JAK JA SIĘ K… WYROBIĘ? CZYLI NA POCHYŁE DRZEWO…SALAMON JEDNAK… NALEJE Projekt i realizacja dr Mariusz Salamon www. salamon.pl
Spotkanie jest jak zwykle inne niż wszystkie CEL? 1. Zapytać, kto odpowiada tak naprawdę za Twój brak czasu i nadmierny nawał zajęć? 2. Podsunąć kilka prostych sposobów uporządkowania sfery pracy, planowania obowiązków i czasu. 3. Dać do myślenia! 4. Obudzić chęć, by robić to inaczej, lepiej. 2 Niektórzy profesjonalizm mylą ze szczęściem!
CZY TY TAKŻE UWAŻASZ SIĘ ZA OSOBĘ PRZEPRACOWANĄ? CZY JESTEŚ KIMŚ, KTO MA POCZUCIE, ŻE ZRZUCONO NA CIEBIE ZBYT WIELE OBOWIĄZKÓW? Niektórzy mówią, że problem zniknie, gdy zwiększysz wydajność, ale życie pokazuje, że to bzdura. Większa wydajność Twojej pracy wcale sama z siebie nie poprawia organizacji czasu. Z większej wydajności wcale nie wynika, że przybędzie Ci wolnego czasu – raczej spodziewaj się, że dowalą Ci więcej roboty! Dziadek przodownik pracy
WIĘKSZA WYDAJNOŚĆ MA SENS, ALE TYLKO WTEDY, GDY NAJPIERW LEPIEJ ZORGANIZUJESZ SWÓJ WŁASNY CZAS. Czy naprawdę nosisz w sobie gotowość, by to zmienić? Powiedz mi, na czym spędzasz większość czasu, a powiem Ci, kim jesteś.
A MOŻE WYSTARCZY POPRAWIĆ PODZIAŁ OBOWIĄZKÓW I NAUCZYĆ SIĘ SKUTECZNIEJSZEGO DELEGOWANIA ICH NA INNYCH? Inni mówią, że problem czasu, to przede wszystkim kwestia skutecznego podziału obowiązków, ale życie pokazuje, że są tacy, którzy zrzucając z siebie jedne obowiązki robią się natychmiast garbaci od innych. „Ora et labora” Św. Benedykt
A MOŻE TRZEBA TYLKO WŁAŚCIWIE MOTYWOWAĆ, BO „LICZY SIĘ TYKO KASA I WYNIK”? Jeszcze inni mówią, że to sprawa ustawienia sobie wyraźnych, mierzalnych celów, ale życie pokazuje, że nawet najbardziej czytelne i mierzalne cele same z siebie nie motywują ludzi do działania. Czy ambitne plany szefów wpływają na realizację przez podwładnych? Czy naprawdę zrealizujesz cudze plany?
A MOŻE WŁAŚNIE O UMIEJĘTNOŚĆ REZYGNOWANIA Z TEGO, CZEGO I TAK NIE ZROBIĘ? POZBYWANIA SIĘ TEGO, Z CZEGO I TAK NIE SKORZYSTAM? Potrafisz rezygnować? Pierwszym symptomem zdolności do planowania jest umiejętność pozbywania się wszystkiego co zbyteczne!
KŁAMSTWO BRAKU CZASU I JEGO EMOCJONALNE KONSEKWENCJE DLACZEGO NIEKTÓRZY MAJĄ DUŻO WIĘCEJ WOLNEGO CZASU NIŻ INNI, A NA DODATEK ROBIĄ ZNACZNIE WIĘCEJ OD INNYCH? Część I Kto na Ciebie nałożył aż tyle obowiązków?
ZŁE I DOBRE EMOCJE, CZYLI O GENERATORACH ZMĘCZENIA I SZTUCE ICH WYŁĄCZANIA, GDY TRZEBA DLACZEGO MOTYWACJI NIKT ZA CIEBIE NIE WZBUDZI A STRES MOŻE BYĆ TWOIM SOJUSZNIKIEM, ZAMIAST KATEM? Część II Jaki stres Cię gasi, a jaki popycha do dobrego działania? Stres poczucia winy gasi na pewno – a inne? Wykorzystaj dobry stres jak napęd!
JAK SPRAWIĆ, ABY LENIWY GAD W TOBIE POLUBIŁ SYSTEMATYCZNOŚĆ I WYSIŁEK? Szkoda, że tego nie uczą w szkołach?
NAJWIĘKSZĄ PRZESZKODĄ W REALIZACJI NASZYCH PLANÓW JEST ODMIENNA OD STRATEGII UMYSŁU ŚWIADOMEGO STRATEGIA POZOSTAŁYCH DWÓCH MÓZGÓW. Zyskaj sojusznika we własnych trzech umysłach, a osiągniesz, co zechcesz z ich pomocą! Twój umysł gadzi i emocjonalny to także Ty, tymczasem większość ludzi tę część siebie traktuje z niechęcią lub wrogością!
