20:42:54 Modernizacje lokomotyw w Newag S.A. Nowoczesność dla oszczędności Budowa zmodernizowanej lokomotywy SM42 – 6Dg i jej podzespołów Wiesław Szewczyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonały: Joanna Kazimierowicz Zuzanna Kazimierowicz.
Advertisements

Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 5: Rola mechanizmu.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Doświadczenia z pracy ze schładzarką szybową w fabryce Szerencs Zakopane, Zoltán TÓTH Mátra Cukor.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
 Energooszczędność Odpowiednia bryły świetlna (dopasowana do wymogów realizacji – dzięki optymalnym układzie soczewek) oraz zastosowania inteligentnego.
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY ZEWNĘTRZNY I WEWNĘTRZNY KRZYSZTOF DŁUGOSZ KRAKÓW,
Redukcja niskiej emisji przez ogrzewanie ciepłem sieciowym Żory, 12 maj
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 6: Zjawisko tarcia i jego wpływ na pracę ciągników i maszyn rolniczych (1 godz.) 1. Zjawisko tarcia 2. Tarcie ślizgowe.
 Wzmacniacz słuchawkowy służy do wzmacniania sygnału audio i przesyłania go do słuchawek. Ma zadanie zapobiegać niedoborowi mocy, która powoduje spadek.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
ANALIZA KONSTRUKCYJNA WSPÓŁCZESNYCH HYBRYDOWYCH UKŁADÓW NAPĘDOWYCH W POJAZDACH SAMOCHODOWYCH Prof. dr hab. inż. Kazimierz LEJDA Mgr inż. Paweł WOJEWODA.
1 Środki transportu Transport kolejowy lokomotywy Klasyfikacja lokomotyw Opracował: Kazimierz Rudnicki.
PREZENTACJA FIRMY Katowice, r. ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
POLSKO CZESKIE SPOTKANIE BRANŻY KOLEJOWEJ Nasze motto:,,Nawet sprawdzone dotychczas działania należy usprawniać“ Innowacje na bocznicach kolejowych Automatyzacja.
Seco/Warwick Europe Łukasz Piechowicz 16 Kwietnia 2014 Świebodzin Dobre praktyki – SECO/WARWICK EUROPE Efektywność, energooszczędność i ekologiczność urządzeń.
Znakowanie butli Kod barwny (PN-EN ) Cechowanie (PN-EN )
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
ENERGIA ELEKTRYCZNA I JEJ OSZCZĘDZANIE Opracowanie: Madzia Bylica & Kasia Bere ź nicka klasa III G.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Czy spalanie biomasy jest neutralne w kontekście CO 2 ? Wydział Przyrodniczo-Technologiczny Instytut Inżynierii Rolniczej Studenckie Koło Naukowe BioEnergia.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Warszawa, 7 marca 2016 r. ZMIANA USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Zadania jednostek sektora publicznego wynikające z ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej Edward Słoma, Z-ca Dyrektora Departamentu.
Prawidłowa Eksploatacja Akumulatora Wykonał: Jakub Boniecki I tp.
JAK DZIAŁAJĄ ELEKTROWNIA I CIEPŁOWNIA JĄDROWA?  1.Czym są elektrownia i ciepłownia jądrowa?  2.Elementy składowe w elektrowni i ciepłowni.  3. Opis.
Katowicki Holding Węglowy S.A. Opracowanie technologii zgazowania węgla dla wysokoefektywnej produkcji paliw i energii elektrycznej 1.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
CZYNNOŚCI KONTROLNO – OBSŁUGOWE PRZYGOTOWANIE DO JAZDY CZYNNOŚCI KONTROLNO – OBSŁUGOWE I PRZYGOTOWANIE DO JAZDY.
Szkolenie dla opiekunów pożarowych Nestle Waters Direct Oddział Dar Natury.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
INNOWACJE I PATENTY Innowacje i nowe technologie - przykład - Gepardy Biznesu Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego.
Podstawy automatyki. Wprowadzenie Automatyka to dział nauki i techniki, który swoją uwagę koncentruje na sterowaniu procesami technologicznymi i różnego.
EcoSolar Energie odnawialne – zasilamy przyszłość! EcoSolar Pompy solarne w gospodarstwie rolnym Energia dla Ciebie!
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
Historia telefonu Aleksandra Adamczyk. Alexander Gaham Bell  fizyk i fizjolog amerykański. Urodził się w 1842 roku w Szkocji. Gdy miał 34 lata, w roku.
ENERGIA to podstawowa wielkość fizyczna, opisująca zdolność danego ciała do wykonania jakiejś pracy, ruchu.fizyczna Energię w równaniach fizycznych zapisuje.
Wydział Transportu CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
ABS – Anty block system ABS Anty block system.
I. Bilans cieplny silnika
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
1. Wał - części mechanizmu, na której osadza się inne części stałe lub ruchome. Wał przenosi napęd. 2. Oś - część mechanizmu nie przenosząca napędu.
Systemy logistyczne 2 M. Stanisławski
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Mobilne Systemy wykrywania obiektów z sygnałów wizyjnych Pracę dyplomową opracował: inż. Michał Szepielak Promotor: dr inż. Krzysztof Różanowski.
M ETODY POMIARU TEMPERATURY Karolina Ragaman grupa 2 Zarządzanie i Inżynieria Produkcji.
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
HAMULCE BĘBNOWE.
W kręgu matematycznych pojęć
PROCESY SZLIFOWANIA POWIERZCHNI ŚRUBOWYCH
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
PRZYKŁADY Metody obrazowania obiektów
Ekologiczna Dziesiątka
Urządzenia typu Rooftop.
GE Security SymDec16plus4.
Tytuł Agregaty chłodnicze chłodzone wodą RTWD Podtytuł START
Lekcja 17 Temat: Budowa roweru Definicja roweru
Cobex Polska sp. z o.o. - zakład w Nowym Sączu
3. Wykres przedstawia współrzędną prędkości
Zapis prezentacji:

