ż ywczych w odpowiednich.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Rodzaje upraw pomidorów: Hodowanie pomidorów w szklarniach Hodowanie pomidorów w gruncie Hodowanie pomidorów w doniczkach Hodowanie pomidorów,,do góry.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
ENERGIA ELEKTRYCZNA I JEJ OSZCZĘDZANIE Opracowanie: Madzia Bylica & Kasia Bere ź nicka klasa III G.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Mądre rady na odpady! Prezentacja symboli, które ułatwiają dokonywanie właściwych wyborów podczas zakupów, poszczególne znaki nam to ułatwią.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Ochrona Środowiska Czyli mój wpływ na nie Przyczyny zanieczyszczeń W ostatnich latach środowisko staje się coraz bardziej zanieczyszczone. Kiedyś środowisko.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Rośnie góra śmieci!!. Menu  1.Jak jest pojemność standardowych pojemników na śmieci w Twoim miejscu zamieszkania? Jak często są opróżnianie?  2. Ile.
Fast Food Agata Nikonowicz i Aleksandra Bartkowiak.
KONKURS EKOLOGICZNY ,,ELEKTROODPADY- PROSTE ZASADY
Narodzie pomóż przyrodzie!
Rola książki w życiu człowieka
O ochronie danych osobowych
Czy w Twoim domu dba się o środowisko?
Analiza Ankiet ekologicznych
Moje szczęście.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Zapis prezentacji:

Ankieta ekologiczna w ś ród mieszka ń ców Rozpoznanie postaw proekologicznych mieszka ń ców gminy Namys ł ów

Nasza Ankieta Ekologiczna

Zapoznajmy si ę z wynikami ankiety  Ankiet ę przeprowadzili ś my w ś ród 50 mieszka ń ców naszej gminy.  W badaniu wzi ęł o udzia ł 52% kobiet i 48% m ęż czyzn  54% badanych to mieszka ń cy wsi, 46% mieszka ń cy miasta  Nasi ankietowani to w 40% osoby z wykszta ł ceniem zawodowym, 28% wy ż szym, 26% ma wykszta ł cenie ś rednie, 6% deklaruje wykszta ł cenie podstawowe  Je ś li chodzi o zró ż nicowanie wiekowe naszych ankietowanych przedstawia ł o si ę ono nast ę puj ą co: - do 20 roku ż ycia - 4 ankietowanych - 8% respondentów lata - 10 osób - 20% lat - 13 osób - 26% lat - 11 osób - 22 % lat - 9 osób - 18% - powy ż ej 65 lat - 3 osoby - 6% respondentów

Czy stara si ę Pan/pani oszcz ę dza ć wod ę w swoim gospodarstwie domowym, poprzez takie dzia ł ania jak…

Czy zna Pan/Pani klasy energetyczne sprz ę tów AGD? Czy wie Pan\Pani co oznacza klasa energetyczna A a co D ? 50% spo ś ród osób, które deklaruj ą znajomo ść klas energetycznych udzieli ł a niepe ł nej, b łę dnej lub nie udzieli ł a odpowiedzi na to pytanie

Prosz ę poda ć przybli ż on ą ilo ść ż arówek energooszcz ę dnych u ż ywanych w Pana/Pani gospodarstwie domowym Z uzyskanych informacji wynika, ż e w jednym gospodarstwie domowym znajduje si ę ś rednio 5,3 czyli 5 ż arówek energooszcz ę dnych Prosz ę poda ć przybli ż on ą ilo ść ż arówek zwyk ł ych u ż ywanych w Pana/ Pani gospodarstwie domowym Z uzyskanych informacji wynika, ż e w jednym gospodarstwie domowym znajduje si ę ś rednio 5,5 czyli 6 zwyk ł ych ż arówek Najcz ęś ciej je ś li kto ś deklaruje posiadanie ż arówek energooszcz ę dnych, to nie posiada zwyk ł ych. Zdarza ł o si ę równie ż, ż e osoby posiadaj ą ce wi ę kszo ść ż arówek energooszcz ę dnych mia ł y klika zwyk ł ych. Ankietowani, którzy deklarowali posiadanie zwyk ł ych ż arówek nieposiadali energooszcz ę dnych

