ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Analiza tendencji centralnej „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Ruch jest wszechobecnym zjawiskiem w otaczającym nas świecie. Poruszają się miedzy innymi: ludzie, samochody, wskazówki zegara oraz maleńkie atomy.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
romantyczne biografie
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota

SPIS TREŚCI 1. Wprowadzenie Wprowadzenie 2. Zadanie Zadanie 3. Proces Proces 4. Źródła Źródła 5. Ewaluacja Ewaluacja 6. Konkluzja Konkluzja 7. Podręcznik dla nauczyciela Podręcznik dla nauczyciela

WPROWADZENIE „Przyroda żywi się zmiennością, zmienność najczęściej wyraża się funkcją-stąd matematyka jest bardzo ważna w fizyce” Cz.Kizowski, E.Kozak Funkcja trygonometryczna, wykładnicza i logarytmiczna jest nie tylko czysto matematyczną zależnością między wielkościami fizycznymi, ale staje się regułą gramatyczną w matematycznym języku równań fizycznych, pozwalającą na utworzenie różnorodnych związków przyczynowo skutkowych. Biorąc udział w tym WebQueście dowiecie się więcej na temat zastosowania funkcji w ruchu drgającym, a jednocześnie taka metoda pracy pozwoli Wam na efektywne skorzystanie z zasobów Internetu na rzecz poszerzenia wiadomości z zakresu analizy i interpretacji wykresów.

ZADANIE Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej na następujące tematy: 1. Wyznaczanie najmniejszej i największej wartości funkcji 2. Zastosowanie funkcji trygonometrycznych w zadaniach obliczeniowych z fizyki 3. Zastosowanie funkcji wykładniczej i logarytmicznej do opisu zjawisk fizycznych 4. Analiza i interpretacja wykresów zależności położenia, prędkości i przyspieszenia od czasu z uwzględnieniem częstotliwości drgań i amplitudy W prezentacji powinniście połączyć treści poznane na lekcjach fizyki i matematyki dotyczące funkcji wykładniczej logarytmicznej i trygonometrycznej oraz ruchu harmonicznego z informacjami zawartymi w Internecie, książkach oraz literaturze popularno- naukowej. Prezentacja powinna zawierać: - właściwe definicje i wzory matematyczno- fizyczne - zdjęcia, animacje lub filmy - wykresy oraz ich interpretacje - zadania obliczeniowe - przykładowe doświadczenia - przykłady zastosowań praktycznych

PROCES 1. W czasie lekcji podzielcie się na 4 grupy. 2. Wybierzcie lidera, który będzie koordynował wasze wspólne działania, będzie kontaktował się raz w tygodniu z nauczycielem, a także będzie prezentować efekty Waszej pracy. 3. Liderzy losują numer grupy. 4. Przed każdą z grup postawione zostało zadanie do wykonania. Praca musi być realizowana przez wszystkich reprezentantów grupy. Wybierzcie osoby, które będą wyszukiwać informacje, te- które będą je przetwarzać i te, które „skomponują” prezentację. 5. Harmonogram Waszej pracy 6. Każda grupa zostanie oceniona w sposób przedstawiony w tabeli ewaluacyjnej. 7. Na wykonanie projektu macie 4 tygodnie. Maksymalny czas prezentacji wynosi 10 min. Termin wykonania 1 tydzień2/3 tydzień4 tydzieńTen dzień Zakres pracPrzydział funkcji, nadzór nad realizacją zadań Gromadzenie materiałów Praca nad ostateczną postaci prezentacji Prezentacja Osoba odpowiedzialna LiderInformatycy - szperacze GraficyLider

ŹRÓDŁA Pisma popularno- naukowe: Focus Wiedza i życie Świat wiedzy oraz Podręczniki do fizyki i matematyki

EWALUACJA WymaganiaPodstawoweDopełniająceRozszerzająceWykraczającePunkty Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji oraz uzasadnienie wyboru) Duża pobieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów Pokaźny zbiór informacji lecz zbyt powściągliwy opis Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania, przekonująca argumentacja uzasadnienia wyboru informacji 1-4 Poprawność i jakość wykonania prezentacji, (przejrzystość, czytelność, szata graficzna, jakość elementów graficznych itp.) Praca nieestetyczna i źle sformatowana, uboga, brak elementów graficznych Praca dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i skąpe formatowanie Praca ciekawa graficznie, prawidłowy dobór kolorów, prawidłowo uporządkowane poszczególne tematy Bardzo dobrze zaprojektowana strona, prezentacja lub praca plastyczna, przejrzysta, czytelna, atrakcyjna wizualnie 1-4 Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie) Całkowity brak współpracy Praca indywidualna, mała kolektywność Dobra organizacja pracy, współdziałanie w grupie Doskonała współpraca całej grupy 1-4 Ilość punktów OcenaNiedostatecznaDopuszczającaDostatecznaDobraBardzo dobra

KONKLUZJA Wykonując ten WebQuest mieliście możliwość rozwoju własnej kreatywności i wyobraźni. Dzięki temu projektowi wasza wiedza z zakresu funkcji poszerzyła się i usystematyzowała. Udoskonaliliście także pracę w grupie, nabyliście umiejętności planowania, wyszukiwania informacji oraz przekazywania ich poprzez prezentacje multimedialne. Gratulujemy !

PODRĘCZNIK DLA NAUCZYCIELA 1. WebQuest przeznaczony jest dla klas pierwszych i drugich szkół ponadgimnazjalnych w zakresie podstawowym i rozszerzonym. 2. Skierowany jest zarówno dla ucznia zdolnego jak i z trudnościami edukacyjnymi. 3. Na pierwszych zajęciach uczniowie zapoznają się z projektem. Zadają pytania związane z wykonaniem projektu. 4. Prezentację uczniowie wykonują samodzielnie w domu. 5. Czas wykonywania projektu- 4 tygodnie. 6. WebQuest może być wykorzystywany na lekcji fizyki i matematyki lub w ramach projektu edukacyjnego. 7. Autor WebQuesta: Agnieszka Szota, Agnieszka Wlocka.