Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie PREZENTACJA PRODUKTU FINALNEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Znaczenie podręcznika
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Rozwiązania innowacyjne i współpracy ponadnarodowej - źródła informacji Krajowa Instytucja Wspomagająca Centrum Projektów Europejskich Warszawa, 2014r.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Projekt i produkt ZAGROŻENIA CYBERPRZESTRZENI.
Prezentacja wyników badania ewaluacyjnego PROJEKT „PI-PWP ZAGROŻENIA CYBERPRZESTRZENI – NOWE KOMPETENCJE PRACOWNIKA SOCJALNEGO” Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie PREZENTACJA PRODUKTU FINALNEGO

wdrożenie innowacyjnego programu przygotowującego pracowników służb społecznych w tym pracowników socjalnych do pracy z rodzinami oraz osobami potrzebującymi pomocy społecznej w obszarze zagrożeń generowanych przez cyberprzestrzeń CEL PROJEKTU CEL PROJEKTU A PRODUKT Program dydaktyczny dla placówek chcących kształcić w tym zakresie. Kompleksowy program daje odpowiedź na temat różnych rodzajów zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, zawiera: analizę zagrożeń, przedstawienie objawów, procedur działania w momencie wystąpienia zagrożenia oraz metody walki z nimi, jak również narzędzia prewencyjne. PRODUKT

Aktualne pozostają zapisy strategii w zakresie uzasadnienia podjęcia projektu i przygotowania produktu, w tym w szczególności:  narasta skala zagrożeń powstających pod wpływem mediów i technologii informacyjnych, Z raportu Dyżurnet.pl, zespołu przyjmującego zgłoszenia o nielegalnych treściach w Internecie, przede wszystkim dotyczących pornografii dziecięcej, wynika, iż „w roku 2013 pracownicy zespołu przeanalizowali 6697 incydentów, co stanowiło wzrost o 25 procent w stosunku do roku poprzedniego. Miesięczna liczba incydentów wyniosła średnio 558, czyli ponad sto więcej w porównaniu z rokiem 2012, kiedy to średnia wynosiła 446 incydentów miesięcznie.”  „cyber problemy” wymagają podjęcia działań na rzecz zapewnienie bezpieczeństwa, które należy ściśle wiązać z poszerzeniem kompetencji w tym obszarze nie tylko dzieci i młodzieży, ale przede wszystkim dorosłych, w tym służb społecznych (96 proc. badanych uważało, że posiadanie wiedzy na temat zagrożeń cyberprzestrzeni jest istotne dla pracowników służb społecznych) Celowość zastosowania produktu

 w ramach ewaluacji zewnętrznej potwierdzono wcześniej zidentyfikowany i opisany w strategii problem: braku programów edukacyjnych i niskiego poziomu wiedzy pracowników służb społecznych. Tylko 5% odbiorców i dwóch (na dziewięciu) użytkowników potrafiło wymienić inicjatywy o minimalnie zbliżonym zakresie  większość badanych, którzy przyznali się do znajomości jakiejkolwiek inicjatywy na temat zagrożeń cyberprzestrzeni, oceniła, że ewaluowany projekt jest od nich lepszy, tj. bardziej atrakcyjny, efektywniejszy, a jego efekty będą dla ankietowanych bardziej trwałe.  równie mało odpowiedzi padło w pytaniu otwartym o znaną publikację z zakresu zagrożeń dotyczących cyberprzestrzeni - wymieniono zaledwie dwie pozycje. Były to „Sieciaki – materiały do pracy z dziećmi” oraz materiały ze szkolenia zorganizowanego przez Fundację Dzieci Niczyje. Należy zaznaczyć, że wymienione publikacje to materiał poruszający tematykę cyberzagrożeń w o wiele mniejszym zakresie niż badany projekt. Celowość produktu

 dokonano analizy dostępnych programów edukacyjnych i szkoleń skierowanych do pracowników służb społecznych w obszarze zagrożeń generowanych przez cyberprzestrzeń, w wyniku czego zidentyfikowano 17 inicjatyw.  większość z wymienionych powyżej inicjatyw podejmuje zagadnienia rozwoju i kształcenia pracowników socjalnych. Żadna z nich nie brała pod uwagę kwestii kształcenia pracowników szkolących oraz kształcących kadry służb społecznych, w tym pracowników socjalnych i nie ma tak kompleksowego charakteru jak produkt finalny. Uzasadnienie – w oparciu o wyniki badań

