Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Generator przyszłości
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
KLASY PATRONACKIE V LO w Gimnazjum nr 2
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi ul.Ogrodowa 28a tel
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
KLASA MATEMATYCZNO- -INŻYNIERSKA.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Przykłady dobrych praktyk
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
WYBIERZ W NASZYM LICEUM KLASĘ POLITECHNICZNĄ!
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku

Założenia ogólne: Program jest innowacją pedagogiczną o charakterze:  programowym  organizacyjnym  metodycznym Autorzy innowacji: Szymon Dobecki, Kamil Żmudziński, Mikołaj Sochacki, Bożena Kondratiuk Opieka naukowa: Prof. dr hab. Eligiusz Mieloszyk

Projekt nowatorski (pierwszy na taką skalę w Polsce) skierowany do uczniów pasjonujących się matematyką, wykazujących uzdolnienia z przedmiotów ścisłych. Powstał przy współpracy z Fundacją Charytatywną Roberta Kytsa i Jadwigi Roguskiej – Kyts z Chicago, Prezydentem Miasta Gdańska i naukowej z Politechniką Gdańską. Uczniowie zostali obj ę ci opieką Psychologiczną Poradni nr 5.

W zakresie przedmiotów ścisłych:  kształcenie umiejętności na poziomie rozszerzonym plus w stopniu znacznie wykraczającym poza program nauczania  dla każdego z przedmiotów został przygotowany program autorski Ponadto realizowanie programu rozszerzonego z języka angielskiego. Możliwość zaliczania przedmiotów na PG.

Zajęcia będą odbywały się:  w XX LO im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku  na Politechnice Gdańskiej  w parkach naukowo-technologicznych  innych instytucjach o charakterze naukowym Uczniowie realizują program z użyciem nowych technologii  unowocześniona została baza szkoły  zajęcia z matematyki prowadzone są z użyciem indywidualnych tabletów

Cel główny:  popularyzowanie wśród młodzieży przedmiotów ścisłych oraz wykorzystanie ich integrującej roli we współczesnym świecie. Cele szczegółowe:  rozwijanie zainteresowań, uzdolnień umiejętności uczniów zwłaszcza w zakresie matematyki, fizyki i informatyki oraz języka angielskiego  promowanie osiągnięć uczniów na terenie szkoły i w środowisku zewnętrznym  podniesienie efektów kształcenia i rangi szkoły  umożliwienie absolwentom startu na wyższych uczelniach technicznych na powszechnie niespotykanym poziomie  przygotowanie do planowania własnej kariery zawodowej i naukowej

Realizatorzy innowacji:  cała klasa – liczba uczniów w oddziale do 18 osób Finansowanie:  środki na pokrycie kosztów utrzymania oddziału zabezpiecza Gmina Miasta Gdańska  $ na dodatkowe zaj ę cia oraz inne wydatki pochodzą z Fundacji

Dodatkowe zaj ę cia w ciągu tygodnia:  matematyka 6 (36 godzin w cyklu trzyletnim)  informatyka 5 (16 w cyklu trzyletnim. )  fizyki 3 (18 w cyklu trzyletnim)  język angielski (15 godzin w trzyletnim cyklu ) Indywidualny tok nauczania

Przewidywany czas realizacji:  od początku roku szkolnego 2013/2014 do końca roku szkolnego 2015/2016. Nabór:  dodatkowo wymagany był sprawdzianu uzdolnień kierunkowych z matematyki  próg punktowy minimum 180  uczniowie zostali przebadani pod względem psychologicznym.

Przewidywane efekty:  uczniowie osiągną wiedzę i umiejętności większe niż przewiduje program realizowany w stopniu rozszerzonym z matematyki, fizyki i informatyki  osiągną biegłość w zakresie posługiwania się nowoczesną technologią informatyczno- komunikacyjną  rozwin ą twórcz ą wyobraźnię i samodzielność w rozwiązywaniu różnych problemów w dziedzinie nauk ścisłych  autorzy projektu wyrażaj ą przekonanie, że młodzież, która ukończy klasę autorską matematyczno–fizyczno-informatyczną odegra w przyszłości ogromną rol ę w umocnieniu dialogu między światem nauki a życiem codziennym.