Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Advertisements

Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Zamówienia publiczne a innowacje
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Bezrobocie w krajach Unii Europejskiej
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
PRAWA OCHRONY WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Przedmiot prawa WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Marianna Zaremba Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rozwój polskiego rynku produktów regionalnych i tradycyjnych
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
projekt Krajowego Programu Rozwiązywania Problemu Bezdomności .
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
Konferencja Agrotravel 2011 Panel 1 KREOWANIE MARKI WIEJSKIEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO.
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
KONCEPCJA ROZWOJU LOKALNEJ TURYSTYKI W GMINIE URZĘDÓW.
Usługi Enterprise Europe Network
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
PODATEK VAT W ROLNICTWIE
PRODUKT.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
PRODUKT mgr Agata Wiznerowicz.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
1. 2 Konferencja regionalna POWT Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Wałbrzych, r.
Fizyczna dystrybucja.
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Produkt w marketingu międzynarodowym
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Bartłomiej Szlaz Dyrektor Regionu Warszawa Atradius Credit Insurance
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Marketing w Firmie.
PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka

Koncepcja produktu Rdzeń produktu Produkt rzeczywisty Produkt poszerzony Marka Opakowanie Jakość Stylistyka Cechy Serwis Gwarancja Instalacja Dostawa Możliwość zakupu na kredyt Doradztwo Szkolenia

Standaryzacja a adaptacja produktu na eurorynku W zależności od rodzaju produktu  p. nabywane przez przedsiębiorstwa  p. nabywane przez konsumentów  p. culture bound  p. culture free A.M. Zarzycka

Standaryzacja i adaptacja produktu na eurorynku dotyczy: cech materialnych opakowania marki usług posprzedażowych A.M. Zarzycka

Przesłanki standaryzacji cech materialnych produktu na rynku UE ujednolicanie przepisów prawnych dotyczących: bezpieczeństwa i zdrowotności standardów technicznych testowania produktów i uzyskiwania certyfikatów procedur rejestracji znaków towarowych A.M. Zarzycka

Przesłanki adaptacji cech materialnych produktu uwarunkowania naturalne czynniki demograficzne A.M. Zarzycka

Opakowanie  wielkość  treść informacji  język  przepisy dotyczące ochrony srodowiska A.M. Zarzycka

Znak towarowy i marka Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego w Alicante (Hiszpania) certyfikaty dla produktów regionalnych znaki: „chroniona nazwa pochodzenia” „chronione oznaczenie geograficzne” świadectwa szczególnego charakteru A.M. Zarzycka

Produkty regionalne w UE 1.Włochy – Francja – Hiszpania – Portugalia – Grecja – 93 6.Niemcy – 79 7.W. Brytania – 38 8.Polska – 32 9.Czechy - 31 A.M. Zarzycka

Polskie produkty regionalne oscypek kabanosy rogal świętomarciński jabłka łąckie fasola Piękny Jaś A.M. Zarzycka

Decyzje producenta dot. marki na eurorynku marka własna, marka pośrednika, wspólna marka nadawca a gestor marki A.M. Zarzycka

Strategie marki na eurorynku  euromarka (Ariel firmy P&G, „Night and Day” firmy Jacobs Kraft Suchard)  różne marki A.M. Zarzycka

Strategie marki na obszarze eurorynku Strategia pojedynczej marki Strategia wielu marek (różnicowania marek) Strategia pokrycia marki (marki parasola) Strategia rodziny marek (portfela marek lokalnych) A.M. Zarzycka Liczba marek jedna wiele Liczba zakresów produktów wiele jeden

Strategie w konfiguracji produkt/marka produkt i marka standaryzowana (Sony, Agfa) produkt i marka zdyferencjonowana (artykuły żywnościowe Nestlé) standaryzowany produkt i zdyferencjonowana marka (Langnese, Algida, Eskimos, Iglo koncernu Unilever) zdyferencjonowany produkt i standaryzowana marka (Danone) A.M. Zarzycka

Usługi posprzedażowe gwarancja serwis Najwyższy stopień standaryzacji A.M. Zarzycka

Strategie dywersyfikacji asortymentu na rynku Unii Europejskiej A.M. Zarzycka Pozycja na rynku krajowym Szerokość asortymentu dużamała silna działanie w wielu krajach UE z szerokim asortymentem działanie w wielu krajach UE z koncentracją na wybranych grupach produktów słaba działanie w skali lokalnej z szerokim asortymentem działanie w skali lokalnej z wąskim asortymentem

Efekt kraju pochodzenia „Made in...” (Niemcy, Szwajcaria, Francja, Wlk. Brytania, Szwecja) „Made in EU” (Grecja, Hiszpania) A.M. Zarzycka