Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 33 Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

Zarządzanie informacją a produktywność przedsiębiorstwa
Skrzynka dobroci Internetowe Pośrednictwo Wolontariatu Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu w Warszawie.
Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
przetwarzaniu informacji
Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Dodawanie i usuwanie oprogramowania
Agnieszka Lewandowska, Cezary Mazurek, Marcin Werla
11 Systemy zarządzania dokumentami. 22 Statystyka 90% zasobów informacyjnych firm jest przechowywanych w dokumentach a nie w bazach danych (Delloite &
E-Portfolio.
Liceum Ogólnokształcące
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Content Management System
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Usługa Windows Server Update Services (WSUS)
Systemy zarządzania treścią CMS
dLibra – Środowisko dla Biblioteki Cyfrowej
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Wady i zalety Microsoft Word –a
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Nowoczesny system zarządzania firmą
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Cecylia Szymanska - Ban | Education Lead Microsoft.
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Systemy zarządzania treścią Wykład 1
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Ostrów Wielkopolski, listopad 2011 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kierunki działań sektora.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Przegląd prac prowadzonych nad elektroniczną postacią aktów prawnych Jarosław Deminet Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Wsparcie pracy grupowej systemem Workflow
System wspierający obsługę przedmiotów projektowych
S.J. Szarża - Serwis WWW Serwis oparty o system CMS.
Systemy zarządzania treścią Content Management System
Bibliografia online jako źródło informacji w naukach ekonomicznych (Na przykładzie ogólnodostępnych zestawień polskojęzycznych) Ilustracje do artykułu.
Prezentacja programu do obsługi Biur Nieruchomości Pośrednik MLS Plus.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
System Rządowy Proces Legislacyjny modyfikacje 2012/2013
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Rozwiązania innowacyjne i współpracy ponadnarodowej - źródła informacji Krajowa Instytucja Wspomagająca Centrum Projektów Europejskich Warszawa, 2014r.
W W W Łukasz Stochniał.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
RePolis Repozytorium Publikacji Naukowych Politechniki Śląskiej.
Aplikacja mobilna Uniwersytetu Andrzej Zadrożny / / Konferencja Promująca Projekt „Platforma usług elektronicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
STRONY INTERNETOWE KOMUNIKACJA NOWOCZESNA MARCIN GOLEC.
FrontPage Co i jak ???. FrontPage Tworzenie stron internetowych z wykorzystaniem prostych edytorów tekstu (np. Notatnik) jest dość trudne i bardzo pracochłonne.
Konferencja metodyczna dla nauczycieli informatyki i technologii informacyjnej. Warszawa, Wyszukiwarki... nie tylko stron. Jakub Kacprzak NetSprint.pl.
Rozpowszechnianie aplikacji KRYSTIAN KOWALCZUK TORUŃ,
Microsoft® Office Word
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: – Innowacyjne metody.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Przykłady dobrych praktyk WEBQUEST Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk.
Ankieta jednostki za lata
między starymi a nowymi czasami
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Klasyfikacja zawodów i specjalności
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 33 Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL

Statyczna strona WWW ZALETYZALETYWADYWADY lepsza niż niclepsza niż nic teoretycznie dowolna struktura (statyczna)teoretycznie dowolna struktura (statyczna) lepsza niż niclepsza niż nic teoretycznie dowolna struktura (statyczna)teoretycznie dowolna struktura (statyczna) wymaga hostinguwymaga hostingu trudna organizacjatrudna organizacja trudna publikacjatrudna publikacja trudna korektatrudna korekta trudna aktualizacjatrudna aktualizacja brak mechanizmów wspomagania (wyszukiwanie, kategoryzacja, autozależności od czasu i odbiorcy, …)brak mechanizmów wspomagania (wyszukiwanie, kategoryzacja, autozależności od czasu i odbiorcy, …) wymaga hostinguwymaga hostingu trudna organizacjatrudna organizacja trudna publikacjatrudna publikacja trudna korektatrudna korekta trudna aktualizacjatrudna aktualizacja brak mechanizmów wspomagania (wyszukiwanie, kategoryzacja, autozależności od czasu i odbiorcy, …)brak mechanizmów wspomagania (wyszukiwanie, kategoryzacja, autozależności od czasu i odbiorcy, …)

