Przedsiębiorczość Innowacyjna Prezentacja końcowa  Tytuł projektu: eGuard  Skład grupy: Magda Eissa, Karina Lipko, Magda Dmowska, Patrycja Cichosz, Daria.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Istota i przesłanki badań marketingowych
Advertisements

OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Analiza ryzyka projektu
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
zarządzanie produkcją
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Ku nowej ekonomii politycznej
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Katedra Marketingu Usług
Zarządzanie projektami
PRAKTYKI STUDENCKIE GDN Airport Services
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
OFERTA WSPÓŁPRACY DLA PRODUCENTÓW MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH I WYKOŃCZENIOWYCH.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Istota konkurencji w internecie …
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Biznesplan.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Kluczowe czynniki sukcesu
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Planowanie przepływów materiałów
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
Prawo malejącej krańcowej stopy zwrotu Prawo DMP
Monopol.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Przedsiębiorczość Technologiczna DRONEX Natalia Bęczkowska, Kamil Cichal, Marta Pilcher, Ewelina Trocka, Damian Siwek, Paweł Rzodkiewicz, Mateusz Kleszko,
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Ciemna strona GMO.
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Zbąszynek na lata
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport postępu lub stanu
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość Innowacyjna Prezentacja końcowa  Tytuł projektu: eGuard  Skład grupy: Magda Eissa, Karina Lipko, Magda Dmowska, Patrycja Cichosz, Daria Korczak, Kinga Tatar Politechnika Warszawska Wydział Transportu Zima 2014/2015

eGuard Nowoczesny sposób ochrony, który stanowi całkiem nowe połączenie odzieży i ochrony osobistej. „Elektryczna kurtka” jest poręcznym środkiem ochrony wspierającym kobiety w walce z niechcianą agresją. Celem projektu jest zaproponowanie alternatywnego sposobu ochrony, który łączyć będzie bezpieczeństwo z modą (poprzez wprowadzenie różnych fasonów i kolorów oferowanej kurtki.)

Czy jest to bezpieczne? Bez obaw! Kurtka jest absolutnie bezpieczna dla osób, które ją noszą. Zewnętrzna powłoka, wykonana z pokrytego teflonem wodoodpornego nylonu, zapewnia bezpieczeństwo w czasie deszczu, a warstwa izolacyjna chroni przed ładunkiem elektrycznym. Co ważne, kurtka działa również wtedy, kiedy jest mokra, a prąd porazi napastnika nawet w najgrubszych rękawicach!

eGuard Problem: obawa o swoje bezpieczeństwo Potrzeba: możliwość ochrony/obrony w sytuacji zagrożenia Produkt: połączenie odzieży i ochrony osobistej poręczny środek ochrony wspierający kobiety w walce z agresją Korzyść: poczucie bezpieczeństwa, niezawodność produktu Klienci: młode kobiety w wieku 18 – 30 lat, mieszkające w miastach powyżej 200tys. ludności

BMC

Konkurencja Producenci akcesoriów do samoobrony  oferują szeroki wachlarz produktów i są to: akcesoria do broni alarmowej, breloki do samoobrony, miotacze gazu, gazy obronne, pałki, paralizatory, race, pistolety hukowe, pistolety alarmowe, kubotany, pałki teleskopowe  oraz rekwizyty ułatwiające użycie obecnie dostępnych środków obrony np. uchwyty do paralizatora, gazu pieprzowego Również:  Kursy sztuk walki odpowiadają na tę samą potrzebę co nasz produkt – potrzeba obrony w sytuacji zagrożenia

Atrakcyjność rynku  liczne kanały dystrybucji (sklepy internetowe),  stosunkowo duży rynek, możliwości poszerzenia rynku,  duża rywalizacja pomiędzy istniejącymi firmami ( producenci wiodący na rynku to Walther, UMAREX, Atak Arms Ltd., TM, Euro Security Products (Czechy), Personal Security Products (USA). Rynek konkurencyjny Przewaga nad konkurencją:  oferujemy produkt, który obecnie nie jest dostępny na polskim rynku,  możliwość zróżnicowania oferty: różne kroje, fasony kurtki  zapewniamy produkt o najkorzystniejszym stosunku jakość-cena Ale: aby być w pełni konkurencyjnym konieczność zapewnienia zróżnicowanej oferty środków obrony (najwięksi konkurenci specjalizują się w produkcji różnorodnych rozwiązań).

Kompetencje projektantów  Twórcy tego typu odzieży to grupa ludzi złożona z samych projektantów mody, którzy odpowiadają za stronę wizualną ubrania jak również specjaliści techniczni którzy muszą w taki sposób stworzyć i zabezpieczyć produkt aby nigdy nikomu nawet przez przypadek nie stała się krzywda co powoduje, że bardzo wzrastają koszty stworzenia tego typu produktu.

Technologia wykonania produktu  Technologia wykonania podobnie do kompetencji pracowników musi być na wysokim poziomie, ponieważ tworząc tego typu produkt odpowiada się nawet za życie ludzkie. Wysoki poziom technologii również powoduje wzrost kosztów produkcji i wcale nie świadczy o tym, że zwiększy to potencjalną ilość klientów.

