Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Advertisements

Katarzyna Ługowska - Bordeaux
PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Edukacja przede wszystkim Edukacja przede wszystkim Baza szkolna Wysokie wyniki nauczania = Przyjazna atmosfera pracy i nauki Wysokie wyniki nauczania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.

Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Z ESPÓŁ S ZKÓŁ S PECJALNYCH NR 8 TWORZĄ SZKOŁY MIESZCZĄCE SIĘ NA TERENIE SZEŚCIU ŁÓDZKICH SZPITALI W jego skład wchodzą: Publiczne Gimnazjum nr 62 Szkoła.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
L.O. im. P.Skargi w Grójcu Spotkanie dla beneficjentów programu Erasmus Akcja KA2 Edukacja Szkolna „Partnerstwa strategiczne- współpraca szkół” r.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
Publiczne Gimnazjum nr 19 w Łodzi im. gen. Mariusza Zaruskiego.
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
ŚWIETLICOWE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW. Do naszej świetlicy zawitali ostatnio mili goście - dzieci z Przedszkola nr 34.
WITAMY WITAMY W XXXV LO W ŁODZI. ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA STEFANA BATOREGO W ŁODZI ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
VI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela w Łodzi
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
 Języka Niemieckiego  Języka Francuskiego  Języka Angielskiego  Języka Włoskiego  Języka Hiszpańskiego.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego?
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Rola książki w życiu człowieka
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
GERMANISTYKA.
ASYSTENTURA COMENIUSA
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych nr projektu PL1-ESF „Wymiana doświadczeń nauczycieli.
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Program profilaktyczno-wychowawczy
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego...
MALTA St Julian's Magdalena Skubida.
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Synergia Erasmus+ eTwinning. Synergia Erasmus+ eTwinning.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Specjalność wydawnicza
Zapraszamy do świata.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach finansowanych ze środków Programu Erasmus+ Edukacja szkolna akcja Mobilność kadry edukacji szkolnej lipcu 2015 roku.

W lipcu 2015 łącznie 5 nauczycielek Stowarzyszenia Alliance Française w Bydgoszczy wzięło udział w zagranicznych szkoleniach dla nauczycieli języków obcych finansowanych przez Narodową Agencję w ramach stypendium Erasmus +. 2 z nich podwyższały swoje kwalifikacje zawodowe we Francji ( Bordeaux, Montpellier) a 3 pozostałe w Hiszpanii ( Málaga).

Zrealizowane cele mobilności: Zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy poprzez podniesienie praktycznych i teoretycznych umiejętności zawodowych z zakresu nauczania języka obcego Poznanie nowych metod, materiałów i technik przydatnych w uczeniu języka obcego Nawiązanie kontaktów z nauczycielami języków obcych z innych krajów Unii Europejskiej i z poza Europy oraz wymiana z nimi doświadczeń, wiedzy

Osiągnięte cele stypendium: Kontakt i współpraca z zagranicznymi instytucjami, szkołami językowymi, wydawnictwami Poszerzenie wiedzy z zakresu kultury, sztuki, obyczajowości kraju nauczanego języka poprzez udział w warsztatach, wycieczkach, spotkaniach kulturalnych organizowanych przez instytucje goszczące Zdobycie nowych, przydatnych w pracy nauczyciela materiałów, gier, podręczników.

Relacje uczestniczek mobilności: Katarzyna Ługowska – szkoła France Langue Bordeaux „ Moja grupa składała się z Czeszki, Belgijki, Hiszpanek, Austriaczek i Polek (...) W czasie zajęć przedpołudniowych doskonaliłyśmy nasz francuski, a popołudniami mogłyśmy m. in. aktualizować wiedzę z dziedziny dydaktyki francuskiego jako języka obcego, uczyć się podejścia akcyjnego w procesie dydaktycznym oraz opracowania materiałów autentycznych takich jak: piosenki, reklamy czy wideo na potrzeby lekcji języka obcego. Dla mnie, prawdziwą perełką były interaktywne zajęcia prowadzone przez Séverine Rijan w księgarni Mollat. Oczywiście były też warsztaty kulinarne i zwiedzanie Bordeaux, nie zabrakło wizyty w winnicach Saint Emillion. To był wspaniały pobyt pod każdym względem”.

Fotorelacja Katarzyna Ługowska

Relacje uczestniczek mobilności: Joanna Połtyn Institut Linguistique du Peyrou Montpellier „Czego się nauczyłam? Wyrażeń slangowych, języka potocznego, pułapek gramatycznych, słowotwórstwa na poziomie zaawansowanym, metodologii nauczania języka francuskiego oraz użycia multimediów podczas zajęć języka francuskiego. Poza tym uczestniczyłam w wycieczkach do: Carcassonne, Nimes, Avignon, Sete, Montpellier. Wzięłam udział w warsztatach kuchni regionalnej i enologii, dniu międzynarodowym. Pobyt był niezwykle owocny, region urokliwy, atmosfera cudowna”.

Fotorelacja Joanna Połtyn

Relacje uczestniczek mobilności: Anna Płotkowska, Instituto Cervantes de Málaga „W trakcie szkolenia poznałam nauczycieli hiszpańskiego z innych krajów, m.in.. Irlandii, Finlandii, Francji, Szkocji. Kurs składał się z 2 części: teoretycznej i praktycznej, dlatego nie tylko podszkoliłam swój warsztat językowy i poznałam m.in.metody wyjaśniania gramatyki ale także przyglądałam się pracy hiszpańskich nauczycieli i mogłam poprowadzić zajęcia z uczniami. Dzięki czemu podniosłam kwalifikacje. Na pewno pomoże mi to w pracy w szkole. Ponadto nauczyłam się gotować paellę, widziałam korridę na żywo, zwiedziłam Rondę, Kordobę, Malagę. Wyjazd przerósł moje oczekiwania: poziom, organizacja, miejsce- na piątkę. Cieszę się, że skorzystałam z tej szansy”.

Fotorelacja Anna Płotkowska

Relacje uczestniczek mobilności: Iwona Wiśniewska Instituto Cervantes de Málaga

Fotorelacja Iwona Wiśniewska

Relacje uczestniczek mobilności: Dorota Burzych, Instituto Cervantes de Málaga „Kurs w Maladze był dla mnie bardzo interesującym doświadczeniem. Poznałam ciekawe metod pracy z wykorzystaniem nowych technologii, które obecnie stosuję w swojej pracy. Szkolenie dało mi szansę na odświeżenie mojego warsztatu, na wyjście poza dotychczasowe metody nauczania. Pobyt w Maladze umożliwił mi zgłębienie kultury Andaluzji oraz nawiązanie kontaktu z rodowitymi Hiszpanami.”

Fotorelacja Dorota Burzych