Gdańska Rada Oświatowa 14.11.2013 r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
ku lepszej przyszłości”
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Źródło danych: CBOS Przekazywanie szkół innym na podstawie badań Centrum Badania Opinii Społecznej Problem likwidacji.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła niepubliczna - motorem przemian w polskim systemie oświatowym
RODZICE W SZKOLE.
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
PROJEKT OPTYMALIZACJI I RACJONALIZACJI ORGANIZACJI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ MIASTO OLSZTYN w 2010 ROKU styczeń 2010.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
SYSTEM OŚWIATY GMINY LESZNOWOLA STAN INFRASTRUKTURY po modernizacjach 2016 rok.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Szkoła Podstawowa nr 141 Łódź, ul. Zakładowa
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
w pomorskiej polityce edukacyjnej
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
Projekty zrealizowane w ZS1
Wyzwania w zakresie przygotowania nowej organizacji kształcenia, dostosowanie infrastruktury szkół i placówek oświatowych oraz wpływ wprowadzanych.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Gdańska Rada Oświatowa r.

„Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin 2030 „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin 2030 Nowa szkoła w Kokoszkach będzie:  Publiczna  Bezpłatna  Dobrze i nowocześnie zarządzana  Jednozmianowa dla 625 uczniów  Z kadrą otwartą na zmiany i nowe metody pracy  Pozwalała na indywidualizację procesu uczenia się i osiąganie wysokich wyników uczniów  Otwarta na środowisko lokalne z możliwością uatrakcyjnienia oferty kulturalnej i sportowej  Centrum szkoleniowym dla innych podmiotów Inna forma zarządzania pozwoli:  Odzyskać VAT budowlany zł (pozyskane środki stanowić będą wkład w budowę razem z gm. Kolbudy i Pruszcz Gdański szkoły w Kowalach)  Model tańszy od modelu prowadzonego przez JST do zł (rocznie) Stan prac wrzesień 2013 fot.

Jak możemy to osiągnąć? Wariant I – Przeniesienie istniejącej Szkoły Podstawowej Nr 84 do budynku przy ul. Kalinowej (uczniowie, nauczyciele, pracownicy). Korzyści:  Uczniowie przechodzą razem ze swoimi nauczycielami  Zadowolenie nauczycieli i pracowników  Mniejsze ryzyko konfliktu politycznego  Zadowolenie związków zawodowych Wariant nieaktualny ze względu na wejście w życie tzw. „Ustawy przedszkolnej” i podjęcie przez Sejm i Senat RP ostatecznej decyzji o obniżeniu wieku szkolnego (ustawa czeka na podpis Prezydenta RP).

Jak możemy to osiągnąć? Wariant II - szkoła prowadzona przez Gminę Miasto Gdańsk. Szkoła Podstawowa Nr 84 pozostaje ze zmniejszonym rejonem, nowa szkoła przejmuje część rejonu SP 84, SP 85. Korzyści:  Mniejsze ryzyko konfliktu politycznego  Bezpośrednia kontrola JST nad realizacją zadania własnego gminy  Stabilność podmiotu prowadzącego szkołę i stała kadra pedagogiczna podczas całego procesu edukacyjnego  System wynagradzania nauczycieli wynikający z Karty Nauczyciela  Potencjalnie mniejsze ryzyko konfliktu ze związkami zawodowymi  Możliwość wynajmu infrastruktury sportowej poza godzinami lekcyjnymi

Jak możemy to osiągnąć? Wariant III – szkoła publiczna prowadzona przez inny organ prowadzący (osoba prawna, prywatna, NGO). Szkoła Podstawowa Nr 84 pozostaje ze zmniejszonym rejonem, nowa szkoła przejmuje część rejonu SP 84, SP 85. Korzyści:  Szansa na stworzenie szkoły autorskiej i wyłonienie liderów edukacji dzięki stosowaniu w sprawach zatrudnienia w większym stopniu Kodeksu Pracy a w mniejszym stopniu rozwiązań Karty Nauczyciela w porównaniu do modelu klasycznego  Możliwość starannego doboru kadry pedagogicznej  Wyższa efektywność dotacji przekazywanej przez Gminę Miasto Gdańsk  Możliwość przeznaczania dotacji na szerszy zakres zadań realizowanych przez szkołę  Konkurencyjne zasady wynagradzania personelu szkoły  Wyższa aktywność w pozyskiwaniu dodatkowych środków innych źródeł finansowania (np. środki FUE, sponsorzy, wynajmy, organizacja imprez itp.) większa elastyczność w dostosowaniu zajęć pozalekcyjnych do potrzeb uczniów i rodziców  Lepsza oferta pozalekcyjna szkoły  Możliwość uatrakcyjnienia oferty kulturalnej i sportowej dzielnicy Gdańsk – Kokoszki  Wyższe wyniki nauczania  Odzyskanie VAT-u zł (pozyskane środki stanowić będą wkład Gdańska w budowę razem z gm. Kolbudy i Pruszcz Gdański szkoły w Kowalach. Szkoła planowana jest na 625 uczniów.)  Model tańszy od modelu prowadzonego przez JST do zł (rocznie)

Z doświadczeń szkół niepublicznych. W poszukiwaniu nowych rozwiązań dla polskiej szkoły. Z doświadczeń szkół niepublicznych. W poszukiwaniu nowych rozwiązań dla polskiej szkoły. Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz i Gdańskie Forum Rad Szkół i Rad Rodziców zapraszają na konferencję Data: 9 grudnia 2013 r. Miejsce: Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1, ul. Augustyńskiego 1 Czas: 11:00-15:00