Produkt – najważniejsze cechy Wysoki poziom skuteczności Wiele korzyści dla odbiorców i użytkowników Innowacyjność Szeroka grupa odbiorców, duży potencjał upowszechniania Modułowa Konstrukcja 4 moduły tematyczne 2 moduły pomocnicze Łatwość zastosowania produktu

Skuteczność Wysoki poziom skuteczności, potwierdzony został wynikami przedstawionymi w: Raporcie ewaluacji zewnętrznejRaporcie ewaluacji wewnętrznej Raporcie z analizy wyników testów kompetencyjnych Zastosowano zróżnicowane techniki badawcze: 1)analiza dokumentów, 2)indywidualne wywiady pogłębione, 3)badanie ankietowe PAPI, 4)zogniskowany wywiad grupowy. Zastosowano zróżnicowane techniki badawcze: 1)analiza dokumentów, 2)indywidualne wywiady pogłębione, 3)badanie ankietowe PAPI, 4)zogniskowany wywiad grupowy.

Najważniejsze wyniki

Korzyści dla odbiorców i użytkowników 1.przybliża charakter zjawiska, jego skalę, 2.pomaga postawić diagnozę problemu, 3.proponuje procedurę wdrożenia pomocy, 4.powołuje się na już istniejące, najlepsze praktyki, 5.podręcznik proponuje krótko- i długofalowe działania społeczno-edukacyjne, 6.każdy z rozdziałów tematycznych posiada bazę ćwiczeń utrwalających poznaną wiedzę, 7.wielowątkowo odpowiada na potrzeby kształcenia i doskonalenia kadr obejmując swoją działalnością obszary takie jak: kwestie naukowo-badawcze, społeczne, edukacyjne, profilaktyczne, prewencyjne, etyczne, prawne, organizacyjne, technologiczne w aspekcie zagrożeń generowanych przez cyberprzestrzeń, 8.Interdyscyplinarność produktu polega na połączeniu zagadnień z zakresu polityki społecznej, pracy socjalnej i pedagogiki z innymi obszarami jakimi są informatyka, prawo telekomunikacyjne, technika.

Najważniejsze wyniki Ocena programu szkolenia

Najważniejsze wyniki 1.„Teoria jest naprawdę wyczerpana, materiały szkoleniowe są na bardzo wysokim poziomie.” (IDI) 2.„Tutaj mamy to po kolei poukładane, poszufladkowane.”(IDI) 3.„Fachowo jest to nazwane, zgodnie z terminologią, co jest bardzo ważne.”(IDI) 4. „Zawsze jest to coś, gdzie można zajrzeć i jeszcze sobie utrwalić.”(IDI) 5.„Jest dobrze poukładane”. (FGI) 6.„Wiem już, jaką profilaktykę zastosować, o co pytać i gdzie ewentualnie szukać pomocy. Nie powiem, że po jednym dniu jestem specjalistką od informatyki, ale wiem już w tej chwili, gdzie szukać i to jest istotne.” (IDI) 7.91 osób (czyli 59%) osiągnęło przyrost wiedzy pomiędzy PRE I POST TESTEM; (testy kompetencyjne) 8. We wszystkich grupach wiekowych nastąpił przyrost wiedzy pomiędzy PRE i POST – TESTEM (testy kompetencyjne)

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU UŻYTKOWNICY ODBIORCY RODZINY DZIECI i MŁODZIEŻ PRACOWNICY SŁUŻB SPOŁECZNYCH PRACOWNICY SZKOLĄCY Adresaci działań służb społecznych Narastają nowe (specyficzne) problemy związane z cyberprzestrzenią. Wobec rosnącej skali zjawiska, służby społeczne muszą włączyć się intensywnie w walkę z tymi zagrożeniami, dzięki produktowi zwiększą poziom umiejętności i będą mieli dostęp do odpowiednich narzędzi WDROŻENIE PRODUKTU daje Możliwość odpowiedniego kształcenia PRODUKT FINALNY UZUPEŁNIŁ LUKĘ W ROZWIĄZANIACH DYDAKTYCZNYCH I OFERCIE KSZTAŁCENIA w zakresie cyberzagrożeń, dla pracowników służb społecznych PRACOWNICY SZKOLĄCY W DZIEDZINACH POKREWNYCH Produkt finalny może być stosowany w szkoleniu pedagogów,nauczycieli, psychologów NOWE GRUPY UŻYTKOWNIKÓW