20:42:54 Modernizacje lokomotyw w Newag S.A. Nowoczesność dla oszczędności Budowa zmodernizowanej lokomotywy SM42 – 6Dg i jej podzespołów Wiesław Szewczyk Nowy Sącz, 29 – 30 kwiecień 2010 r.

Modernizacja trzech lokomotyw dla ISD HUTA Częstochowa w latach Modernizacja 21 sztuk lokomotyw dla PKP Cargo 3

Lokomotywa posiada bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Prezesa UTK 4

Zakres modernizacji Wymiana agregatu prądotwórczego, Nowa ergonomiczna klimatyzowana kabina maszynisty, Zastosowanie sterowania mikroprocesorowego, Układ przeciwpoślizgowy, Zastosowanie napędów pomocniczych z silnikami asynchronicznymi, Diagnostyka lokomotywy na panelu operatorskim, Sterowanie radiowe – lokomotywy ISD System lokalizacji GPS, System monitoringu zużycia paliwa, Halogenowe oświetlenie lokomotywy, Moc lokomotywy 652 kW, Siła pociągowa przy rozruchu 219 kN 5

Podstawowe podzespoły użyte do modernizacji silnik spalinowy C27 Caterpillar, prądnica główna synchroniczna Ghp 400 M4C, prądnica pomocnicza synchroniczną Ghp 315 S4K sprężarka śrubowa SK-18, Mikroprocesorowy układ sterowania MORIS RV nowa szafa elektryczna WN i NN, tablicowy układ hamulcowy IPS „Tabor” 45ZL, podgrzewacz wody i nagrzewnica WEBASTO, system CA, SHP i RADIOSTOP zamontowano układ nadawczo-odbiorczy Koliber, nowy tachograf elektroniczny: EFA15 Deuta Werke, PIAP, Hasler TELOC, Elte GPS centralka przeciwpożarową wraz z systemem gaszenia pożaru, urządzenia monitorujące zużycie paliwa Elte GPS, instalacja elektryczna została wykonana przewodem spełniającym wszystkie wymagania dla taboru kolejowego. napędy pomocnicze realizowane silnikami asynchronicznymi 3x400 V zabudowano na maźnicach czujniki obrotów dla realizacji funkcji tempomat i przeciwpoślizg, zamontowano nastawniki jazdy i hamowania realizujące bezstopniowe zadawanie parametrów, wszystkie urządzenia elektryczne nn zainstalowane na lokomotywie zasilane są napięciem 24V DC, zabudowano nowe halogenewe reflektory oświetlenia i sygnalizacji zamontowano wycieraczki na szybach czołowych i drzwiach wejściowych zmodernizowano kabinę maszynisty w wykonaniu dwustanowiskowym (2 pulpity sterownicze), lampy oświetleniowe kabiny maszynisty jarzeniowe z regulacją jasności, zbudowano składane fotele maszynisty, wyłożenie kabiny zostało wykonane z laminatów (paneli) na bazie żywic poliestrowo-szklanych, 6

