Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
RYSUNEK RODZINY opr. Wioleta Stypuła. Rysunek Rodziny uzewn ę trznia to, czego dziecko nie potrafi wypowiedzie ć za pomoc ą słów. Pozwala mu tworzy ć.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Jak sobie z nim radzić ?.
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
S TYLE UCZENIA SIĘ. Od dawna wiadomo, że nie istnieje jedna skuteczna metoda nauczania dla wszystkich. Metodycy i dydaktycy potwierdzają, że jedne dzieci.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Zestaw pomocy opracowany w dużej mierze przez twórczynię metody - Marię Montessori, a wzbogacany i poszerzany przez jej następców, nazywamy MATERIAŁEM.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Pod wpływem książki… czytanie czyli jak czytanie rozwija uczy bawi Opracowanie Joanna Jasiukiewicz Psycholog szkolny Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wybrzeża.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
WYMARZONY ZAWÓD. Jedni marzą, żeby zostać strażakami, inni lekarzami, a Ty? Czy myślisz, że dobrze wybrałeś ?
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Prezentację przygotował:
„ZNAJD Ź WŁA Ś CIWE ROZWI Ą ZANIE” Program profilaktyki antynikotynowej.
Teorię Inteligencji wielorakich została opracowana przez Amerykańskiego profesora który pracuje jako wykładowca między innymi w „Harvardzie” Howarda.
Imię i nazwisko: Barbara Cichocka
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
JAK CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM???. Gdzie „mieszka” czytanie ze zrozumieniem?
Różnice? Każda płeć ma inne atuty. Mocne ale i słabe strony. Naukowcy znajdują coraz więcej różnic między kobietami i mężczyznami. Zygmunt Korzeniewski,
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
„Programowanie to nasza przyszłość”
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
Style i strategie uczenia się
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
PSYCHOLOGIA a SĄD prof. dr hab. Ewa Gruza.
TIK W SZKOLE Mapy myślowe.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Style uczenia się .
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Zapis prezentacji:

Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła

Jak działa nasz umysł? Prawa półkula odpowiada za: Rytm Obrazy Kolory Muzyka Plastyka Wyobraźnia Pomysłowość Lewa półkula odpowiada za: Czytanie Pisanie Uczenie Podział czasu Rozumowanie logiczne

Typy inteligencji Inteligencja lingwistyczna – Osoby posiadające taką inteligencję mają umiejętność pisania, opowiadania, posługiwania się językiem oraz wzorami. Powinny uczyć się słuchając, czytając, dyskutując. Inteligencja matematyczno – logiczna – Osoby posiadające taką inteligencję lubią precyzję oraz myślenie abstrakcyjne, dążą do poszukiwania rozwiązań problemów, rozwiązują łamigłówki, wykazują uzdolnienia matematyczne. Inteligencja wizualno – przestrzenna - Osoby posiadające taką inteligencję mają zdolność odtwarzania w pamięci obrazów, są twórcze pomysłowe, umiejętnie korzystają z map,diagramów i tabel. Inteligencja muzyczna - Osoby z tą inteligencją są wrażliwe emocjonalnie, mają poczucie rytmu, rozumieją muzykę, lubią śpiewanie; najlepiej uczą się przy akompaniamencie muzyki, układając rymowanki.

Typy inteligencji Inteligencja interpersonalna– Osoby z tą inteligencją mają łatwy kontakt z ludźmi, są komunikatywne, lubią ćwiczenia w parach bądź grupach oraz ćwiczenia polegające na odgrywaniu ról, a także naukę wymagającą współpracy z innymi osobami. Lubią słuchać i reagować na poglądy innych oraz wywierać na nich wpływ. Inteligencja intrapersonalna – Osoby z tą inteligencją mają wysoki poziom wiedzy o sobie, silne poczucie wartości, potrafią pracować samodzielnie, podejmują próby poszukiwania odpowiedzi na pytania filozoficzne, mają wysoką automotywację. Inteligencja kinestetyczna - Osoby z tą inteligencją mają dobre wyczucie czasu i organizacji przestrzennej, są uzdolnieni manualnie, przy tym ruchliwi, dobrze czują się podczas symulacji i ćwiczeń z podziałem na role wymagających gry aktorskiej i mimiki, lubią wycieczki i zajęcia w terenie.