Łatwość zastosowania Program nastawiony jest na praktyczny charakter zdobywanej wiedzy: osoby, które będą szkolone przy jego użyciu mogą w nim znaleźć informacje na temat różnych rodzajów zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią; sposób prezentacji treści w częściach opisowych (przystępny język, przejrzysta struktura i układ treści, czytelny graficzny sposób prezentacji z podziałem na numerowane akapity, ramki i pogrubienie najważniejszych treści); znacząca baza ćwiczeń; wskazówki, dobre praktyki, zalecenia dla nauczycieli, pracowników socjalnych; przewodnik dla rodziców ułatwią stosowanie zdobytych informacji w praktyce; podręcznik jest wzbogacony o listę ośrodków i instytucji, gdzie można pogłębić wiedzę tematyczną, listę niebezpiecznych gier komputerowych oraz wytyczne i rekomendacje dla kształcenia.

Efektywność Program pozwoli: w krótszej perspektywie – wpłynie na lokalny rynek pracy, który zyska dobrze przygotowanych absolwentów kierunków związanych z pomocą społeczną, co w dłuższej perspektywie pozwoli na generowanie oszczędności wynikających ze zmniejszenia liczby klientów pomocy społecznej (zwłaszcza długotrwale korzystających ze wsparcia), dzięki wczesnemu wykrywaniu problemów i właściwie podjętym działaniom, organizacja minimum 5 seminariów pozwoli na przeszkolenie kolejnych 100 osób, Kolejne minimum 70 osób weźmie udział w międzynarodowej konferencji i będzie miała okazję poznać produkt o dodatkowo pogłębić swoją wiedzę, bezpłatny dostęp do kursu na platformie e-lerningowej beneficjenta.

Innowacyjność wymiar grupy docelowej, otwartość przekazu, metod i sposób prezentacji treści powodują, iż poszczególne grupy (odbiorcy, użytkownicy) mogą dostosowywać szczegółowe aspekty programu do swoich potrzeb i prowadzonych działań. wymiar formy wsparcia - opracowanie programu stanowi nowe spojrzenie na proces szkolenia i dokształcania pracowników służb społecznych (w tym pracowników socjalnych) - dotychczasowe podejście polegało na wprowadzaniu nowej tematyki szkoleniowej w momencie ugruntowania się danego zjawiska w środowiskach w których pracują na co dzień. Publikacja odnosi się do stosunkowo nowych zjawisk i tym samym wcześniejsze przygotowanie do czekających ich w najbliższej przyszłości wyzwań. Sposób przygotowania opracowania wyróżnia je na rynku wydawniczym (kompleksowość, interdyscyplinarność, sposób prezentacji). wymiar problemu – innowacyjne ujęcie problematyki zagrożeń cyberprzestrzeni. Wprowadzenie i praktyczne przedstawienie nowego obszaru zagrożeń cywilizacyjnych jakim są zjawiska związane z cyberprzestrzenią jako projektu dedykowanego kadrom służb społecznych (w tym pracownikom socjalnym).

Najważniejsze wyniki Wymiary innowacyjności produktu

Upowszechnianie i wdrażanie Organizacja debaty eksperckiej mającej na celu lobbing u decydentów w odniesieniu do produktu finalnego i celu projektu jako całości w odniesieniu do polityki lokalnej i ogólnopolskiej. Wysyłka podręcznika do decydentów oraz przedstawicieli uczelni mających wdrożyć produkt do programu nauczania. Seminaria dla minimum 100 osób na terenie woj. mazowieckiego. Rozbudowa strony internetowej z dostępnym podręcznikiem poradami dotyczącymi wdrożenia podręcznika oraz zastosowania go w procesie samokształcenia. Umieszczenie namiarów kontaktowych do osób świadczących konsultacje w zakresie produktu innowacyjnego. Organizacja konferencji, skupiającej przedstawicieli szerokorozumianego obszaru służb społecznych (pracownicy, edukatorzy, decydenci etc.).

Dziękujemy Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego