Poznaj publikacje medyczne Artur Dziewierz II Klinika Kardiologii IK UJ CM DNI KARIERY UJ CM 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Zajęcia 1-3 Układ okresowy pierwiastków. Co to i po co? Pojęcie masy atomowej, masy cząsteczkowej, masy molowej Proste obliczenia stechiometryczne. Wydajność.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
ip4inno Moduł XX Zarządzanie własnością intelektualną w projektach B+R Imię i nazwisko prowadzącegoMiejsce i data.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Seminarium magisterskie/licencjackie dr Renata Karkowska Zakład Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Katedra Systemów Finansowych Gospodarki (wpisać proponowany.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Platforma szkoleniowa – najważniejsze funkcjonalności.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
10. Planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI ZAKŁAD METROLOGII I SYSTEMÓW POMIAROWYCH METROLOGIA Andrzej Rylski.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
Samodzielna Sekcja Bibliografii, Bibliometrii i Sieciowych Zasobów Informacji: tel.: INFORMACJE.
 Indywidualne  Tylko dla określonej grupy – określone kraje (lagging countries „Widespread ”) przemysł (SMEs)  Mające konkretny cel np szkolenie młodych.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Ucz i ucz się z TIK!.
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Części składowe treści pisma
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Komunikacja Interpersonalna
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
a silverchair information system
ZAPROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Zapis prezentacji:

Poznaj publikacje medyczne Artur Dziewierz II Klinika Kardiologii IK UJ CM DNI KARIERY UJ CM 2014

Czym jest publikacja naukowa? „Publikacja naukowa – artykuł w czasopiśmie naukowym lub w formie książki, spełniający określone, ostre kryteria poprawności, opisujący oryginalne badania naukowe i wynikające z nich wnioski, lub zbierający w formie przeglądu wnioski z wcześniej opublikowanych prac.” HYPOTHESIS THESIS

Dlaczego o tym mówimy?  Publikowanie i praca naukowa wymagane dla osób zatrudnionych w ośrodkach uniwersyteckich  Publikacje wymagane do rozpoczęcia studiów doktoranckich / otwarcia przewodu doktorskiego  Możliwość pracy w redakcjach pism medycznych / portali edukacyjnych  Możliwość pracy jako pisarz medyczny  Odskocznia od pracy klinicznej…

Rodzaje artykułów naukowych  Prace oryginalne  Prace poglądowe  Opis przypadku / serii przypadków  List do redakcji  Komentarz redakcyjny  Inne…

Podstawowa zasada Słabe / złe badania są prawie zawsze odrzucane! Przełomowe badania są najczęściej akceptowane … nawet jeśli sama publikacja jest napisana źle!

Pisanie publikacji zaczyna się w momencie projektowania badania  Czy podejmowany temat jest istotny?  Czy uzyskane dane są nowe i oryginalne?  Czy uzyskane dane coś wnoszą?  Czy nie ma konfliktu interesu?  Czy nie ma zastrzeżeń etycznych?

Pisanie publikacji zaczyna się w momencie projektowania badania  Czy hipoteza badawcza jest jasna?  Czy badana grupa nie jest zaburzona czynnikami zakłócającymi?  Czy badana grupa jest wystarczająco duża?  Czy zastosowano właściwe metody statystyczne?  Czy wnioski są uzasadnione wynikami?

Pisanie publikacji zaczyna się w momencie projektowania badania  Czy publikacja jest dobrze napisana?  Czy nie ma błędów literowych / gramatycznych?  Czy tabele są czytelne i zrozumiałe? Czy nie powielają danych z tekstu?  Czy ryciny są czytelne i zrozumiałe? Czy nie powielają danych z tekstu?  Czy referencje są dobrze dobrane?

„What is clear in your mind can be expressed clearly and the words come to you easily.”

Struktura artykułu  Abstract  Introduction  Methods  Results  and  Discussion IMRAD

Abstrakt i tytuł  Najważniejsze! (pierwsze wrażenie)  Często jedyna czytana część artykułu  Powinien mieć strukturę zgodną z wytycznymi dla autorów – najczęściej cel, metodyka, wyniki, wnioski  Powinien zawierać główne wyniki i wnioski z pracy  Tytuł powinien jasno definiować tematykę pracy  Wykorzystywane ze słowami kluczowymi celem indeksowania artykułów w wyszukiwarkach

Introduction (wprowadzenie)  Ważne! (pierwsze wrażenie, powitanie)  Konstrukcja odwróconej piramidy – od stwierdzeń ogólnych, poprzez szczegółowe, do uzasadnienia celu badania  Przedstawia wiedzę niezbędną do zrozumienia wniosków / wyników pracy – rodzaj przewodnika / mapy

Introduction (wprowadzenie)  Co wiadomo?  Czego nie wiadomo?  Jakie były ograniczenia poprzednich badań w tym zakresie?  Jak autor ma zamiar wypełnić luki wiedzy w tym zakresie / pokonać ograniczenia?  Jaki jest (jasno sprecyzowany) cel badania / pracy?

Methods (metodyka)  Wystarczająca ilość informacji by powtórzyć badanie  Jaki był protokół badania?  Kto był uczestnikiem badania? Jakie były kryteria włączenia / wyłączenia?  Co badano, w jakim momencie i jakimi metodami (when, where and how)?  Jak zbierano i analizowano dane?

Results (wyniki)  Jak najprostsze i jasne przedstawienie wyników badania  Nie oceniaj / nie komentuj wyników – pozwól na własną interpretację  Kluczowe zaznaczenie głównych wyników i danych potwierdzających cel badania / hipotezę  Istotne pokazanie również wyników negatywnych

Results (wyniki)  Tabele – czytelne; nie powinny powielać danych przedstawionych w tekście  Ryciny – kluczowe; „jedna rycina mówi więcej niż 1000 słów”  Ryciny – czytelne; nie powinny powielać danych przedstawionych w tekście; ich interpretacja powinna być możliwa bez czytania tekstu – self-explanatory

Discussion (dyskusja)  Uważana za najtrudniejszą część do napisania  Przedstawienie własnego punktu widzenia i interpretacji wyników (bez ich powtarzania) w odniesieniu do rezultatów wcześniejszych badań  Często rozpoczyna się podsumowaniem głównych wniosków z badania  Przedstawienie możliwych praktycznych zastosowań wyników  Wskazanie ewentualnych obszarów następnych badań

Discussion (dyskusja)  Kluczowe określenie znanych ograniczeń badania  Najczęściej zakończona wnioskami, które powinny odpowiadać hipotezie / celowi badania  Unikać wniosku o konieczności dalszych badań

References (referencje)  Przygotowane zgodnie z wytycznymi dla autorów i właściwie cytowane  Powinny obejmować możliwie najnowsze prace z danej dziedziny  Mogą stanowić podstawę do oceny znajomości tematyki podejmowanej pracy (brak cytacji kluczowych publikacji, pominięcie wcześniejszych publikacji przedstawiających odmienne rezultaty)  Przydatne dedykowane oprogramowanie

Poprawiaj, poprawiaj, poprawiaj…  Dokładność: literówki; dane na rycinach, w tabelach i tekście różnią się; zbyt duża ilość cyfr po przecinkach  Zwięzłość: „puste” słowa i zdania; (zawsze) im krócej tym lepiej  Jasność: brak powtórzeń; ta sama kolejność zmiennych i danych  Gracja: dobór słów; zmienna długość zdań

Uzyskaj poradę i akceptację współautorów  Roześlij manuskrypt do współautorów celem akceptacji przed wysyłką  Poproś o krytyczną ocenę  Prześlij manuskrypt do promotora / mentora  Odłóż manuskrypt na dłuższą chwilę  piątek – autor; poniedziałek – czytelnik

Czego nigdy nie robić?!!!  Nie powielać publikacji (i nie mówić o tym)  Nie szatkować wyników badania i prezentować ich w odrębnych publikacjach (i nie mówić o tym)  Prezentować wyników badań w innych mediach przed publikacją – dopuszczalne streszczenia konferencyjne

Wybór pisma  Czy zakres pracy odpowiada zakresowi tematycznemu (scope) pisma?  Doświadczenia własne / współpracowników  Czy w danym piśmie ukazały się prace o podobnej tematyce?  Jak długo trwa recenzja? Jaki jest czas do publikacji? Czy dostępne ahead-of-print?  Open access  Impact Factor / renoma pisma

IF za rok 2013 = A/B A = ilość CYTOWAŃ artykułów z lat w okresie 2013 roku B = całkowita ilość ARTYKUŁÓW opublikowanych w latach Impact Factor (IF) Wskaźnik odpowiadający ilości cytowań artykułów opublikowany w danym piśmie

Przed wysyłką…

List przewodni  Możliwość „zareklamowania” swojej pracy Redaktorowi Naczelnemu  Często musi być zredagowany zgodnie z wymaganiami Redakcji (gotowy formularz)  deklaracja konfliktu interesów  deklaracja autorstwa / wkładu poszczególnych autorów  deklaracja akceptacji treści artykułu przez wszystkich autorów  deklaracja o oryginalności wyników i braku ich wcześniejszej publikacji  Możliwość zasugerowania recenzentów

Obieg manuskryptu i recenzja Wysyłka artykułu Wstępna ocena techniczna Wstępna ocena przez Edytora Przesłanie do Recenzentów Decyzja Edytora Akceptacja artykułu Konieczne poprawki minor / major Odrzucenie artykułu Wysyłka skorygowanego artykułu Ocena przez Edytora ew. ponowna recenzja

Odpowiedź na recenzję Response letter  Traktuj recenzentów jak przyjaciół  Odpowiedz na każdą uwagę  Bądź rozsądny i pokorny w polemice; nie pouczaj  Wyraźnie zaznacz każdą zmianę dokonaną w tekście pracy

„Nigdy, nigdy, nigdy, nigdy się nie poddawaj.”

Jak zacząć?  Praca w kołach naukowych  Uczestnictwo w konferencjach studenckich  Uczestnictwo w konferencjach i warsztatach (w tym sesje poświęcone publikowaniu) – w większości przypadków udział dla studentów jest bezpłatny  Czytanie i analiza artykułów  Bezpłatne materiały online

„Non progredi est regredi” „Nie iść naprzód to cofać się”

Jak się doskonalić?  Pisanie, pisanie, pisanie...  Czytanie, czytanie, czytanie… Postawienie się roli recenzenta  Pozostanie recenzentem  Uczestnictwo w dedykowanych szkoleniach  Dedykowana literatura  …

Parametry naukowca  Ilość publikacji  Całkowity Impact Factor  Łączna ilość cytowań  Wskaźnik Hirsha

Wskaźnik Hirsha (h-index) Ma w zamierzeniu wykazać wagę i znaczenie wszystkich prac naukowych danego autora, charakteryzując jego całkowity dorobek, a nie tylko znaczenie jednej poszczególnej pracy, co czyni zwykły indeks cytowań. Przykładowo - h-index = 12 mówi, że dany autor ma 12 publikacji które były cytowane co najmniej 12 razy

„Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.”