1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych I stopień.
RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
© Katedra Zarządzania w Gospodarce SGH Katedra Zarządzania w Gospodarce1 PLANOWANIE STRATEGICZNE.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Krzysztof Kowalski - Dyrektor PR, Nissan SCEE ZRÓWNOWAŻONA PRZYSZŁOŚĆ WEDŁUG NISSANA.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Kryteria oceny Waga (1-3) Ocena (1-5) Ocena ważona (waga x ocena) 1. Wielkość rynku 2. Przewidywany wzrost rynku (dynamika wzrostu) 3. Rentowność sektora/zyskowność.
Metody ewaluacji projektów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości komercyjnych mgr Małgorzata Waszkiewicz
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Historia organizowania w sektorze handlu Tez-Koop-Is Union/ TURCJA.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Miniprzedsiębiorstwo NIEWAŻNE COMPANY zostało założone przez sześcioosobową grupę najlepszych przyjaciół a zarazem ludzi cechujących się wielką ambicją.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Miniprzedsiębiorstwo „Lazy Flowers”. Trochę o nas:  Jesteśmy uczniami Zespołu Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim  Naszą grupę tworzy 6 osób.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
Materiał uzupełniający do cz. II. 2 Analiza wielkości i jakości produkcji.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
POP i SIR POK1 i POK2.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego
Struktura kanałów marketingowych
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
PRAKTYKA ROZWOJU EKSPORTU
Nazwa firmy Plan biznesowy.
1 Rachunkowość zarządcza.
Sprzedaż produktu lub usługi
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Przypomnienie SMS dla Pacjenta
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja planu biznesowego
Regionalny Program Operacyjny
Mikroekonomia, cz. III Wykład 1.
Nazwa firmy Biznesplan.
Sp.j U Karyny.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo LO im
Klub Compensation & Benefits
Zapis prezentacji:

1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz

2 Luty – fatalne wyniki Punkt wyjścia  Raport sprzedażowy całej firmy  Raport dotyczący wyniku finansowego całej firmy  Raport kosztowy całej firmy

3 Raport sprzedażowy całej firmy Sprzedaż wartościowa - cała firma (w WM) Odchylenie (Plan =100%) PlanWykonanie Styczeń950,2951,7100,2 Luty870,5748,085,9 Marzec910,1 1 kwartał2730,8

4 Raport dotyczący wyniku finansowego Marża brutto cała firma (w WM) Odchylenie (Plan =100%) PlanWykonanie Styczeń475,1456,196,00 Luty435,3359,082,49 Marzec455,1 1 kwartał1364,1

5 Raport kosztowy całej firmy - 1 Koszty sprzedaży cała firma (w WM) Odchylenie (Plan =100%) PlanWykonanie Styczeń124,0127,0102,42 Luty121,0120,099,17 Marzec123,0 1 kwartał368,0

6 Raport kosztowy całej firmy - 2 Wskaźnik koszty sprzedaży do przychodów ze sprzedaży (w %) PlanWykonanieRóżnica Styczeń13,013,30,29 Luty13,916,02,14 Marzec13,5

7 Przyczyny 1  Może sytuacja rynku pogorszyła się? Raport o sprzedaży branży Raport dotyczący pozycji rynkowej

8 Raport o sprzedaży branży Sprzedaż wartościowa - branża na rynku docelowym (w WM) Odchylenie (Plan =100%) PlanWykonanie Styczeń3989,03986,099,92 Luty3639,03619,499,46 Marzec 3790,0 Sprzedaż branży stabilna

9 Raport dotyczący pozycji rynkowej Udział w rynku (wartościowy) – w % PlanWykonanieZmiana Styczeń23,8223,880,06 Luty23,9220,67-3,25 Marzec24,01

10 Przyczyny 2  Co miało większy wpływ na spadek sprzedaży? Cena Wolumen sprzedaży

11 Analiza wolumen-cena – cała firma LutyPlanWykonanie Wolumen (w l)623,0559,0 Przeciętna cena (w WM)1,397271, ,5748,0 Odchylenie (w WM)Odchylenie w % Różnica spowodowana spadkiem ceny33,127,0 Różnica spowodowana spadkiem wolumenu89,473,0 Łącznie122,5100,0 Wolumen

12 Przyczyny 3  Gdzie są problemy? Produkt Rynek geograficzny Nabywcy Analiza mikro-sprzedaży firmy Analiza mikro pozycji rynkowej firmy

13 Analiza mikro- sprzedaży (wartość) Plan (w WM)Wykonanie (w WM)Odchylenia (w %) Produkty Woda gazowana142,5146,0102,5 Woda niegazowana144,0136,094,4 Napoje Cola584,0466,079,8 Rynki geograficzne Rynek północny497,5368,574,1 Rynek południowy373,0379,5101,7 Typ nabywcy Handel tradycyjny263,0172,065,4 Handel nowoczesny607,5576,094,8

14 Analiza mikro- sprzedaży (ilość) Plan (w l)Wykonanie (w l)Odchylenia (w %) Produkty Woda gazowana ,6 Woda niegazowana ,8 Napoje Cola ,0 Rynki geograficzne Rynek północny ,0 Rynek południowy ,6 Typ nabywcy Handel tradycyjny ,5 Handel nowoczesny ,6

15 Analiza mikro pozycji rynkowej (wartościowej) Plan (w %)Wykonanie (w %)Zmiana (w %) Produkty Woda gazowana25,327,52,20 Woda niegazowana23,620,4-3,20 Napoje Cola23,719,2-4,50 Rynki geograficzne Rynek północny25,819,4-6,40 Rynek południowy21,822,10,30 Typ nabywcy Handel tradycyjny26,817,9-8,90 Handel nowoczesny22,821,7-1,10

16 Analiza mikro pozycji rynkowej (ilościowej) Plan (w %)Wykonanie (w %)Zmiana (w %) Produkty Woda gazowana25,127,32,2 Woda niegazowana23,520,4-3,1 Napoje Cola24,619,3-5,3 Rynki geograficzne Rynek północny26,520,8-5,7 Rynek południowy22,122,0-0,1 Typ nabywcy Handel tradycyjny27,820,1-7,7 Handel nowoczesny23,321,8-1,5

17 Wyniki mikro analizy 1 Spadek sprzedaży jest spowodowany:  Produkt Napoje Cola  Rynek geograficzny Rynek Północny  Nabywcy Handel tradycyjny

18 Wyniki mikro analizy 2  Warto przyjrzeć się bliżej Sklep 1 Sklep 2 Rynek Północny

19 Przyczyny Potrzebne są dodatkowe informacje, aby wyznaczyć przyczyny spadku sprzedaży Błędy marketingowe Błędy sprzedażowe Poziom wsparcia marketingowo-sprzedażowego Aktywność marketingowo-sprzedażowa konkurencji

20 Spotkania  Piotr Zima Kierownik Regionu Północ  Przedstawiciel handlowy Opiekujący się sklepami 1 i 2  Michał Rykowski Kierownik produktu Napoje Cola  Anna Pomysłowa Dyrektor marketingu

21 Najprostsze rozwiązanie  Nakazać Analitykowi rynkowemu (Andrzej Wiosna) przygotować raport

22 Dziękuję za uwagę