GADZI UMYSŁ TO WIELKIE DZIECKO W TOBIE. WYCHOWUJ JE MĄDRZE! Stać Cię na wielką mądrość wobec siebie!
JAK TO MOŻLIWE, ŻE TWÓRCA MATRYCY EISENHOWERA, DWIGHT EISENHOWER, NIE KORZYSTAŁ Z NIEJ W PRAKTYCE I DLATEGO LEPIEJ ORGANIZOWAŁ SWÓJ CZAS? JAK WYZNACZYĆ PRIORYTETY, ABY UCHRONIĆ SIĘ PRZED ZŁODZIEJAMI CZASU I TYMI KTÓRZY NIEUSTANNIE WZNIECAJĄ POŻARY? Część III Kto wyznacza, a kto niweczy Twój plan?
SKĄD NAUKOWCY WYTRZASNĘLI PRZEKONANIE, ŻE PRACA NIE MĘCZY? CO ZATEM SPRAWIA, ŻE LUDZIE KOŃCZĄC PRACĘ BYWAJĄ TAK WYKOŃCZENI? JAK TO ZMIENIĆ? Część IV Jak sprawić, że praca przestanie męczyć?
12 JEZUICKICH ZASAD ORGANIZACJI CZASU, PLANOWANIA I PRIORYTETYZACJI DZIAŁAŃ JAK TO ROBIĄ NAJSKUTECZNIEJSI ORGANIZATORZY ŚWIATA? Część V Jak nauczyć się planowania od najskuteczniejszych?
JAK ŻÓŁW WYGRAŁ Z ZAJĄCEM? CZYLI O REGUŁACH EFEKTYWNOŚCI WAŻNIEJSZYCH OD POŚPIECHU Część VI Jak pracować spokojniej a wydajniej?
REPERKUSJE ZASADY PARETO W ORGANIZACJI CZASU I PRACY W PRAKTYCE, CZYLI JAK OPRÓŻNIĆ PEŁNĄ SZAFĘ I WŁAŚCIWIE DELEGOWAĆ ZADANIA? Część VII
KIEDY ROZWIĄZANIEM JEST DELEGOWANIE PRACY? Potrafisz to naprawdę robić? Największym praktycznym błędem w delegowaniu pracy jest przekonanie, że delegując pozbywamy się odpowiedzialności za tę pracę! Weź odpowiedzialność, a zyskasz wpływ!
ASERTYWNOŚĆ? to umiejętność wytłumaczenia innym, dlaczego wykonanie pewnych rzeczy przez Ciebie nie jest możliwe w taki sposób lub wtedy, gdy tego od Ciebie oczekują. Umiesz to robić naprawdę skutecznie? Jak odmawiać bez denerwującego innych „NIE”?
10 PRZYKAZAŃ EFEKTYWNEJ ORGANIZACJI Część VIII
PRIORYTETY, CZAS I PROBLEMY, CZYLI JAK SIĘ LECZYĆ Z PRZEPRACOWANIA I ZŁEJ ORGANIZACJI? CZY ZASADY JEZUITÓW SĄ PRZECIWNE NLP? Część IX
EMOCJE, KTÓRE PRACUJĄ DLA CIEBIE Potrafisz skutecznie przemodelować system własnych emocji? Kontrolować je? Umysł emocjonalny kieruje Tobą, czy Ty nim?
Czy słyszałeś o sześciostopniowym przeramowaniu SIX STEPS REFRAMING? To zdumiewająco prosty i skuteczny proces terapeutyczny, coachingowy, doradczy, który działa przy minimalnym udziale świadomości.
CZY DA SIĘ NIE MIEĆ ŻADNYCH RZECZY ODŁOŻONYCH DO ZROBIENIA NA JUTRO? Przekonaj się, jaki to luksus i że stać Cię na to choć przez kilka tygodni w życiu. Tak, o ile potraktujesz swój dzień / tydzień / miesiąc / rok jako ostatni, który spędzisz tu, gdzie jesteś! Te ćwiczenie da Ci luksus, jakiego jeszcze nie znasz! Jak uporządkować własne cele, czas i priorytety, by cieszyć się lepszymi wynikami, mając na to czas? Część X
CZY MASZ WPŁYW NA SWOJE ŻYCIE? A plan na życie? Brak planu życiowego jest praktycznym dowodem, że nie wierzysz w swój realny wpływ na własne życie. Czas to zmienić! Spisany plan życiowy sprawdza się 50x częściej niż plan w głowie!
CO MOGĘ JA I TYLKO JA ZROBIĆ, CO DOBRZE WYKONANE SPOWODUJE ZASADNICZĄ RÓŻNICĘ W PRACY, W ŻYCIU? Może warto naprawdę przemyśleć własne cele, motywację?
CO DALEJ? Tylko konsekwencja rodzi trwałe zmiany! Co konkretnie i jak wdrożysz?