Statyczna strona WWW - przykłady satola.net/quickstart.php (osobisty CMS)satola.net/quickstart.php (osobisty CMS)satola.net/quickstart.php satola.net/quickstart.php (osobisty CMS)satola.net/quickstart.php (osobisty CMS)satola.net/quickstart.php

BloggerBlogger ZALETYZALETYWADYWADY łatwy start (!)łatwy start (!) bezpłatnybezpłatny nie wymaga instalacjinie wymaga instalacji wiecznywieczny system tagów (!)system tagów (!) estetykaestetyka interoperacyjnośćinteroperacyjność możliwy ładny adresmożliwy ładny adres łatwy start (!)łatwy start (!) bezpłatnybezpłatny nie wymaga instalacjinie wymaga instalacji wiecznywieczny system tagów (!)system tagów (!) estetykaestetyka interoperacyjnośćinteroperacyjność możliwy ładny adresmożliwy ładny adres brak hierarchii (płaska struktura)brak hierarchii (płaska struktura) brak struktury (gotowej)brak struktury (gotowej) brak sterowania uprawnieniamibrak sterowania uprawnieniami brak repozytorium dowolnych plikówbrak repozytorium dowolnych plików brak hierarchii (płaska struktura)brak hierarchii (płaska struktura) brak struktury (gotowej)brak struktury (gotowej) brak sterowania uprawnieniamibrak sterowania uprawnieniami brak repozytorium dowolnych plikówbrak repozytorium dowolnych plików

Blogger - przykłady inka.eportfolio.kn.edu.plinka.eportfolio.kn.edu.plinka.eportfolio.kn.edu.pl lucyna.eportfolio.kn.edu.pllucyna.eportfolio.kn.edu.pllucyna.eportfolio.kn.edu.pl daria-e-portfolio.blogspot.comdaria-e-portfolio.blogspot.comdaria-e-portfolio.blogspot.com joannageszka.blogspot.comjoannageszka.blogspot.comjoannageszka.blogspot.com agata.siuda.info/eportfolio (Wordpress)agata.siuda.info/eportfolio (Wordpress)agata.siuda.info/eportfolio weglinskipiotr.blogspot.comweglinskipiotr.blogspot.comweglinskipiotr.blogspot.com inka.eportfolio.kn.edu.plinka.eportfolio.kn.edu.plinka.eportfolio.kn.edu.pl lucyna.eportfolio.kn.edu.pllucyna.eportfolio.kn.edu.pllucyna.eportfolio.kn.edu.pl daria-e-portfolio.blogspot.comdaria-e-portfolio.blogspot.comdaria-e-portfolio.blogspot.com joannageszka.blogspot.comjoannageszka.blogspot.comjoannageszka.blogspot.com agata.siuda.info/eportfolio (Wordpress)agata.siuda.info/eportfolio (Wordpress)agata.siuda.info/eportfolio weglinskipiotr.blogspot.comweglinskipiotr.blogspot.comweglinskipiotr.blogspot.com

Google Sites ZALETYZALETYWADYWADY dość łatwy startdość łatwy start bezpłatnybezpłatny nie wymaga instalacjinie wymaga instalacji wiecznywieczny dowolna strukturadowolna struktura możliwe szablonymożliwe szablony estetykaestetyka interoperacyjnośćinteroperacyjność repozytorium plikówrepozytorium plików dość łatwy startdość łatwy start bezpłatnybezpłatny nie wymaga instalacjinie wymaga instalacji wiecznywieczny dowolna strukturadowolna struktura możliwe szablonymożliwe szablony estetykaestetyka interoperacyjnośćinteroperacyjność repozytorium plikówrepozytorium plików brak gotowej strukturybrak gotowej struktury brak sterowania uprawnieniamibrak sterowania uprawnieniami brak tagówbrak tagów brak gotowej strukturybrak gotowej struktury brak sterowania uprawnieniamibrak sterowania uprawnieniami brak tagówbrak tagów

Google Sites - przykłady sites.helenbarrett.net/portfolio/how-to (HowTo)sites.helenbarrett.net/portfolio/how-to (HowTo)sites.helenbarrett.net/portfolio/how-to sites.google.com/site/cllsamplesite (przykładowe ePortfolio osobiste)sites.google.com/site/cllsamplesite sites.google.com/a/g.clemson.edu/william-hastings-s-health-portfolio (przykładowe ePortfolio osobiste)sites.google.com/a/g.clemson.edu/william-hastings-s-health-portfolio sites.google.com/a/g.clemson.edu/kprivetportfolio (przykładowe ePortfolio osobiste)sites.google.com/a/g.clemson.edu/kprivetportfolio sites.helenbarrett.net/portfolio/how-to (HowTo)sites.helenbarrett.net/portfolio/how-to (HowTo)sites.helenbarrett.net/portfolio/how-to sites.google.com/site/cllsamplesite (przykładowe ePortfolio osobiste)sites.google.com/site/cllsamplesite sites.google.com/a/g.clemson.edu/william-hastings-s-health-portfolio (przykładowe ePortfolio osobiste)sites.google.com/a/g.clemson.edu/william-hastings-s-health-portfolio sites.google.com/a/g.clemson.edu/kprivetportfolio (przykładowe ePortfolio osobiste)sites.google.com/a/g.clemson.edu/kprivetportfolio

MaharaMahara ZALETYZALETYWADYWADY ma „wszystko”ma „wszystko” dojrzały systemdojrzały system rozwija sięrozwija się elastycznyelastyczny dobrze zorganizowanydobrze zorganizowany możliwa integracja z Moodlemmożliwa integracja z Moodlem ma „wszystko”ma „wszystko” dojrzały systemdojrzały system rozwija sięrozwija się elastycznyelastyczny dobrze zorganizowanydobrze zorganizowany możliwa integracja z Moodlemmożliwa integracja z Moodlem wymaga hostinguwymaga hostingu wymaga administratorawymaga administratora dość trudny startdość trudny start wiąże właściciela ePortfolio z instytucją dysponującą systememwiąże właściciela ePortfolio z instytucją dysponującą systemem wymaga hostinguwymaga hostingu wymaga administratorawymaga administratora dość trudny startdość trudny start wiąże właściciela ePortfolio z instytucją dysponującą systememwiąże właściciela ePortfolio z instytucją dysponującą systemem

Inne?Inne? electronicportfolios.com/web20portfolios.html (zestawienie: różne narzędzia Web 2.0)electronicportfolios.com/web20portfolios.html (zestawienie: różne narzędzia Web 2.0)electronicportfolios.com/web20portfolios.html electronicportfolios.com/web20portfolios.html (zestawienie: różne narzędzia Web 2.0)electronicportfolios.com/web20portfolios.html (zestawienie: różne narzędzia Web 2.0)electronicportfolios.com/web20portfolios.html

Są cztery generacje ePortfolio G1. Quasi papierowe; jeden dokument; MS Word, skanningi, strony typu tekst+grafika G2. Budowane specjalizowanym oprogramowaniem offline: np. MS Binder. Także złożone dokumenty Word, Excel, PowerPoint, publikowane w Internecie jako złożone, interlinkowane dokumenty. Także rozbudowane strony z wewnętrzną nawigacją budowane specjalistycznym oprogramowaniem jak Dreamweaver, GoLive!, etc. G3. Budowane mechanizmami online: bazodanowe, dynamiczne serwisy WWW, w których dokumenty są pobierane z baz danych online i w czasie rzeczywistym komponowane w odpowiednio sformatowane strony WWW. G4. Bazodanowe systemy mocno oparte na metadanych i XML: intensywne użycie tagów (etykiet), często sprzężone z platformą e-learningową (Moodle, BlackBoard, WebCT) G5. (Przyszłość) – serwisy oparte na sieciach semantycznych zgodne ze standarderm RDF (Resource Data Framework)

Decyduje systemowe użycie metadanych (danych na temat danych). Np. z każdym artefaktem powinniśmy wiązać mnogie tagi (etykiety) oznaczające według pewnego uporządkowanego systemu, jakiego rodzaju wiadomości, umiejętności i kompetencje reprezentuje ów artefakt. Którą generację wybierzesz? Przykłady Helen Barrett (electronicportfolios.com) należą do generacji 1 i 2 Za pomocą nowoczesnych bazodanowych niespecjalizowanych serwisów publikacyjnych online (jak np. Blogger.com, inne CMSy) da się tworzyć ePortfolio generacji 3 Mahara dysponuje mechanizmami ePortfolio 4 generacji, jednak to MY decydujemy, by ich użyć. W przeciwnym przypadku cofamy się do 3 generacji. Źródła: Nicole A. Buzzetto-More, Advanced Principles of Effective E-Learning, s. 282 i dalsze. Dostępna online w books.google.pl (w całości)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL