„Książki naszych marzeń” W ramach rządowego programu w grudniu 2015 r. zakupiono do szkolnej biblioteki 117 tytułów (150 książek) za kwotę 2755,08 zł.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Raport z badania rezultatów Program ów „ Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
O MNIE MOJE HOBBY MOJE MARZENIA MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA MOJA ULUBIONA GRA POLECANE STRONY INTERNETOWE MOJA PIERWSZA STRONA INTERNETOWA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
CZYLI : DLACZEGO WARTO CZYTAĆ DZIECIOM
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Kary i nagrody w wychowaniu dziecka W dzisiejszych czasach, w których wszystko jest tak względne, trudne i skomplikowane, co może być oparciem dla dzieci?
Pod wpływem książki… czytanie czyli jak czytanie rozwija uczy bawi Opracowanie Joanna Jasiukiewicz Psycholog szkolny Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wybrzeża.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
Dlaczego warto czytać?.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
GDY GNIAZDO OPUSTOSZEJE...
Dlaczego warto czytać?.
Dzień Zdrowia w Gimnazjum nr 6
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

„Książki naszych marzeń” W ramach rządowego programu w grudniu 2015 r. zakupiono do szkolnej biblioteki 117 tytułów (150 książek) za kwotę 2755,08 zł. Jednym z wymogów programu jest uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci podczas spotkania z rodzicami.

Wpływ czytania na rozwój dzieci

List Ireny Koźmińskiej, Prezes Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” do rodziców

Drodzy Rodzice ! Każdy z nas pragnie dla swego dziecka dobrego dzieciństwa i szczęśliwej przyszłości. Ale czy wiemy, jak to osiągnąć ? Jak sprawić, by dziecko wyrosło na człowieka zdrowego emocjonalnie, samodzielnego i mądrego, otwartego na ludzi, dobrze radzącego sobie we współczesnym świecie, umiejącego wykorzystywać swoje predyspozycje i uzdolnienia ? Wiele zależy od nas, rodziców.

Dzieciom przede wszystkim potrzebna jest nasza ciepła, cierpliwa obecność i przewodnictwo – rozmowy, współczucie i wsparcie, kształtowanie dobrych nawyków, ostrzeżenia, ćwiczenia w mówieniu i myśleniu, a także nasz własny przykład. To daje im wiarę w swoje siły, a także poczucie oparcia w rodzinie.

Rodzice, którym zależy na dobrym wychowaniu dziecka wiedzą, że nie da się tego zrobić, nie poświęcając mu osobiście czasu, nie tłumacząc, nie czytając. Dziecko bowiem uczy się życia, obserwując swych najbliższych w milionach codziennych sytuacji i wspólnych zajęć. To ich styl życia, ich język i ich wartości przejmuje.

Wychowanie nie może polegać jedynie na reagowaniu na dziecięce błędy i karach za złe zachowanie. Przecież dziecko samo z siebie zwykle nie wie – bo i skąd miałoby wiedzieć ?– co jest dobre, a co jest złe, dopóki mu tego spokojnie i wielokrotnie nie wytłumaczymy.

Dlatego starajmy się spędzać z dzieckiem jak najwięcej czasu. Im więcej go dla dziecka wygospodarujemy, tym lepiej. Będzie mu łatwiej odnaleźć się i mądrze poruszać we współczesnym świecie pełnym hałaśliwych atrakcji, fałszywych wartości i prawdziwych zagrożeń.

Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców i wartości, takich jak miłość, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, radość.

Można wiele zrobić codziennie czytając dziecku. Od urodzenia, gdyż zanim zacznie ono mówić i czytać, powinno się dobrze osłuchać z językiem i zbudować jak największy zasób słów, które rozumie.

Ważne jest czytanie chłopcom, gdyż ich umiejętności językowe rozwijają się wolniej. Czytanie dziecku rozbudza jego wyobraźnię, dostarcza mu emocji i radości, poszerza wiedzę o świecie, przynosi dobre wzorce zachowań.

Dzięki głośnemu czytaniu nauka w szkole będzie dla niego łatwiejsza i przyjemniejsza. Nie porzucajmy czytania, gdy dziecko potrafi już czytać samo. Rytuał głośnego czytania może trwać nawet wtedy, gdy jest już ono w gimnazjum. Codzienne czytanie to wspólnie spędzony czas, stałe wzmacnianie więzi i wzajemnego zaufania, a także doskonalenie najważniejszej społecznej kompetencji – sprawnego posługiwania się językiem.

Język to klucz do dobrej komunikacji z ludźmi i do samodzielnego zdobywania wiedzy. Czytanie jest jak witamina i szczepionka. Dzieci, którym czytamy są mądrzejsze, znacznie bardziej odporne na toksyny współczesnej kultury i znacznie lepiej poradzą sobie w życiu. Dlatego czytajmy dzieciom 20 minut dziennie. Codziennie ! Irena Koźmińska

Korzyści z czytania dzieciom Korzyści z czytania dzieciom  zaspokaja potrzeby emocjonalne dziecka  buduje mocną więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem  wzmacnia poczucie własnej wartości  uczy poprawnego języka, wzbogaca zasób słów, daje swobodę w mówieniu  uczy myślenia – logicznego, przyczynowo - skutkowego, krytycznego  ćwiczy pamięć  poprawia koncentrację

 rozwija wyobraźnię  przygotowuje do sprawnego samodzielnego czytania i pisania  ułatwia naukę i pomaga odnieść sukces w szkole  zapobiega uzależnieniu od telewizji, komputera i gadżetów elektronicznych

 uczy dziecko odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną, pomaga w wychowaniu  chroni dziecko przed zagrożeniami ze strony kultury masowej  przeciwdziała demoralizacji i przemocy  jest znakomitą rozrywką, rozwija poczucie humoru

Dlaczego trzeba czytać dzieciom ? Nikt nie rodzi się czytelnikiem. Czytelnika trzeba wychować, codziennie czytając dziecku dla przyjemności !!! Czytelnika trzeba wychować, codziennie czytając dziecku dla przyjemności !!! Codzienne czytanie dziecku od urodzenia to najskuteczniejszy i najtańszy sposób na budowanie motywacji i umiejętności czytelniczych. Codzienne czytanie dziecku od urodzenia to najskuteczniejszy i najtańszy sposób na budowanie motywacji i umiejętności czytelniczych.

Zasady codziennego czytania dzieciom   Czytamy zawsze w atmosferze entuzjazmu i zachwytu dzieckiem i książką.   Codziennie, regularnie, dobrze jest wybrać stałą porę i stworzyć rytuał czytania.   Zawsze z myślą o sprawieniu dziecku przyjemności, nie za karę, czy z obowiązku – celem jest wyrobienie u dziecka trwałego skojarzenia czytania z przyjemnością.

  Wybieramy książki interesujące i odpowiednie dla wieku i poziomu rozwoju dziecka – uwzględniamy jego reakcje.   Chronimy wrażliwość dziecka – nie wzbudzamy lęków i napięć.   Dopasowujemy czas czytania do umiejętności skupienia się dziecka – zaczynamy od kilku minut.   Nie zmuszamy dziecka, by siedziało spokojnie i bez ruchu – może się bawić, słuchając.

  Nie pozostawiamy dziecka z książką samotnie, gdy już zna litery, gdyż zniechęci się do czytania.   Czytanie jest wtedy zbyt trudne, a dziecko traci główną atrakcję czytania: bliskość ważnej osoby.   Kontynuujmy czytanie, nawet gdy dziecko samo umie czytać.   Czytamy codziennie o stałej porze.   Zabieramy książki na wyjazdy/ wycieczki i tam, gdzie trzeba dłużej czekać (np. u lekarza).

  Oswajamy z książką jako zabawką (z wykorzystaniem książek wytrzymałych na eksperymenty małych dzieci).   Jak najwięcej zabaw z książką – rozmowy o obrazkach, wynajdowanie literek i krótkich wyrazów, wymyślanie innych zakończeń, itp.   Uczymy poszanowania książek papierowych: nie zaginamy rogów, nie kładziemy na blacie w kuchni.   Czytamy także nastolatkom (chodzi o więź i rozmowę, do której książka jest często tylko pretekstem).

Czytajmy dzieciom, czytajmy z dziećmi, czytajmy przy dzieciach. Dzieci dokonują cudów, jeśli czytają. Będziemy więc czytać, czytać, czytać …

Wykorzystano materiały udostępnione przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” oprac. Monika Szopa