Styl uczenia się (system sensoryczny) To podstawowy, odruchowo uaktywniany, preferowany zmysł, czyli właściwy nam sposób odbierania i reagowania na informacje przekazywane kanałem wzrokowym, słuchowym lub dotykowym. Sposób ten decyduje o tym, jak odbieramy świat, jakiego typu informacje najlepiej pamiętamy i spostrzegamy. Preferowany system sensoryczny ucznia powoduje, że nie nauczy się ono lub z dużym trudem nauczy się tego, co jest przedstawione nie w jego systemie sensorycznym.

Występują 3 style uczenia się: Wzrokowy Słuchowy Kinestetyczny, czuciowy, dotykowy

WZROKOWCY  lubią patrzeć, przyglądać się, oglądać różne rzeczy;  lubią posługiwać się tabelami, wykresami, schematami;  lubią uczyć się poprzez patrzenie lub obserwację pokazu;  interesują się sztuką wizualną;  lubią pisać, notować, rysować, robić listy rozwiązań;  lubią kolorowe otoczenie, rekwizyty;  dobrze zapamiętują twarze, kolory, wygląd i szczegóły otoczenia;  potrzebują wielu przykładów na tablicy;  zapamiętują informacje w postaci obrazów;  mają dobre wyczucie kolorów;  pamiętają twarze, zapominają imiona;  koncentrację zburzy im nieporządek i ruch.

SŁUCHOWCY  lubią rozmawiać, dyskutować;  lubią słuchać muzyki, muzyka go pobudza;  lubią słuchać innych lub siebie;  lubią opowiadać o czymś, jego wypowiedzi ustne są często długie, lubią dialog i rozmowy z innymi i ze sobą;  dobrze zapamiętują imiona, nazwy własne, zapominają twarzy;  szybko uczą się ze słuchu, np. wierszy, melodii;  poruszają ustami i czytają po cichu;  potrzebują wyjaśnień słownych;  szybko się uczą przysłuchując się innym lub głośno powtarzając sobie materiał do nauczenia;  unikają długich opisów, nie zauważają ilustracji;  łatwo się dekoncentrują w wyniku hałasu.

CZUCIOWCY  dobrze pamiętają to, co sami zrobili;  ich nauce zwykle towarzyszy jakiś ruch (machanie nogami, huśtanie się na krześle, trzymanie czegoś w dłoniach, częsta zmiana pozycji ciała);  lubią, gdy czynnościom towarzyszą emocje i ruch, zapachy i smaki;  czytanie nie jest ulubionym zajęciem, ale lubią wartkie akcje;  mają kłopoty z ortografią;  żywo gestykulują, podskakują z zadowolenia;  potrzebują sposobności do poruszania się;  szybko uczą się chodząc i mówiąc lub wykonując czynności;  potrzebują większej liczby bodźców dotykowych, lubi dotykać, poruszać przedmioty;  ruch na początku zajęć wyzwala ich gotowość do nauki;  lubią się uczyć poprzez wykonywanie i bezpośrednie zaangażowanie  mają zdolności manualne, najlepiej pamiętają, to co sami zrobili;  wyobraźnia ich pracuje w ruchu.

Jak się uczyć żeby się nauczyć Rady dla dzieci 1.Zrób plan tego co masz do zrobienia. 2. Zacznij pracę od tego co lubisz najbardziej i czego uczysz się najszybciej. 3. To czego chcesz się nauczyć, wyraźnie przeczytaj. 4. Wybierz z tekstu to co najważniejsze. 5. Zawsze kończ to co rozpocząłeś. 6. Przeplataj naukę przedmiotów trudnych łatwymi. 7. Wyjaśniaj czego nie rozumiesz. 8. Rób sobie przerwy. 9. Powtórz z pamięci to co zapamiętałeś. 10. Po kilku godzinach powtórz jeszcze raz.