Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Jak to było z relikwiami
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Dobre rządzenie, państwo obywatelskie. MODERATOR KA : KATARZYNA BATKO-TOŁUĆ STOWARZYSZENIE LIDERÓW LOKALNYCH GRUP OBYWATELSKICH UCZESTNICY / PANELIŚCI:
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Jak mówić o Bogu?.
Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Jak pisać pracę dyplomową?
Autor: Adrianna Dzikielewska
Adrianna Dzikielewska
SYMBOLICZNY INTERAKCJONIZM
Blog HGW Watch – przykład monitoringu władz lokalnych.
PRAKTYCZNY PRZEWODNIK Czym jest przegląd portfolio? to jedno z wydarzeń towarzyszących IV Międzynarodowemu Festiwalowi Designu – Łódź Design Przegląd.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Agata Blady, Komunikado PR,
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Zalety i wady Internetu
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Anna Gumułka Polska Agencja Prasowa
Rewolucja w komunikacji III Kontent "blogowy": Jaką wartość ma treść blogów? Czy blogi niosą za sobą wartościowe informacje oraz jak je znaleźć. Dominik.
Bezpiecznie w Internecie
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Strategie rozwiązywania konfliktów
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Medialna rzeczywistoŚĆ
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Architektura i użyteczność strony czyli NIE KAŻ MI MYŚLEĆ! Łukasz Stochniał.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Władze samorządowe w naszej szkole
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Nasza „mała” demokracja
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
PRZEGLĄD PRASY 7 stycznia 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41)
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Części zdania pojedynczego
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Zapis prezentacji:

Przychodzi dziennikarz do redakcji

...i myśli

Albo tworzy!

Źródła pozyskiwania informacji - kalendarium PAP

Źródła pozyskiwania informacji - kalendarium PAP - inne redakcje

Źródła pozyskiwania informacji - kalendarium PAP - inne redakcje - internet i #trendy

Źródła pozyskiwania informacji - kalendarium PAP - inne redakcje - internet i #trendy - informacje prasowe

Źródła pozyskiwania informacji - kalendarium PAP - inne redakcje - internet i #trendy - informacje prasowe - konferencje prasowe - inne

Czemu jedne informacje mają szansę się ukazać, a inne nie?

- co oznacza pojęcie: „ważna informacja”

Czemu jedne informacje mają szansę się ukazać, a inne nie? - co oznacza pojęcie: „ważna informacja” Celem gazety (mediów) jest tylko jedno Dawać czytelnikom wysokiej jakości, interesujące historie i w związku z tym sprzedawać wyższy naklad (budować większą widownię).

Co tydzień widziałem, jak ojciec głowił się, która z historii, i który z możliwych nagłówków umieścić na pierwszej stronie lokalnej gazety. Mark Hughes

Czemu jedne informacje mają szansę się ukazać, a inne nie? - co oznacza pojęcie: „ważna informacja” - czemu dziennikarze nie interesują się ciekawym wydarzeniem

Daj dziennikarzom gotową historię, a przyciągniesz do siebie media

Budowanie relacji Biuro prasowe – redakcja dziennikarze

Poznajemy media, do których docieramu (i po co) - Informacja celowa (wiemy, czego kto oczekuje i co może być wykorzystywane – unikamy trafienia do spamu)

Poznajemy media, do których docieramu (i po co) -Informacja celowa (wiemy, czego kto oczekuje i co może być wykorzystywane – unikamy trafienia do spamu)

Poznajemy media, do których docieramu (i po co) - Informowanie o wszystkim co robimy - Selekcja informacji i komunikatów - Informowanie wybranych

Budowanie marki eksperckiego biura prasowego

- inicjatywa własna w komentowaniu bieżących wydarzeń

Budowanie marki eksperckiego biura prasowego - inicjatywa własna w komentowaniu bieżących wydarzeń, którymi żyją media

Budowanie marki eksperckiego biura prasowego - inicjatywa własna w komentowaniu bieżących wydarzeń (politycznych, samorządowych, prawnych)

Budowanie marki eksperckiego biura prasowego - inicjatywa własna w komentowaniu bieżących wydarzeń (politycznych, samorządowych, prawnych) o czym się mówi – przykłady z ostatniego tygodnia: list Ziobro do prezesa TK propozycja karty rowerowej dla rowerzystów Alimenty Kijowskiego (KOD)

Budowanie marki eksperckiego biura prasowego - kreowanie ekspertów *wiemy co się dzieje, *potrafimy o tym powiedzieć dobrze, *szybko reagujemy, *wiemy jakie są oczekiwania prasy, radia, telewizji, kanałów internetowych

Bonus! (czyli warto wiedzieć, w którym rankingu się znaleźć)

Rzecznik musi bohatersko bronić swojej instytucji przed natrętami i przyjmować ciosy zdesperowanych dziennikarzy. Główne zadanie to zniechęcanie do zadawania pytań. A jeśli już padną, trzeba umieć je skorygować albo zignorować.

Przykłady antyrzeczników Dał się poznać, jako ten, który ignoruje dziennikarzy i zamiast ułatwiać, utrudnia im pracę. To on decydował co jest ważne. Bardzo rzadko stawał przed kamerą.

Przykłady antyrzeczników W branży przyjęło się, że lepiej dzwonić do kogoś innego z biura prasowego wojewody, bo wtedy będzie większa szansa na załatwienie sprawy.

Przykłady antyrzeczników Praktycznie nie da się z nim umówić na nagranie, wiecznie nie ma czasu i odmawia odpowiedzi na pytania.

Przykłady antyrzeczników Bywa niemiła i arogancka. Nieba uchyli, jeśli chce żeby dziennikarze przyjechali na imprezę organizowaną w szpitalu, w którym pracuje, ale jeśli trzeba „wystawić” do nagrania jakiegoś specjalistę, to z góry można założyć, że będzie z tym problem. sprawiała wrażenie, jakby spotkania z mediami traktowała w kategorii zła koniecznego. Często próbowała wymigać się od udzielenia informacji, zwłaszcza przed kamerą.

Przykłady antyrzeczników Sprawiała wrażenie, jakby spotkania z mediami traktowała w kategorii zła koniecznego. Często próbowała wymigać się od udzielenia informacji, zwłaszcza przed kamerą.

...w przeciwieństwie do wielu innych prokuratorów-rzeczników, zwykle jest dyspozycyjna. Jeśli nie może czegoś powiedzieć, to przynajmniej wyjaśni dlaczego. Poza tym nie mówi tylko „prokuratorskim” językiem i chociaż z konkretów ma do przekazania jedno słowo, na potrzeby medialne ubierze je w 4 zdania.

Marek Kacprzak Dziękuję za uwagę :) Pozstaję do dyspozycji GSM: