Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Club lecture Klub lektur.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Wysokie wyniki nauczania – sukces na egzaminie gimnazjalnym; Tytuły laureatów konkursów przedmiotowych i olimpiad.
GIMNAZJUM NR 11 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
Innowacja pedagogiczna
Zajęcia rozwijające inteligencje wielorakie.
KOŁO PLASTYCZNE.
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
GIMNAZJUM NR 1 W KOŃSKICH SZKOŁĄ ODKRYWCÓW TALENTÓW
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Formy pracy z książką (lekturą)
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
PROJEKT EDUKACYJNY „Trzy biografie – wiele historii”
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
GIMNAZJUM NR 11 w Łodzi, ul. Stawowa 28 Telefony: strona internetowa szkoły: .
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela Klonowska mgr Olga Twarda

Podziękowania i gratulacje ! Chciałybyśmy w szczególności podziękować wszystkim nauczycielom zaangażowanym w realizację założeń drugiego roku innowacji. Zdajemy sobie sprawę z ogromu wykonanej pracy, dziękujemy za wyrozumiałość wobec naszego ambitnego planu oraz gratulujemy dotrwania do końca i satysfakcjonujących wyników końcowych. Zaangażowani nauczyciele (oprócz autorów) to: p. Izabela Zmuda – nauczyciel geografii p. Beata Konstańczak – nauczyciel chemii p. Irena Pilarczyk – nauczyciel fizyki p. Elżbieta Witczak – nauczyciel muzyki p. Danuta Żerdzicka – nauczyciel plastyki p. Renata Gendaszyk – nauczyciel historii p. Lidia Dudko – opiekun Szkolnego Koła Teatralnego „Mała Scena” p. Anna Kowalewska – nauczyciel j. polskiego p. Halina Radecka – nauczyciel j. francuskiego

Cel ogólny na rok 2011/2012. Cel główny: Doskonalenie znajomości języka francuskiego, w oparciu o treści ekologiczne dotyczące potrzeby ochrony, badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie środowiska oraz treści kulturowe umożliwiające propagowanie kultury Polski i Francji. :

Zajęcia w ramach innowacji odbywały się w dwóch modułach Moduł pierwszy: kulturowy LIPS został poświęcony szeroko pojętej kulturze (kino, literatura, teatr, muzyka, historia itd.) Francji. Moduł drugi: naukowo- badawczy obejmował zintegrowane nauczanie przedmiotów przyrodniczych (biologia, fizyka, chemia i geografia), prowadzone w oparciu o treści ekologiczne, dotyczące badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie wody w okolicach szkoły

MODUŁ KULTUROWY LIPS ROK FRANCUSKI

Zrealizowane ogólne cele operacyjne:  zdobycie wiedzy na temat literatury, historii, sztuki oraz geografii i turystyki Francji  doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem francuskim  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w oparciu o język francuski – wykorzystanie metody CLIL  doskonalenie umiejętności korzystania z TIK  kształtowanie wrażliwości i rozwijanie wyobraźni twórczej,  rozwijanie umiejętności wyrażania siebie poprzez sztukę  uwrażliwianie się na odmienność kulturową i rozwijanie umiejętności promowania kultury polskiej

JĘZYK POLSKI Zrealizowane cele:  zapoznanie się z baśnią jako gatunkiem literackim – praca z tekstem baśni Ch. Perrault  wyszukanie informacji z różnych źródeł dot. postaci/bohaterów związanych z baśniami francuskimi  wykonanie kolorowanek dla najmłodszych oraz zakładek do książek  wykonanie prezentacji multimedialnej pt; „W krainie baśni” (Szymon Sporny)  zapoznanie się z francuskimi odpowiednikami pojęć związanych z baśnią (metodą CLIL)

R YSUNKI DO KOLOROWANEK Autorzy: Oliwia Krzyżańska, Aleksandra Szelejewska, Łukasz Mazurek, Katarzyna Radecka, Martyna Boratyńska

ZAKŁADKI DO KSIĄŻEK

KOŁO TEATRALNE: „MAŁA SCENA” Zrealizowane cele:  zapoznanie się z treścią książki Antoine de Saint Exupery pt: „Mały książę”  wspólne napisanie scenariusza przedstawienia kukiełkowego na podstawie książki  własnoręczne wykonanie kukiełek poszczególnych bohaterów przedstawienia  praca w zespole nad ostatecznym kształtem przedstawienia  doskonalenie dykcji i praca nad modulacją głosu  wystawienie inscenizacji kukiełkowej podczas Koncertu Talentów