Prosz ę powiedzie ć, jakim ś rodkiem transportu je ź dzi Pan/Pani najcz ęś ciej do pracy, szko ł y lub na zakupy

Czy stara si ę Pan/ Pani oszcz ę dza ć papier w swoim gospodarstwie domowym poprzez:

Podczas robienia zakupów:

Czy segreguje Pan/ Pani ś mieci? J e ś li nie segreguje Pan / Pani ś mieci to dlaczego? 2/3 osób, które nie segreguj ą ś mieci lub robi ą to czasami twierdzi, ż e nie ma w pobli ż u odpowiednich pojemników. 1/3 osób nie segreguje bo nie ma na to czasu

Jak cz ę sto w łą cza si ę w Pana / Pani domu pralk ę automatyczn ą ?

Kiedy gotuje Pan / Pani wod ę w czajniku elektrycznym to:

Jak d ł ugo w ci ą gu doby Pana / Pani telewizor pozostaje w stanie czuwania ( ś wieci si ę czerwona dioda)?

Na jak d ł ugo pozostawia Pan /Pani ł adowark ę telefonu w kontakcie?

Czy kiedy wraca Pan / Pani do domu od razu w łą cza komputer?

Czy s ł ysza ł Pan / Pani o globalnym ociepleniu? Czy wie Pan / Pani co to jest globalne ocieplenie ?

Czym Pana /Pani zdaniem spowodowane s ą zmiany klimatyczne?

Co wynika z naszej ankiety? Wi ę kszo ść ankietowanych mieszka ń ców gminy Namys ł ów oszcz ę dza wod ę ( g ł ownie przez zakr ę canie wody w trakcie mycia z ę bów, uszczelnianie kranu i zast ą pienie k ą pieli w wannie prysznicem), chocia ż ponad po ł owa deklaruje, ż e zna klasy energetyczne sprz ę tu AGD, nie zawsze umie je obja ś ni ć. W naszych domach dominuj ą jeszcze ż arówki zwyk ł e, ale s ą mocno wypierane przez energooszcz ę dne. Do pracy doje ż d ż amy samochodem ( 64 %), tylko 16% korzysta z transportu publicznego ( najprawdopodobniej ze wzgl ę du na brak atrakcyjnej oferty ), a tylko 12% chodzi do pracy pieszo. Oszcz ę dzamy papier zbieraj ą c makulatur ę ( 66%) u ż ywaj ą c ś ciereczek z materia ł u zamiast papierowych r ę czników( 62%), co raz wi ę cej z nas drukuje dwustronnie i pisze po obu stronach kartki (44%). Jedynie 4% nie oszcz ę dza papieru, czy ż by nie wiedzieli, ż e tona makulatury to ratunek dla 17 drzew? To, co jeszcze kilka lat temu wydawa ł o si ę nie mo ż liwe - 90% idzie na zakupy z w ł asn ą torb ą ( dla 28% jest to jeszcze torba foliowa, ale wielokrotnego u ż ytku). Prawie wszyscy segregujemy ś mieci( 94%). Dla jednostek wyt ł umaczeniem braku tego nawyku jest brak pojemników albo czasu. Nasuwa si ę pytanie: Gdzie wyrzucaj ą swe posegregowane ś mieci pozostali ?

Co wynika z naszej ankiety? Ponad po ł owa ankietowanych gotuje w czajniku tyle wody ile potrzebuje, niestety jeszcze 38% wymaga edukacji w tej materii. Najmniej ekologicznym zachowaniem mieszka ń ca gminy jest pozostawianie przez blisko po ł ow ę ankietowanych telewizora w stanie czuwania. Tutaj na pewno przydadz ą si ę informacje zawarte w naszej ulotce, któr ą pozostawiali ś my ankietowanym po wype ł nieniu ankiety. Na szcz ęś cie prawie wszyscy wyjmujemy z kontaktu ł adowark ę po na ł adowaniu telefonu, tylko 4% ma j ą ci ą gle w łą czon ą do pr ą du. Nikt z nas nie ma komputera w łą czonego 24/24, a 80% w łą cza go tylko wówczas gdy pracuje. 10% mieszka ń ców nie ma komputera. Wi ę kszo ść ankietowanych pierze ubrania gdy nagromadzi si ę ich tyle by by ł a pe ł na pralka. Niestety22% ma z ł e nawyki w tej kwestii, a wi ę c mamy kogo edukowa ć. Wi ę kszo ść s ł ysza ł a o globalnym ociepleniu i wie co to takiego. Wi ę kszo ść równie ż uwa ż a, ż e przyczyn ą zmian klimatycznych s ą procesy naturalne oraz dzia ł alno ść cz ł owieka ( 52%), 34% uwa ż a, ż e winien jest tylko cz ł owiek. Marginalna jest opinia, ż e takich zmian nie ma.

Czy mo ż emy by ć spokojni? Czy mo ż emy uzna ć, ż e ś wiadomo ść ekologiczna mieszka ń ca gmin Namys ł ów jest du ż a, wystarczaj ą ca? Zdecydowanie NIE. Pami ę tajmy, ż e wi ę kszo ść deklarowanych dzia ł a ń odbywa si ę z pobudek ekonomicznych ( oszcz ę dzanie) - co nie jest niczym z ł ym ; chcieliby ś my tylko, aby równie wa ż nym powodem zmian naszych nawyków by ł a troska o nasz ą planet ę i jej przysz ł o ść. Mamy wi ę c jeszcze wiele do zrobienia. A zmiany nale ż y zacz ąć od siebie i swoich najbli ż szych.

Jaki jest wi ę c nasz ankietowany? Wykszta ł cenie zawodowe KOBIETA Ok. 40 lat Mieszkanka wsi Ma w domu 5 ż arówek energooszcz ę dnych i 6 zwyk ł ych Uszczelnia cieknące kran y Zakr ę ca wod ę gdy myje z ę by SEGREGUJE Ś MIECI Zna, cho ć nie dok ł adnie klasy energetyczne sprz ę tu AGD ZBIERA MAKULATUR Ę Nie używa papierowych ręcznikó w Zapisuje obie strony kartki Je ź dzi do pracy samochodem Chodzi na zakupy z w ł asn ą torb ą Gotuje tyle wody ile potrzebuje Pierze gdy ma pe ł n ą pralk ę Wy łą cza ł adowark ę od telefonu z kontaktu Wy łą cza komputer gdy nie pracuje Nie zawsze wy łą cza telewizor pozostawiaj ą c go w stanie czuwania ZBYT PI Ę KNE ABY BY Ł O PRADZIWE? OCZYWI Ś CIE, Ż E TAK!

ZBYT PI Ę KNE ABY BY Ł O PRAWDZIWE? OCZYWI Ś CIE, Ż E TAK! W pe ł ni zadowoleni b ę dziemy, gdy powy ż sze stwierdzenia b ę d ą dotyczy ł y co najmniej 96% badanych, gdy znikn ą dzikie wysypiska, gdy przestaniemy marnowa ć energi ę i wod ę, kupowa ć zbyt du ż o zbyt mocno opakowanych produktów, gdy przestaniemy wycina ć lasy, gdy zaczniemy je ź dzi ć rowerami i chodzi ć pieszo, u ż ywa ć powszechnie czystej energii np. s ł onecznej lub wiatrowej… A jak to osi ą gn ąć ? – edukuj ą c i daj ą c dobry przyk ł ad! Dzi ę kujemy za uwag ę – „Eco – Twist”