Portale społecznościowe
Serwis społecznościowy to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe.
Główne rodzaje serwisów społecznościowych ogólne (np. Facebook, Google+) skierowane do konkretnych grup społecznych (na przykład byłych uczniów – polskim przykładem takiego portalu jest nk.pl) skierowane na dzielenie się konkretnymi treściami (YouTube, Flickr, Fotka.pl) łączące grupy zamknięte, do których można dostać się poprzez zaproszenie od innego użytkownika (np. kiedyś Grono.net) dające internautom możliwość prowadzenia własnych profili – stron (np. Friends.pl, Myspace) dziennikarstwa obywatelskiego (EIOBA.pl, Wiadomości24.pl, Interia360, Nowy Ekran, Salon24.pl) przeznaczone do prezentowania opinii i recenzowania (np. Filmweb, BiblioNETka, nuta.pl, opiniuj.pl, dood.pl, Yelp.com) branżowe tematyczne
Facebook Facebook – serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będących własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W październiku 2012 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła ponad 1 miliard, a co miesiąc wgrywany jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów, których obecnie jest 265 miliardów. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata.
Myspace serwis ten umożliwia przede wszystkim komunikację pomiędzy internautami i nawiązywanie drogą elektroniczną znajomości. Szczególnie pomocny jest w tym tzw. profil, czyli prywatna strona użytkownika, na której może on krótko napisać o sobie i swoich zainteresowaniach. Serwis oferuje między innymi prowadzenie bloga, czy też możliwość tworzenia własnych galerii zdjęć oraz profili muzycznych.
Orkut – internetowy serwis społecznościowy o charakterze międzynarodowym. Około 60% użytkowników Orkut to Brazylijczycy
nk.pl (dawniej nasza-klasa.pl) polski serwis społecznościowy, który został uruchomiony 11 listopada Jego pierwotnym celem było umożliwienie użytkownikom odnalezienia osób ze swoich szkolnych lat i odnowienie z nimi kontaktu. Aktualnie serwis nabrał charakteru wielopoziomowej platformy komunikacji dla polskich użytkowników internetu.
Google+ serwis społecznościowy firmy Google Inc. Następnego dnia użytkownicy mogli już wysłać zaproszenia do rejestracji dla swoich znajomych. Możliwość zarejestrowania się w fazie testowej istniała po otrzymaniu zaproszenia, a dla kilku losowych użytkowników rejestracja została otwarta. Pierwszym sloganem promującym projekt jest zdanie: "dzielenie się tak, jak w prawdziwym życiu. Przemyślane pod kątem internetu". Google+ ma również aplikację przeznaczoną do mobilnego systemu operacyjnego Android oraz na telefony iPhone.
Fotka.pl Serwis pierwotnie był wzorowany na stronie HotOrNot.com. Z czasem przybrał na funkcjonalności. Serwis ma charakter otwarty i umożliwia publikację określonej liczby zdjęć użytkownika, ich oceny oraz komentowania. Każdy członek społeczności ma również możliwość stworzenia własnego opisu, w skład którego wchodzą m.in. cechy charakteru
Dziękuję za uwagę Pracę wykonał Bartosz Pawłowski i Wiktor Kamiński