Wywiady  W przeprowadzonej ankiecie brało udział 16 kobiet, w wieku od 18 do 58 lat.  9 pytań w dwóch zestawach.  Jakie informacje chcieliśmy uzyskać? Czy jest zapotrzebowanie na tego typu środki ochrony osobistej ? Czy zwiększenie niezawodności kosztem wzrostu ceny jest problemem? Dostrzeganie wielu wad dostępnych na rynku produktów

Ankiety  I zestaw pytań: 1. W jakich sytuacjach czuje się Pani niebezpiecznie? Kiedy była Pani ostatnio w takiej sytuacji? 2. Jakie środki ochrony osobistej Pani zna? Czy uważa Pani, że ta wiedza jest wystarczająca? 3. Jakie środki ochrony osobistej uważa Pani za najbezpieczniejsze? 4. Czy obecnie spośród dostępnych na rynku środków ochrony osobistej istnieje produkt, który całkowicie spełnia Pani oczekiwania? 4a. Jeżeli tak, to jaki produkt spełnia całkowicie Pani oczekiwania i dlaczego? 4b. Jeżeli na rynku środków ochrony osobistej nie istnieje produkt, który całkowicie spełnia Pani oczekiwania, to jakie elementy (abstrahując od kosztów) zmieniłaby Pani w dotychczasowych rozwiązaniach?  II zestaw pytań: 1. Jaka grupa ludzi według Pani jest najbardziej narażona na drobne przestępstwa (kradzież, pobicie itp)? 2. Czy słyszała Pani o sytuacji, w której środek ochrony osobistej został odebrany użytkownikowi lub nie zadziałał? Co Pani o tym myśli? 3. W jaki sposób Pani broni się w sytuacji zagrożenia i czy używa Pani środków ochrony osobistej, jeśli tak to jakich?

Założenia  jest zapotrzebowanie na produkty samoobrony.  Jest zapotrzebowanie na nasz produkt.  Głównymi odbiorcami naszego produktu są kobiety w różnym wieku, ponieważ to właśnie one są najbardziej bezbronne w sytuacji zagrożenia życia.

Wnioski z ankiet  Na rynku istnieje wiele produktów tego typu jednak nie są one godne zaufania.  Dostępne środki ochrony osobistej posiadają wiele wad, które często uniemożliwiają poprawne ich działanie.  Wiele kobiet często znajduje się w sytuacji, w której martwi się o swoje bezpieczeństwo.  Wiele osób wyraża chęć zakupu tego typu produktu, gdyby był on bardziej niezawodny.  Ankieterki nie słyszały nigdy wcześniej o „elektrycznej kurtce”, ich wiedza na temat środków do samoobrony jest bardzo mała, posługują się nie swoim doświadczeniem lecz bardziej zasłyszaną wiedzą na temat, co z jednej strony daje pole do ekspansji, z drugiej jednak trzeba na początku uczyć klienta, co jest procesem długotrwałym i kosztownym, a dopiero przekonać do naszego produktu.

Jak to wszystko się przekłada na naszą BMC?  Istnieje zapotrzebowanie na tego typu produkty.  Uzyskaliśmy wiele cennych wskazówek np. możliwość wzbogacenia produktu o automatyczną łączność z policją w momencie naciśnięcia Panic button’a.  Konieczne będzie przeprowadzenie edukacji na temat naszego produktu, w postaci filmów instruktażowych oraz planowanych spotkań.  Istnieje możliwość poszerzenia grupy odbiorców o osoby niepełnosprawne oraz starsze.

Warunki realizacyjne  Konieczne będą zasoby finansowe na rozkręcenie projektu, zakup potrzebnych materiałów oraz reklamę produktu.  Początkowo nie zakładamy wysokiej sprzedaży produktu – pierwsze kroki to reklama i promocja kurtki oraz zachęcenie potencjalnych klientów do kupna.  Nasz kamień milowy –uświadomienie klientek o istocie posiadania środków ochrony osobistej. Brak wystarczającej wiedzy na ten temat.  Skąd wziąć pieniądze? Podstawowa sprawa to wkład własny. Oprócz tego trzeba znaleźć sponsorów i postarać się o dofinansowania (np. z UE).

Podsumowanie  „Elektryczna kurtka” to nie do końca produkt, który może wybić się na rynku, przede wszystkim dlatego, że koszty produkcji, koszty technologiczne czy nawet koszty utrzymania pracowników mogą w dużej mierze przewyższać zyski ze sprzedaży.  Znalezienie sponsorów może okazać się bardzo ciężkie, ponieważ jeżeli ktokolwiek decyduje się na sprzedaż tego typu produktu może z reguły sięga po inne środki ochrony osobistej, ponieważ są one znane i dłużej testowane. W przypadku tej kurtki potencjalni klienci czy sponsorzy obawiają się, że może to być szkodliwa dla zdrowia odzież.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