MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyżyna Śląska.
Advertisements

Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Ukształtowanie pionowe dna
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, eksperymentem pedagogicznym są działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia w szkole, w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(rodzaje, przykłady i tworzenie się wybrzeża)
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Wybrzeża morskie.
Typy wybrzeży morskich
Wybrzeża.
Krajobraz stepu.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt gimnazjalny Polska pod lupą – gra edukacyjna
KRAJOBRAZY POLSKI.
1.
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
PORADNIK KSZTAŁTOWANIA
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Rzeźba polodowcowa Wykonali: Kacper Cieśliński Hubert Puchniarz
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
POLSKA. Krajobraz Nadmorski..
Nizina Mazowiecka Nizina Mazowiecka to kraina położona w środkowo-wschodniej Polsce, a dokładniej – we wschodniej części Nizin Środkowopolskich, u zbiegu.
Krajobrazy w Polsce.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
POJEZIERZE POMORSKIE.
Parki narodowe położone na nizinach
Lasy W Mojej Okolicy.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
Gdańsk-miasto warte poznania
Ciekawa Geografia Rzeźbotwórcza działalność morza
Krainy geograficzne w Polsce
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
Przygotowali Jakub Bronisz i Adrian Hablak
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Krainy geograficzne w Polsce
Pobrzeża Polski.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa II zabytki Krakowa 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa II ortograficzny miszmasz 1 godz. lekcyjna.
POLSKA – Moja Ojczyzna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
POLSKA Moja Ojczyzna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I rzeczowniki 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
KRAJOBRAZY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Polskie Wybrzeże Bałtyku o linii brzegowej długości 498 km (bez linii brzegowej Zalewu Szczecińskiego i Wiślanego) charakteryzuje się surowym nadmorskim.
Nadleśnictwo Pieńsk Troszkę o nadleśnictwie i ciekawe obiekty znajdujące się na jego terenie.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Śląsk.
Zapis prezentacji:

MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa II krajobraz 1 godz. lekcyjna

SPIS TREŚCI CELE ŚRODKI DYDAKTYCZNE METODY I FORMY PRACY PRZEBIEG ZAJĘĆ

CELE Ogólne Szczegółowe kształcenie wiedzy przyrodniczej; poznawanie różnych rodzajów krajobrazu: nizinnego, wyżynnego, nadmorskiego; rozwijanie umiejętności pracy z tablicą multimedialną; kształcenie umiejętności pracy grupowej. Uczeń: potrafi rozpoznać krajobraz nizinny, wyżynny i nadmorski; potraf wskazać cechy charakterystyczne dla krajobrazu nizinnego, wyżynnego i nadmorskiego; jest aktywny na zajęciach; współpracuje w grupie.

ZAGADNIENIA Rozwijanie umiejętności przyrodniczych - rozpoznawanie rodzajów krajobrazu: krajobraz nizinny, wyżynny, nadmorski.

METODY I FORMY PRACY ŚRODKI DYDAKTYCZNE Metody i formy pracy burza mózgów; pogadanka praca w grupach gry interaktywne praca z komputerem komputer przeglądarka internetowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ Powitanie z uczniami. Poznanie różnych rodzajów krajobrazu. Nauczyciel na kolejnych slajdach pokazuje zdjęcia krajobrazów i opisuje je przy pomocy uczniów. Ćwiczenia praktyczne z mapą Polski – uczniowie odszukują na mapie charakterystyczne miejsc reprezentujące krajobraz nizinny, wyżynny i nadmorski. Podsumowanie zajęć i zakończenie lekcji.

KRAJOBRAZ NIZINNY

Główne cechy krajobrazu nizinnego w Polsce to: płaska lub lekko pofałdowana powierzchnia terenu, małe wysokości względne i bezwzględne, wolno płynące rzeki, często szerokie, duży udział terenów rolniczych, zwłaszcza pól uprawnych, występowanie lasów liściastych, iglastych i mieszanych, dobrze rozwinięta sieć osadnicza, liczne miasta i wsie.

Niziny zajmują ponad 70% powierzchni naszego kraju – patrz mapa Niziny zajmują ponad 70% powierzchni naszego kraju – patrz mapa. Nie tworzą one jednak jednolitego krajobrazu na całym obszarze swojego występowania. W związku z tym podzielone zostały na 3 główne pasy: NIZINY NADMORSKIE, POJEZIERZA, NIZINY ŚRODKOWOPOLSKIE.

KRAJOBRAZ WYŻYNNY

Główne cechy krajobrazu wyżynnego w Polsce to: pofałdowana powierzchnia terenu, charakterystyczne formy terenu – skałki, wąwozy, skarpy, jaskinie, zróżnicowane pokrycie terenu.

Pas wyżyn rozciąga się na południo-wym wschodzie Polski, na południe od Niziny Mazowieckiej. W jego obrębie wyróżniono następujące krainy geograficzne: Wyżynę Śląską, Wyżynę Krakowsko-Częstochowską, Wyżynę Małopolską wraz z Górami Świętokrzyskimi, Wyżynę Lubelską.

KRAJOBRAZ NADMORSKI

Elementem charakterystycznym dla krajobrazu Nizin Nadmorskich jest wybrzeże, czyli wąski pas lądu wzdłuż linii brzegowej, na którym zaznacza się działalność fal morskich. Wyróżnia się 2 główne formy wybrzeża: niskie, tj. plaża – płaski teren pokryty piaskiem, zalewany przez fale morskie; piasek pochodzi ze skał wybrzeża, które są niszczone i rozdrabniane przez ruch nieustannie falującej wody; w Polsce plaże występują niemal na całej długości wybrzeża; wysokie, tj. klif – stromy stok bezpośrednio dochodzący do morza; niekiedy klif jest nieco oddalony od linii brzegowej, co wiąże się z niszczącą działalnością fal morskich, (zobacz animację); tą formę wybrzeża spotkać można m. in. na wyspie Wolin, w okolicach Przylądka Rozewie, a także w Gdyni.

Niziny Nadmorskie obejmują w Polsce tereny położone w bezpośrednim sąsiedztwie Morza Bałtyckiego. W ich obrębie wyróżnione zostały 3 krainy geograficzne: Pobrzeże Szczecińskie, Pobrzeże Koszalińskie, Pobrzeże Gdańskie wraz z Żuławami Wiślanymi.