Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Advertisements

Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Juliana Tuwima w Stemplewie
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych im. Zofii Książek – Bregułowej ul.
Kształcenie specjalne
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Prawo rodzica/opiekuna do uzyskiwania informacji na temat nauki szkolnej ucznia oraz do objęcia go pomocą.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Marii Grzegorzewskiej
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Nasza placówka jest szkołą publiczną, organem prowadzącym jest Gmina Grabów nad Pilicą, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty.
Zespół Szkół Specjalnych nr 7 im. Kazimierza Kirejczyka w Łodzi
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH RUCHOWO W BUSKU –ZDROJU Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Kim jesteśmy? Nadzór pedagogiczny nad naszym Przedszkolem sprawuje Dolnośląskie Kuratorium Oświaty, Organem prowadzącym jest Miasto Wrocław. Przyjmujemy.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Przepisy oświatowe PPP, Beata Dyjas.
Kształcenie zawodowe młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Św. Mikołaja w Kole.
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie

Organem prowadzącym Ośrodek jest Powiat Ostródzki, a nadzór pedagogiczny sprawuje Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty w Olsztynie.

Ośrodek jest publiczną placówką oświatową dla dzieci i młodzieży do 25 roku życia z niepełnosprawnością intelektualną, także z niepełnosprawnością sprzężoną. W Ośrodku przebywać mogą dzieci i młodzież: W Ośrodku przebywać mogą dzieci i młodzież: wymagające wczesnego wspomagania rozwoju wymagające wczesnego wspomagania rozwoju od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, także ze sprzężonymi postaciami niepełnosprawności, w wieku od 3 do 24 roku życia, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, także ze sprzężonymi postaciami niepełnosprawności, w wieku od 3 do 24 roku życia, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, w wieku od 3 do 25 roku życia. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, w wieku od 3 do 25 roku życia.

W Ośrodku funkcjonują:  zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,  oddział przedszkolny,  zespoły edukacyjno-terapeutyczne szkoły podstawowej,  zespoły edukacyjno-terapeutyczne gimnazjalne,  szkoła przysposabiająca do pracy,  oddziały rewalidacyjno - wychowawcze dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną,  oddziały wychowawcze.

Działalność edukacyjna

Działalność terapeutyczna

Wszyscy podopieczni Ośrodka, w zależności od indywidualnych potrzeb, objęci są odpowiednią pomocą specjalistyczną: - rehabilitacyjną, - psychologiczną, - logopedyczną, - rewalidacją komputerową, - integracją sensoryczną, - terapią logopedyczną, - EEG Bioffedback, - hipoterapią, - terapią Snoezelen.

Rehabilitacja

Hipoterapia i jazda konna

Integracja sensoryczna

Terapia logopedyczna

EEG Biofeedback

Terapia Snoezelen

Rewalidacja komputerowa

Pomoc psychologiczna

Likwidacja barier architektonicznych

Nasze plany

Budowa pawilonu dydaktyczno - terapeutycznego

Basen rehabilitacyjny

Boisko szkolne Boisko szkolne

SOSW w Szymanowie nasz adres: