Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Czy warto oszczędnie gospodarować wodą w twoim otoczeniu? autor: Dorota Rusin WebQuest.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
Ul. Lermontowa Łódź
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Miejscowość - Strzyżów Nazwa szkoły – Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza Nazwa miniprzedsiębiorstwa – „The Sweet Gift”
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Projekt „Lekki tornister”
Aktywny RODZIC.
Ucz i ucz się z TIK!.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Aktywny RODZIC.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.

  ścieżka: Uczymy innych Nauczyciele bibliotekarze Jedynie dzieci wiedzą, czego szukają. Poświęcają czas lalce z gałganków, która nabiera dla nich wielkiego znaczenia, i płaczą, gdy się im ją odbierze. Antonie de Saint-Exupery Uczymy innych - sprawozdanie

IX edycja Dnia Kolekcjonera Kolejnym zaplanowanym przedsięwzięciem był Dzień Kolekcjonera pod hasłem Każdy ma jakiegoś bzika. Termin realizacji: – r. W projekcie wzięło udział 14. uczniów z klas drugich, trzecich, czwartych i piątych. Uczniowie zgłosili się dobrowolnie. Niektórzy z nich posiadają doświadczenie i umiejętności w prowadzeniu tego typu przedsięwzięciach. Należą do Koła Przyjaciół Biblioteki i Koła Miłośników Poezji.

 Przedsięwzięcie biblioteczne  Odbiorcami imprezy bibliotecznej przygotowanej przez uczniów była społeczność szkolna oraz rodzice.

 Najważniejsze cele imprezy prowadzonej przez uczniów  Cele :  1. stworzenie możliwości uczniom zaistnienia na forum szkoły,  2. zarażenie pomysłowością oraz innowacyjnością uczestników projektu,  3. zaangażowanie uczniów w przygotowywanie i prowadzenie imprezy,  4. doskonalenie umiejętności prezentowania swojej kolekcji oraz informacji,  3. wzbudzenie zainteresowania wystawką,  5. rozwijanie kreatywności uczestników projektu.  Wystawa kolekcjonerska: Każdy ma jakiegoś bzika.

 Zakres treści przekazywanej przez uczniów podczas zajęć Pozwólmy im działać, tworzyć, pokonywać własną słabość i opór tworzywa, czy będzie nim glina czy słowo, czy własny charakter, pozwólmy im w trudzie, ale i w radości stawać się pełnymi ludźmi Robert Gloton  Zajęcia miały na celu kształtować wrażliwość, wyobraźnię, umiejętność.  Zadaniem uczniów było przygotowanie prezentacji dotyczącej swoich zainteresowań, zaszczepienie pasji wśród rówieśników, uczestniczenie we wspólnej zabawie.  Podział zadań: uczniowie podzielili się zadaniami, Samodzielnie decydowali o kolejności wykonywanych zadań i czasie poświęconym na pracę i zabawę. Ich kreatywność, zaangażowanie, wysoka motywacja do pokonywania trudności, nie wymagały pomocy nauczyciela.  Przedsięwzięcie biblioteczne

 Narzędzia TIK i materiały wykorzystywane w projekcie  Uczniowie korzystali:   strona internetowa ra-g18 ra-g18  a20/dzien-kolekcjonera-2016-r596  82odszy 82odszy   zestaw multimedialny: laptop, ekran,, głośniki, sprzęt komputerowy, aparat fotograficzny Narzędzia TIK

 Przebieg zajęć bibliotecznych  Powitanie uczniów, przedstawienie tematu i celów spotkania.  Opracowanie przez nauczycieli bibliotekarzy i uczniów harmonogramu obchodów Dnia Kolekcjonera.  Przygotowanie przez uczniów plakatów, ogłoszeń o wystawie. Zamieszczenie informacji na stronie internetowej szkoły.  Prezentacja społeczności szkolnej zbiorów hobbystycznych.  Prelekcja na temat uczniowskich pasji.  Podsumowanie zajęć, samoocena uczniów.  Uczniowska pasja

 IX Dzień Kolekcjonera Dokumentacja fotograficzna  Uczniowie bardzo chętnie opowiadali o swoich pasjach. Cieszyli się, że mogli zaprezentować swoje zbiory. Zabawa hobbystyczna przyczynia się do rozwoju zainteresowań kolekcjonerskich.

 Refleksja na temat zastosowania strategii uczymy innych  Stosowanie strategii uczymy innych:  Aktywuje uczniów do pracy,  Motywuje do samodzielnego uczenia się,  Opanowuje stres,  Dokonuje przemyśleń na temat atrakcyjności zajęć,  Buduje autorytet. Zajęcia były ciekawym doświadczeniem dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli. Ta forma uczymy innych zdała egzamin. Mamy nadzieję, że zachęci ona nauczycieli do zastosowania tej strategii. Kto wiele przebywa z dziećmi, odkryje, że żaden nasz czyn nie pozostaje u nich bez oddźwięku. Johann Wolfgang von Goethe

 Kolekcje uczniów  Uczniowskie hobby

 Podsumowanie zajęć  Zwrócenie uwagi na to, że warto mieć jakieś hobby, ponieważ wiążą się z tym same korzyści takie jak: dobrze zagospodarowany i miło spędzony czas wolny oraz duży zasób wiedzy i umiejętności z danej dziedziny. Wystawie towarzyszyła dobra zabawa. Różnorodność kolekcji udostępnionych przez uczniów była dowodem oryginalnych zainteresowań dziewcząt i chłopców. Zajęcia dostarczyły wielu pozytywnych wrażeń zarówno dla uczniów prezentujących się na forum klasy, jak i słuchających.  Największe zainteresowanie wzbudziła kolekcja między innymi: statków i okrętów, lalek, piesków.

 ZAKOŃCZNIE  Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka. Janusz Korczak Te wielkie słowa dedykujemy wszystkim pedagogom - WIELKIEJ BLOGOWEJ RODZINIE, którzy z oddaniem pracują z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, zawsze czynem podkreślają tę piękną myśl Janusza Korczaka.  AKADEMIA WIELKICH LUDZI Z PASJĄ  Program „Szkoła 2.0" dobiega końca. Dzięki temu niezwykłemu programowi poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi. Wspólnie stworzyliśmy WIELKĄ BLOGOWĄ RODZINĘ, AKADEMIĘ WIELKICH LUDZI Z PASJĄ.  Dziękujemy ORGANIZATOROM za ten niezwykły program. To dzięki Wam poznaliśmy wspaniałych ludzi, którzy kochają to co robią, bo tylko wtedy zbierać można słodkie owoce ciężkiej pracy.