SP MIKSTAT1 INTERNET 9 LUTY 2010 – DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
Hasło na miarę naszych czasów. Serfuje. Respektuję!!!! Edyta Trocha.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Komunikatory. Komunikator to program do bezpośredniego komunikowania się przez Internet w czasie teraźniejszym. Od poczty elektronicznej różni się tym,
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Jak sobie z nim radzić ?.
„Internet to więcej niż zabawa. To Twoje życie” - zagrożenia.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Prof. dr hab. Mariusz Jędrzejko Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Jak kształtować stosunek dziecka do multimediów MCPU Mazowieckie Centrum Profilaktyki.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Bezpieczny Internet.
CYBERPRZEMOC.
Ucz i ucz się z TIK!.
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Bezpieczne korzystanie z Internetu
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bezpieczeństwo w sieci
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
BLASKI I CIENIE INTERNETU
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

SP MIKSTAT1 INTERNET 9 LUTY 2010 – DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

SP MIKSTAT2 CZYM JEST INTERNET? INTERNET jest wspaniałym wynalazkiem, skarbnicą wiedzy, narzędziem komunikacji i edukacji, rozrywki i zabawy, pozwala poznać ludzi z całego świata a przede wszystkim ułatwia naukę i pracę. Rozwój komputeryzacji ma dobre strony i nowe możliwości nauki, pogłębiania wiedzy, komunikacji, pomocy w pracy, podniesieniu estetyki opracowywanych prac. Niestety niesie ze sobą nowe, nieznane dotąd zagrożenia. Uczniowie naszej szkoły coraz częściej korzystają z zasobów Internetu. Toteż konieczna jest edukacja dzieci mająca na celu uświadomienie im zagrożeń i przekazanie zasad bezpiecznego korzystania z Sieci.

SP MIKSTAT3 INTERNET Internet to niepowtarzalna okazja do ciągłego zdobywania wiedzy i wykształcenia nawyku uczenia się przez całe życie.

SP MIKSTAT4 ZALETY INTERNETU:  ŁATWY DOSTĘP DO INFORMACJI – NIE TRZEBA WYCHODZIĆ Z DOMU, WYSTARCZY JEDNO KLIKNIĘCIE MYSZKĄ I WPISANIE WŁAŚCIWEGO HASŁA W PRZEGLĄDARCE, ABY UZYSKAĆ DOSTĘP DO NIEOGRANICZONEGO ŹRÓDŁA INFORMACJI ( WIEDZY ). JEGO ZALETĄ JEST NIEPRZERWANA PRACA SIECI, MOŻLIWOŚĆ KORZYSTANIA Z NIEJ W DOWOLNYCH PORACH, PRACA W TEMPIE DOSTOSOWANYM DO POTRZEB I INDYWIDUALNYCH MOŻLIWOŚCI OSOBY UCZĄCEJ SIĘ.

SP MIKSTAT5 ZALETY INTERNETU:  MOŻLIWOŚĆ SZYBKIEGO PRZEKAZYWANIA INFORMACJI – INTERNET ZNOSI BARIERĘ ODLEGŁOŚCI I UMOŻLIWIA SZYBKI KONTAKT LUDZIOM NA CAŁYM ŚWIECIE.

SP MIKSTAT6 ZALETY INTERNETU:  STANOWI OGROMNĄ SKARBNICĘ WIEDZY Z RÓŻNYCH DZIEDZIN – ZNAJDUJEMY W NIM INFORMACJE POTRZEBNE NAM W SZKOLE, W PRACY, W CODZIENNYM ŻYCIU.  ZAPEWNIA MOŻLIWOŚĆ PRZECHOWYWANIA INFORMACJI W POJEDYNCZYM ŹRÓDLE.  GWARANTUJE, ŻE INFORMACJA JEST NAJŚWIEŻSZA I NAJDOKŁADNIEJSZA.  ZAPEWNIA CZYTELNOŚĆ DOSTARCZANIA OGROMNYCH, CZĘSTO BARDZO ZŁOŻONYCH ZASOBÓW INFORMACYJNYCH PRZY MINIMALNYM NAKŁADZIE KOSZTÓW, CZASU I WYSIŁKU.  PREZENTOWANE TREŚCI SĄ ATRAKCYJNE POD WZGLĘDEM FORMY.

SP MIKSTAT7 ZALETY INTERNETU:  ZASTĘPUJE TELEFON – DZIĘKI POCZCIE ELEKTRONICZNEJ ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ SZYBKIEGO PRZEKAZYWANIA INFORMACJI MIĘDZY UŻYTKOWNIKAMI SIECI BEZ WZGLĘDU NA PORĘ DNIA I NOCY.

SP MIKSTAT8 ZALETY INTERNETU:  ROZWIJA ZAINTERESOWANIA I POMAGA ZNALEŹĆ PRZYJACIÓŁ – NA GRUPACH DYSKUSYJNYCH, FORACH INTERNETOWYCH, CZATACH MOŻESZ ŁATWO ZNALEŹĆ OSOBY O PODOBNYCH UPODOBANIACH, ZAINTERESOWANIACH I WYMIENIAĆ Z NIMI POGLĄDY NA RÓŻNE INTERESUJĄCE WAS TEMATY. INTERNETUMOŻLIWIA I ROZWIJA KONTAKTY, KTÓRE W SPOSÓB TRADYCYJNY NIE BYŁYBY MOŻLIWE. SURFOWANIE PO SIECI DAJE OKAZJĘ DO WYMIANY OPINII ZE ZNANYMI AUTORYTETAMI, CZY EKSPERTAMI.

SP MIKSTAT9 ZALETY INTERNETU:  UŁATWIA DOSTĘP DO SZTUKI, ROZRYWKI, UMOŻLIWIA OGLĄDANIE FILMÓW, SŁUCHANIE MUZYKI, ZAPEWNIA MIŁE SPĘDZANIE CZASU WOLNEGO.

SP MIKSTAT10 ZALETY INTERNETU:  POZWALA DOSKONALIĆ UMIEJĘTNOŚĆ WŁADANIA JĘZYKAMI OBCYMI ZWŁASZCZA JĘZYKIEM ANGIELSKIM, KTÓRY KRÓLUJE NA WIELU STRONACH INTERNETOWYCH.

SP MIKSTAT11 ZALETY INTERNETU:  UMOŻLIWIA W ŁATWY I SZYBKI SPOSÓB BEZ WYCHODZENIA Z DOMU ROBIENIE ZAKUPÓW.  UMOŻLIWIA DOSTĘP DO KONTA BANKOWEGO.  POMAGA W ZNALEZIENIU PRACY.

SP MIKSTAT12 INTERNET MOŻE TEŻ BYĆ NIEBEZPIECZNY!!!

SP MIKSTAT13 WADY INTERNETU: INTERNET MOŻE STWARZAĆ DLA CIEBIE LICZNE ZAGROŻENIA:  WIRUSY ORAZ WŁAMANIA. POCZTĄ ELEKTRONICZNĄ ( POZA REKLAMAMI) MOŻEMY OTRZYMAĆ NIEBEZPIECZNE PLIKI (WIRUSY, TROJANY) SZKODLIWE DLA NASZEGO KOMPUTERA I OPROGRAMOWANIA.

SP MIKSTAT14 WADY INTERNETU:  Wirus komputerowy jest to niewielki program, który instaluje się bez wiedzy użytkownika i najczęściej utrudnia lub uniemożliwia pracę na komputerze. Najczęstszym źródłem wirusów są pirackie programy oraz gry. Niestety, nic nie jest doskonałe, zdarza się, że komputer z całkowicie legalnym oprogramowaniem zawiera wirusy, które przedostały się na przykład poprzez pocztę elektroniczną otrzymaną od kolegi.  NAJWIĘCEJ WIRUSÓW DOSTAJE SIĘ DO SYSTEMU PODCZAS PRACY W INTERNECIE, ALE PRZENOSZONE SĄ TEŻ ZA POŚREDNICTWEM PŁYT, DYSKIETEK I DYSKÓW WYMIENNYCH.

SP MIKSTAT15 WADY INTERNETU:  ABY ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO SWOJEGO KOMPUTERA ZAINSTALUJ W NIM PROGRAM ANTYWIRYSOWY ORAZ PROGRAMY FILTRUJĄCE POSZCZEGÓLNE WITRYNY. NIE BRAKUJE BOWIEM FANATYKÓW, KTÓRZY TWORZĄ CORAZ TO NOWSZE WIRUSY I ROZPRZESTRZENIAJĄ JE W SIECI, A ZA CEL GŁÓWNY SWOICH DZIAŁAŃ OBIERAJĄ TO, ABY ZNISZCZYĆ KOMPUTER I DANE W NIM ZAWARTE. WIRUSY TO: - ROBAKI - KONIE TROJAŃSKIE - BOMBY LOGICZNE

SP MIKSTAT16 WADY INTERNETU:  DŁUGIE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA SZKODZI ZDROWIU I MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ WIELU SCHORZEŃ, TJ. WADY POSTAWY, BÓLE KARKU I KRĘGOSŁUPA, DYSKOPATIA NADGARSTKÓW, BÓLE GŁOWY, PODRAŻNIENIA OCZU I SKÓRY TWARZY, POGARSZANIE SIĘ WZROKU, UZALEŻNIENIA, NERWICE, ZNUŻENIE I OSŁABIENIE, ITP.

SP MIKSTAT17 WADY INTERNETU: INTERNET MOŻE STWARZAĆ DLA CIEBIE LICZNE ZAGROŻENIA:  Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nie zdradzaj nikomu swojego imienia ani adresu.  Wymyśl sobie jakiś fajny niepowtarzalny Nick, czyli internetowy pseudonim.  Używaj komunikatów tylko do kontaktów ze znajomymi, o których wiedzą twoi rodzice.  Włączaj komputer tylko wtedy, gdy ktoś dorosły jest w domu.

SP MIKSTAT18 WADY INTERNETU:  ZAWIERANIE ZNAJOMOŚCI Z NIEZNAJOMYMI- Coraz częściej dochodzi do spotkań z osobami poznanymi w Sieci. Ponad połowa dzieci uczestniczy w spotkaniach w pojedynkę, nie informując o tym rodziców, tym samym nie zdając sobie sprawy z tego, na co się narażają. Pod żadnym pozorem dzieci nie powinny chodzić na spotkania zaaranżowane w Sieci w pojedynkę.

SP MIKSTAT19 WADY INTERNETU:  PRYWATNE DANE NIGDY NIE POWINNY BYĆ UJAWNIANE, GDYŻ MOGĄ WPAŚĆ W NIEPOWOŁANE RĘCE! Adres , numer karty kredytowej, numer telefonu, adres, zdjęcie, czy różnego rodzaju hasła (do poczty, komunikatora, czatu) to informacje, które należy chronić w trosce o własne bezpieczeństwo.

SP MIKSTAT20 WADY INTERNETU:  SPAMY – KAŻDY INTERNAUTA JEST NARAŻONY NA KONTAKT Z TREŚCIAMI, Z KTÓRYMI NIE CHCIAŁBY MIEĆ DO CZYNIENIA. W WIĘKSZOŚCI SĄ TO MATERIAŁY PROMOCYJNE- TZW. SPAM, PRZESYŁANY DO INDYWIDUALNYCH UŻYTKOWNIKÓW (REKLAMY, LINKI DO STRON LUB INNE MATERIAŁY W WERSJI ELEKTRONICZNEJ). BYWA JEDNAK, ŻE SĄ TO ADRESY STRON INTERNETOWYCH ZWIĄZANYCH Z PORNOGRAFIĄ, CZY PEDOFILIĄ). SPAM JEST ZAKAZANY PRAWNIE I CORAZ AKTYWNIEJ ZWALCZANY PRZEZ ORGANY ŚCIGANIA I ROZMAITE ORGANIZACJE.

SP MIKSTAT21 WADY INTERNETU:  PEDOFILE Chętnie korzystają z internetu. Są anonimowi, więc czują się bezkarni. Ponieważ ich nie widzimy, często podają się za naszych rówieśników, wykorzystując naszą ufność, a czasem nawet naiwność. Pedofil wyszukuje w sieci młodych ludzi, którzy mają problemy w szkole lub w domu, są samotne. Przekonują, że są jedynymi osobami, które je rozumieją. Wszystko po to, aby doprowadzić w końcu do spotkania.

SP MIKSTAT22 WADY INTERNETU:  Uzależnienie od komputera i Internetu- niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że komputer może uzależnić, w taki sam sposób, jak alkohol, praca czy narkotyki. Uzależnienie początkowo jest niezauważalne. Z czasem, kiedy się rozwinie, zaczyna powodować wyraźne szkody - przede wszystkim postępującą izolację osoby uzależnionej. Taki człowiek nie potrafi już normalnie komunikować się z innymi ludźmi. Traci z nimi wszelkie związki emocjonalne. Całe jego życie rozgrywa się z dala od zwykłego świata.

SP MIKSTAT23 WADY INTERNETU:  POWODY UZALEŻNIENIA SIĘ OD INTERNETU: 1. ANONIMOWOŚĆ W SIECI. 2. ZRÓWNANIE STATUTÓW ROZMÓWCÓW. 3. DOSTĘPNOŚĆ WIELU KONTAKTÓW. 4. PRZEKRACZANIE OGRANICZEŃ PRZESTRZENNYCH. 5. ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI.

SP MIKSTAT24 WADY INTERNETU:  Uzależnienie od gier- na rynku dostępnych jest bardzo dużo różnego rodzaju gier. Młody gracz wchodzi w nowy pełen przygód świat. Przeżywa je, będąc często jednym z bohaterów gry, jego losy oraz losy innych bohaterów w tym wirtualnym świecie zależą od jego decyzji, wyborów, postępowania i pomysłów. Jest to więc bardzo atrakcyjna forma zabawy. Dzieci korzystające z gier zawierających przemoc często stają się agresywne wobec innych ludzi, co daje się zaobserwować w szkołach i na podwórkach.

SP MIKSTAT25 WADY INTERNETU:  Pamiętajmy, że Internet jest największym miejscem, gdzie panuje anarchia. Nie panują tam żadne zasady, każdy może robić to, co chce i to chyba najbardziej pociąga młodych ludzi do spędzania przed monitorem wielu godzin.

SP MIKSTAT26 WADY INTERNETU:  ŁAMANIE PRAW AUTORSKICH- wśród wielu przestępstw, jakie są popełnianie przy wykorzystaniu Internetu jedno z czołowych miejsc zajmuje nagminne łamanie praw autorskich zwane powszechnie piractwem. Za ściąganie nielegalnych programów przez dzieci odpowiadają rodzice.

SP MIKSTAT27 WADY INTERNETU: WNIOSKI:  Psychologowie zaobserwowali wzrost liczby przypadków zaburzeń w relacjach międzyludzkich, a szczególnie rodzinnych.  Dzieci są szczególnie narażone na wpływ Internetu. Mogą cierpieć na zaburzenia uwagi i związane z tym problemy w szkole.  Osoby odciągane od monitora często wpadają w rozdrażnienie. Komputer staje się niezbędny do nauki, pracy, rozrywki. Zaczyna brakować czasu na pracę, naukę, odpoczynek, życie rodzinne, czy kontakty towarzyskie. Pojawia się problem uzależnienia.

SP MIKSTAT28 WADY INTERNETU: WNIOSKI:  U osób uznanych za uzależnione stwierdzono zaburzenia koncentracji uwagi, skłonność do fantazjowania i kłamania, wyższy poziom agresji, częsty niepokój i stany lękowe. Dzieci wykazują brak zainteresowania nauką, zubożenie słownictwa i brak posłuszeństwa wobec dorosłych.

SP MIKSTAT29 Dobre rady dla rodziców:  Wspólnie z dzieckiem należy ustalić zasady korzystania z Internetu.  Najlepiej ustawić komputer w ogólnodostępnym pomieszczeniu umożliwiającym obserwowanie monitora.  Zapoznać się ze stronami, z których chce korzystać dziecko.  Sprawdzać historię odwiedzanych przez dziecko stron.  Wskazywać dziecku, które strony może odwiedzać.  Używać oprogramowania filtrującego lub blokującego, ustawić funkcje kontroli rodzicielskiej w przeglądarce.

SP MIKSTAT30 Dobre rady dla rodziców (cd.):  Starać się towarzyszyć dziecku podczas korzystania z Internetu.  Rozmawiać z dziećmi o możliwych zagrożeniach.  Przekonywać dziecko, aby zgłaszało rodzicom fakt napotkania nieprzyjemnych, szkodliwych lub nielegalnych treści.  Uczyć dziecko krytycznego podejścia do informacji znalezionych w Internecie i konieczności ich weryfikacji z informacjami zawartymi w słownikach, encyklopediach, etc.

SP MIKSTAT31 UWAGA!  Pomimo, że zdecydowana większość najmłodszych słyszała o zagrożeniach związanych z Internetem, dzieci często podejmują ryzykowne zachowania w Sieci. Konieczne jest więc wdrażanie atrakcyjnych programów edukacyjnych, które we wnikliwy sposób wyjaśnią dzieciom kwestię związaną z bezpieczeństwem w Internecie. Szczególny nacisk powinno się w nich kłaść na zasady związane z kontaktami i spotkaniami z osobami poznanymi w Internecie.

SP MIKSTAT32 UWAGA!  Rodzice stosunkowo rzadko są dla dzieci źródłem informacji o bezpieczeństwie w Internecie. Dzieci nie traktują ich więc, jako partnerów w kwestiach z nim związanych i rzadko informują ich o kontaktach i spotkaniach z osobami poznanymi w Sieci. Powinniśmy uświadamiać rodzicom wagę edukacji najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa w Internecie i ich decydującą rolę w tym procesie.

SP MIKSTAT33 UWAGA!  Większa powinna być rola szkoły w edukacji internetowej najmłodszych. Kwestie bezpiecznego korzystania z Internetu powinny być podejmowane we wszystkich typach szkół.  Starajmy się kształtować świadomego i mądrego użytkownika mediów.  Motywujmy dzieci i ich rodziców do dbania o swoje bezpieczeństwo w Internecie.

SP MIKSTAT34 ZAPAMIĘTAJ! Komputer jest dobry, ale nie wtedy, gdy staje się jedynym nauczycielem, przyjacielem i... bogiem dziecka.

SP MIKSTAT35 OPRACOWANIE – B. PIKIŃSKA Prezentację opracowano w oparciu o materiały pochodzące z Internetu.