Przepisy dot. interoperacyjności dla wszystkich 34 tematów opublikowane.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Advertisements

Dokumentacja elektroniczna w urzędzie
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
PRG Państwowy Rejestr Granic
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
XVIII warsztaty INFO-OŚRODEK
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Zadania służby geodezyjnej i kartograficznej
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Systemy Informacji Geograficznej w Administracji Samorządowej
Zmiany w Prawie Geodezyjnym:
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcja Geoprzestrzennego Systemu Informacji o Terenie Górniczym
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Podsumowanie prac związanych z dostawą sprzętu i oprogramowania oraz szkoleń. Prezentacja funkcjonalności dostarczonego w ramach Projektu oprogramowania.
Geoportal Województwa Łódzkiego
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Polskie i europejskie aspekty infrastruktury informacji przestrzennej
„Projekt TERYT2 a rejestr TERYT”
Baza Danych Georeferencyjnych a tematy INSPIRE
Paweł J. Kowalski Do czego potrzebna jest mapa czyli o istocie bazy danych topograficznych.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
INSPIRE INfraStruktura Przestrzennej Informacji.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Informatyzacja administracji publicznej w zakresie geodezji i kartografii Główny Urząd Geodezji i Kartografii Warszawa, 25 lutego 2014r.
BAZA ADRESOWA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
STAN REALIZACJI ZADAŃ Z ZAKRESU GEODEZJI I KARTOGRAFII w 2013 r
ZACHODNIOPOMORSKA INFRASTRUKTURA INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
„Wrota Parsęty II” – usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie Dorzecza Parsęty, Dzień otwarty
GEO-INFO 6 System Informacji Przestrzennej
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Partnerstwo lokalne na Rzecz Rozwoju Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w województwie zachodniopomorskim.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Ustrój samorządu terytorialnego
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Obserwatorium Integracji Społecznej Projekt „Koordynacja na rzecz aktywnej integracji” Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Główny Urząd Geodezji i Kartografii
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
– Wyszkolona kadra pracowników ODGiK, – Dobrze rozwinięta baza sprzętowa i programowa w części ODGiK, – Zrealizowane lub realizowane projekty na szczeblu.
Wpływ znowelizowanych przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych na zadania organów administracji architektoniczno-budowlanej.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 13 im. Sybiraków, Łódź ul. Skrzydlata 15, tel.: (042)
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Narzędzia Esri w projekcie RIIP WL Karolina Karpisz Lublin, czerwca 2016.
Zintegrowany System Katastralny (ZSK) Heronim Olenderek Zdzisława Widawska Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Wydział Leśny Katedra Urządzania Lasu,
SPRAWDZIAN EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN MATURALNY WYNIKI 2016 Opracowanie: Anna Krukowska-Włoch, Łukasz Słodkowski Iwona Rydzkowska Teresa Kosmaczewska.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Działania Powiatu Lęborskiego w zakresie pozyskiwania
POWIAT WŁOCŁAWSKI.
Ewidencja gruntów i budynków
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rafał Władziński Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim
XIV Ogólnopolskie Sympozjum – Krakowskie Spotkania z INSPIRE
CZ. II PROBLEMATYKA MODELU PROWADZENIA REJESTRÓW PUBLICZNYCH ZAWIERAJĄCYCH DANE PRZESTRZENNE 1 Spotkanie Geodetów Powiatowych r. Warszawa.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Przepisy dot. interoperacyjności dla wszystkich 34 tematów opublikowane

EGiBGESUTK-GESUTBDNMTBDOOBDOT 500 BDOT 10k BDOrtoPRG/EMUiAPRNG BDSOG

Systemy Informacyjne GUGiK/współ- działanie z JST Geoportal SDI UMM SZPRG EMUiA KSZBDOT Generalizacja SZNMT ZSIN K-GESUT Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu ZSIN- F1

Dalsza informatyzacja kluczowych komponentów systemu geoinformacyjnego Państwa Modernizacja ewidencji gruntów i budynków - Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach (ZSIN). Baza danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT). Baza danych obiektów topograficznych w skalach 1:500 –1:5000 (BDOT500)/mapa zasadnicza.

Część opisowa ewidencji gruntów i budynków MiastaTer. wiejskie Zbiory zawierające dane opisowe dot. gruntów, budynków i nieruchomości lokalowych 87 %44 % Zbiory zawierające dane opisowe dot. gruntów i budynków 1 %3 % Zbiory zawierające dane opisowe dot. gruntów 12 %53 % Część graficzna ewidencji gruntów i budynków MiastaTer. wiejskie Mapa ewidencyjna w postaci wektorowej92 %72 % Mapa ewidencyjna w postaci rastrowej2 %8 % Mapa ewidencyjna w postaci analogowej6 %20 % * w opracowaniu - stan informatyzacji EGiB na dzień r.

Stan informatyzacji EGiB na dzień r.

PROJEKT ZSIN - Faza I modernizacja EGiB - 48 mln zł system - 5,5 mln zł modernizacja EGiB Przykłady: RPO Cyfrowe Lubelskie (Priorytet 2) RPO Cyfrowe Małopolskie (Priorytet 2) PROJEKT ZSIN - Faza II modernizacja EGiB mln zł system - 20 mln zł modernizacja EGiB tyś zł

Projekt „ZSIN-Budowa Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach – Faza I” ma na celu usprawnienie procesu obsługi spraw prowadzonych przez administrację publiczną w zakresie rejestracji nieruchomości oraz zapewnienia dostępu do aktualnych danych dotyczących informacji o nieruchomościach dla obywateli i przedsiębiorców. 17 MF MS Nowa Księga Wieczysta MZ (CSIOZ) UKE ZUS GUS TERYT, REGON IMiGW MG MPiPS Instytut Łączności CPI GUGIK ZSIN MEN MIR MAC ePUAP Samorządy MSW PESEL MNiSW UZP MRiRW KSEP MŚ MSZ MKiD N UOKiK MON EPN GEOPORTAL ZSIN PRG EMUiA, EPN, EGiB EMUiA

DOLNOŚLĄSKIE jaworski milicki oławski świdnicki wołowski wrocławski PODKARPACKIE sanocki przemyski lubaczowski strzyżowski jasielski ropczycko- sędziszowski tarnobrzeski stalowowolski niżański POMORSKIE bytowski chojnicki człuchowski gdański kartuski M. Gdynia malborski nowodworski pucki słupski lęborski starogardzki MAŁOPOLSKIE myślenicki nowotarski chrzanowski gorlicki ZACHODNIO- POMORSKIE białogardzki świdwiński szczecinecki stargardzki pyrzycki łobeski koszaliński kołobrzeski wałecki policki gryficki kamieński myśliborski choszczeński sławieński gryfiński goleniowski drawski

projekt „ZSIN - Budowa Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach – Faza II” - kontynuacja „ZSIN – Faza I” dostosowanie danych EGiB do wymagań ZSIN oraz podniesienie ich jakości i wiarygodności w wyniku modernizacji zgodnie z określonym modelem jakości włączenie kolejnych baz danych EGiB do centralnego repozytorium kopii zbiorów danych EGIB zapewniającego integrację rozproszonych zasobów. Projekt założeń do Rządowego Programu Rozwoju ZSIN na lata Pełnomocnik Rządu ds. ZSIN

Włączenie do ZSIN zbiorów danych: geoprzestrzennej bazy danych o zabytkach centralnego rejestru form ochrony przyrody Wykonywanie analiz na zbiorach danych centralnego repozytorium, w tym np. analiz sieciowych na potrzeby ratownictwa, analiz na danych RCiWN.

Włączenie do ZSIN serwisu tematycznego średnich cen transakcyjnych gruntów, gruntów zabudowanych, lokali - opartego na danych z RCiWN Włączenie do ZSIN zestandaryzowanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

SZACUNEK roczne oszczędności - około 35 mln zł

Spisy ludności, statystyka Dostawcy Poczta Zarządzanie kryzysowe Nawigacja, aplikacje mobilne Usługi komunalne ZUS, CEIDG, rejestry ochrony zdrowia, edukacja ….

Rozporządzenie w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów określa: szczegółowy zakres informacji gromadzonych w bazach danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów, zwanej dalej „ewidencją”;szczegółowy zakres informacji gromadzonych w bazach danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów, zwanej dalej „ewidencją”; organizację i tryb tworzenia, aktualizacji i udostępniania baz danych ewidencji;organizację i tryb tworzenia, aktualizacji i udostępniania baz danych ewidencji; wzór wniosku o ustalenie numeru porządkowego budynku.wzór wniosku o ustalenie numeru porządkowego budynku.

Ewidencja miejscowości musi być prowadzona w systemie teleinformatycznym spełniającym minimalne wymagania określone w rozporządzeniu: kontrolę dostępu do danych i autoryzację użytkowników systemu;kontrolę dostępu do danych i autoryzację użytkowników systemu; udostępnianie danych za pomocą usług, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej;udostępnianie danych za pomocą usług, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej; przekazywanie do państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju nowych lub zmienionych danych ewidencji dotyczących adresów i ich lokalizacji przestrzennej, również z wykorzystaniem usług sieciowych.przekazywanie do państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju nowych lub zmienionych danych ewidencji dotyczących adresów i ich lokalizacji przestrzennej, również z wykorzystaniem usług sieciowych.

Główny Urząd Geodezji i Kartografii zlecił opracowanie i udostępnił gminom aplikację do prowadzenia rejestru adresowego (w związku z art. 17 ust. 2 ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej); Aplikacja pracuje w architekturze typu klient- serwer.

 zapewnienie możliwości sprawnej wymiany i aktualizacji danych przestrzennych w zakresie sieci uzbrojenia terenu BDOT10k - mapy topograficzne;  zapewnienie możliwości sprawnej wymiany i aktualizacji danych przestrzennych w zakresie sieci uzbrojenia terenu pomiędzy jednostkami prowadzącymi ewidencję branżową sieci uzbrojenia terenu oraz organami administracji publicznej – integracja rejestrów;  INSPIRE – usługi użyteczności publicznej i służby państwowe (III załącznik);  zapewnienie dostępu do zintegrowanej w skali regionu i kraju informacji o infrastrukturze sieciowej istotnej dla planowania polityki energetycznej kraju czy rozwoju szerokopasmowego Internetu;  zapewnienie obywatelom, przedsiębiorcom, podmiotom wykonującym zadania z zakresu użyteczności publicznej oraz organom administracji publicznej dostępu do danych i usług danych przestrzennych drogą elektroniczną, między innymi poprzez narzędzia Geoportalu, w zakresie sieci uzbrojenia terenu, niezbędnych m.in. do planowania przestrzennego i gospodarczego, realizacji inwestycji budowlanych oraz zarządzania kryzysowego.

PODGIK CODGiK Zbiór danych GESUT Usługa udostępniania danych przestrzennych (opcjonalnie FTP) Dane GESUT w formacie GML Usługa generalizacji obiektów bazy danych GESUT Zbiór danych K-GESUT Zbiór danych K-GESUT SYSTEM ZARZĄDZANIA K-GESUT współpracuje SYSTEM ZARZĄDZANIA PODGiK

 rozbudowa systemu do prowadzenia krajowej bazy danych ewidencji sieci uzbrojenia terenu (K-GESUT);  dostosowanie danych dotyczących sieci uzbrojenia terenu prowadzonych na szczeblu powiatowym do modelu zgodnego z rozporządzeniem w sprawie bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, bazy danych obiektów topograficznych oraz mapy zasadniczej;  budowa bazy danych K-GESUT;  weryfikacja danych i harmonizację zbiorów danych prowadzonych przez podmioty władające sieciami uzbrojenia terenu, w celu zasilenia bazy danych K-GESUT;  modyfikacja i usprawnienie standaryzacji procesu tworzenia mapy infrastruktury technicznej;  modernizacja systemu K-GESUT w celu tworzenia, wizualizacji kartograficznej oraz publikacji przy użyciu systemu geoportal.gov.pl mapy infrastruktury technicznej.

Projekt Georeferencyjna Baza Danych Obiektów Topograficznych (GBDOT) wraz z krajowym systemem zarządzania” jest największym realizowanym obecnie w Polsce przedsięwzięciem geodezyjno – informatycznym w zakresie budowy zharmonizowanej bazy danych zawierającej informacje o lokalizacji obiektów przestrzennych i zjawisk na obszarze całego kraju Odbiorcy i użytkownicy Urzędy administracji publicznej Jednostki samorządowe wszystkich szczebli Służby mundurowe Policja Straż graniczna Straż pożarna Straż miejska Inspekcja transportu drogowego Centra zarządzania kryzysowego Ratownictwo medyczne BUDYNKI, BUDOWLE I URZĄDZENIA PUNKTY ADRESOWE SIEĆ KOMUNIKACYJNA SIEĆ WODNA POKRYCIE TERENU UŻYTKOWANIE TERENU TERENY CHRONIONE SIEĆ UZBROJENIA TERENU GRANICE ADMINISTRACYJNE OSNOWA

Baza Danych Obiektów Topograficznych czyli spójnego pojęciowo w skali kraju zasobu danych topograficznych i geograficznych Baza Danych Obiektów Topograficznych Budowa Krajowego Systemu Zarządzania Bazą Danych stanowiącego informatyczny system gromadzenia, zarządzania oraz udostępniania danych topograficznych Krajowy System Zarządzania Bazą Danych Obiektów Topograficznych Integracja i standaryzacja istniejących baz danych oraz rozproszonych systemów Integracja i standaryzacja danych Zasilenie Bazy Danych Obiektów Topograficznych danymi z innych rejestrów referencyjnych Zasilenie Bazy Danych Obiektów Topograficznych Udostępnienie zasobów bazy danych topograficznych i geograficznych poprzez serwis geoportal.gov.pl Udostępnienie zasobów danych topograficznych i geograficznych

miasta km 2 GSD 10 cm

Lp.Bazy danych/ systemy SGiK TBD/BDOT10k1%3%40%99%100% 2ASG EUPOS--100% 3PRNG 61%69%77%86%100%* 4BDOO 5PRPOG---95%100% 6NMT15%97%100% 7NMT ISOK---64%93% 8Ortofotomapa15%97%100% 9K-GESUT----6%11% * baza danych PRNG jest aktualizowana i poszerzana w sposób ciągły, pozyskiwane są nowe nazwy obiektów fizjograficznych oraz ustalana lokalizacja dla nazw miejscowości

DANE PZGIK MZ PRM UKE CPI GUS TERYT IMGW MG MPiPS Instytut Łączności GUGIK GEOPORTAL MEN MAC ePUAP Samorządy MSW KGP, KGSP MRiRW MŚ MSZ MKiDN MIR SDI Uniwersalny Moduł Mapowy INSPIRE PZGIK UMM Komisja Europejska

Strategia harmonizacji Reguły integracji Reguły harmonizacji Profile metadanych Wzory porozumień Dokumenty Walidator metadanych Edytor metadanych Generator metadanych Narzędzia do harmonizacji Moduł SDI Narzędzia

Oprogramowanie do tworzenia węzłów IIP Przechowywanie, zarządzanie i udostępnianie danych oraz metadanych za pomocą usług danych przestrzennych Umożliwia udostępnienie ustandaryzowanych usług danych przestrzennych, pozwalając na zachowanie interoperacyjności oraz ustandaryzowanie dostępu do danych dla użytkowników IIP Dostępny nieodpłatnie dla administracjiDostępny nieodpłatnie dla administracji SDI Moduł Lp.JednostkaData Liczba lokalizacji 1 Województwo Świętokrzyskie Powiat Siemiatycze Gmina Kościelec Powiat Opole Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Łodzi Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Lublinie Prezydent Miasta Głogowa Gmina Miejska Żory

Udostępnianie z art wartość liczba wnioskówwartość liczba wnioskówwartość liczba wniosków Marszałkowie15 342, , ,005 Wojewodowie19 766, , ,1913 Urzędy Gmin26 910, , ,97124 Miasta na prawach powiatu6 420, , ,9224 Starostwa Powiatowe77 994, , ,007 Razem , , ,08173  Wymiana i udostępnianie danych

Udostępnienie w ramach PGiK wartość liczba wnioskówwartość liczba wniosków Urzędy Marszałkowskie , ,0049 Urzędy Miast34 680, ,0022 Starostwa Powiatowe , ,0066 Razem , ,00137

Szkolenia:  Przeprowadzone z PO KL dla ponad 4000 urzędników z czego większość dla pracowników JST  Realizowane w ramach PO PT z zakresu: prowadzeniu EMUiA  rozwiązań informatycznych służących prowadzeniu EMUiA (docelowo 3500 osób) MODUŁ SDI  budowie węzłów IIP – MODUŁ SDI (docelowo 1500 osób)  Planowane w ramach budżetu GUGiK/funduszu w roku 2014 szkolenia z zasad stosowania nowych regulacji prawnych w zakresie EGiB i BDOT500/GESUT  Planowane głównie dla JST w ramach PO WER ( )

 współpraca w ramach Rady Infrastruktury Informacji Przestrzennej;  współpraca, ustalanie planów prac i uzgadnianie dokumentów z geodetami województw (urzędy marszałkowskie);  nadzór realizowany przez wojewódzkich inspektorów nadzoru geodezyjnego i kartograficznego;  współpraca poprzez udział w konwentach starostów i marszałków województw; (obecnie 52 powiaty i ~1400 gmin),  listy intencyjne, porozumienia (obecnie 52 powiaty i ~1400 gmin), współpraca ze związkami celowymi powiatów powołanymi głównie w celu realizacji zadań z zakresu prowadzonych rejestrów publicznych (EGiB, BDOT500, GESUT). Powyższe działania pozwolą na ukierunkowanie przedsięwzięć rządowych i samorządowych w sposób służący realizacji celów w zakresie informatyzacji, podnoszenia jakości rejestrów i świadczenia usług oraz synergię przedsięwzięć realizowanych po stronie rządowej i samorządowej.