Przedstawienie kukiełkowe Książę i Róża

ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE Zrealizowane cele:  poznanie cech stylu impresjonistycznego w malarstwie i muzyce  porównywanie środków wyrazu stosowanych w obu tych dziedzinach sztuki  zapoznanie się z techniką dywizjonizmu i pointylizmu  wykonanie ilustracji do wybranego utworu z twórczości mistrzów francuskiego impresjonizmu stosując technikę pointylizmu, dywizjonizmu i czystych barw

MALARSTWOMUZYKA Brak wyraźnych konturów, granice malowanych przedmiotów są zatarte. Brak wyrazistej melodii, jej kontury są zamazane, rozpływają się. Operowanie plamami czystych barw. Stosowanie plam dźwiękowych, najczęściej brzmiących dysonansowo. Artyści kładli farby drobnymi plamkami przez co powierzchnia obrazu zdała się wibrować. Dyskretne wyciszenia i wzmocnienia brzmienia dawały wrażenie falowania muzyki. Barwy czyste jako główny środek wyrazu. Wszystkie elementy muzyki: rytm, melodia, tempo, dynamika, zostały podporządkowane barwie czyli brzmieniu, jako głównemu środkowi wyrazu. Malowanie uchwyconych na gorąco wrażeń jakich doznawał artysta w kontakcie z naturą. Muzyka miała wywoływać u słuchacza pewne wrażenia, miała pobudzać wyobraźnię, sugerować ulotność i zmienność chwili. Claude Monet, August Renoir, Edgar Degas. Claude Debussy, Maurice Ravel, Paul Ducas.  Porównanie cech stylu impresjonistycznego w muzyce i malarstwie oraz stosowane przez artystów środki wyrazu.

PRACE PLASTYCZNE  Uczniowie wybrali następujące utwory: Martyna Boratyńska – Claude Debussy „Światło księżyca”, Agnieszka Rusin – Paul Ducas „Taniec ognia”, Łukasz Mazurek, Oliwia Krzyżańska – C.Debussy „Ogrody w deszczu”

HISTORIA Zrealizowane cele:  zapoznanie się z historią i kulturą Galów – pierwszych mieszkańców Francji  utworzenie zespołu redakcyjnego do tworzenia komiksu-prezentacji multimedialnej  stworzenie multimedialnego komiksu  zapoznanie się z francuskimi odpowiednikami niektórych pojęć związanych z kulturą Galów (metoda CLIL)

FRAGMENTY KOMIKSU Mapa Galii Podzielona na 6 prowincji W 57 roku p.n.e. Wercyngetoryks dołączył do rzymskiej armii. Wszedł do rzymskiej rady wojskowej i poznał plany oraz taktykę oddziałów rzymskich Bitwa pod Gergowią - zwycięstwo Galów Autorzy komiksu: Dawid Gadziński Michał Jazikowski Maciej Luczak Adrian Nowak Szczegóły - prezentacja

JĘZYK FRANCUSKI Zrealizowane cele:  zastosowanie elementów metody CLIL na przedmiotach artystyczno- humanistycznych i przyrodniczych – ćwiczenia, rebusy, zadania słownikowe  przygotowanie zasobu słownictwa i ćwiczeń językowych  wykonanie albumu kulturowego o Francji oraz Słownika Ekologicznego Polsko –Francuskiego  opracowanie kieszonkowego słownika podstawowych pojęć w dwóch językach: polskim i francuskim  przygotowanie wystawy promującej projekt/innowację  przygotowanie wycieczki po Francji: przygotowanie planu wycieczki, kosztorysu, rezerwacji biletów itp.  poznanie zasobu kulturowego, geografii i przemysłu turystycznego Francji oraz poznanie stereotypu Francuza, lekcje kulturowe

Słownik Kieszonkowy W Słowniku Kieszonkowym Polsko-Francuskim uczniowie umieścili podstawowe zwroty grzecznościowe w dwóch wersjach językowych polskim i francuskim

Słownik Ekologiczny W Słowniku Ekologicznym zawarte zostały najważniejsze pojęcia zebrane przez uczniów na zajęciach z przedmiotów przyrodniczych związanych z ekologią w dwóch wersjach językowych: francuskim i polskim (metoda CLIL)

Album kulturowy - Francja Album zawiera:  historię Paryża  najważniejsze informacje ogólne o Francji  najciekawsze zabytki Paryża

Wystawa prac w holu szkoły

W YCIECZKA DO F RANCJI – WRZESIEŃ 2011 Dzień Pokoju – Rajd Rowerowy Farma kóz

Klasztor Franciszkanów Galeria Sztuki Nowoczesnej Wizyta w Emily Henry i zakupy

Szkolna rzeczywistość Praca w Klubie UNESCO Wizyta u Mera Ulice Marcigny

Pożegnanie i podsumowania

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