Różnice w modernizacji Lokomotywa ISD Huta Częstochowa: sterowanie radiowe AKERSTROMS, automatyczny sprzęg manewrowy Lokomotywa dla PKP Cargo: klimatyzacja kabiny maszynisty, ekran diagnostyczny PIXI, wyposażenie socjalne kabiny maszynisty, kuchenka, umywalka, lodówka, szafka odzieżowa układ smarowania obrzerzy kół, sprężynowy hamulec postojowy 7

Rozmieszczenie podzespołów 1. Zespół prądotwórczy na ramie 2. Silnik spalinowy CAT C27 z układem wydechowym i filtrami powietrza 3. Zespól prądnic synchronicznych 4. Chłodnica wraz z wentylatorem 5. Sprzęgło główne 6. Amortyzatory ramy zespołu prądotwórczego 9. Wentylator chłodzenia silników trakcyjnych wózka przedniego z silnikiem elektrycznym 11. Podgrzewacz czynnika chłodzącego 12. Kabina maszynisty 13. Okna boczne kabiny maszynisty 16. Wentylator chłodzenia silników trakcyjnych wózka tylnego z silnikiem elektrycznym 24. Dach przedziału maszynowego przedniego 25. Rozmieszczenie batlasu na lokomotywie 8

Rozmieszczenie podzespołów 7. Tłumik wylotu spalin 8. Sprężarka powietrza śrubowa 9. Wentylator chłodzenia silników trakcyjnych wózka przedniego z silnikiem elektrycznym 10. Kanał wentylacyjny wózka przedniego 12. Kabina maszynisty 15. Pulpit maszynisty 16. Wentylator chłodzenia silników trakcyjnych wózka tylnego z silnikiem elektrycznym 17. Kanał wentylacyjny wózka tylnego 18. Przedział z aparaturą pneumatyczną (tablica pneumatyczna)‏ 19. Tablica NN 20. Przedział z szafą elektryczną WN 21. Przedział maszynowy przedni 22. Przedział maszynowy tylny 23. Przystosowanie ostoi do zabudowy agregatu prądotwórczego 24. Dach przedziału maszynowego tylnego 25. Dach przedziału maszynowego przedniego 26. Rozmieszczenie Balastu na lokomotywie 9

Kabina maszynisty W trakcie modernizacji wykonano całkowicie nową konstrukcję kabiny maszynisty. Zwiększono szerokość kabiny. W ścianach bocznych zabudowano nowoczesne okna odskokowo-przesuwne z szybami wklejanymi. Szyby czołowe zabudowano także metodą wklejania. W kabinie zabudowane są dwa ergonomiczne pulpity maszynisty, na których zainstalowano aparaty i niezbędne urządzenia do sterowania lokomotywą. We wnękach ścian i sufitu kabiny zabudowano izolację cieplną i akustyczną w postaci niepalnej wełny mineralnej. Wszystkie ściany wewnętrzne, sufit, jak również pulpity wyłożone są estetycznymi elementami (panelami) wykonanymi z niepalnych żywic poliestrowo-szklanych. Wejście do kabiny odbywa się przez dwoje drzwi z pomostów lokomotywy. 10

Pulpity sterownicze Pulpit sterowniczy lokomotywy PKP Cargo Pulpit sterowniczy lokomotywy Huty Częstochowa 11

Szafy niskiego napięcia (NN) Tablica szafy NN lokomotywy ISD Huta Częstochowa Tablica szafy NN lokomotywy PKP Cargo 12

Agregat prądotwórczy Zespół napędowy składa się z silnika spalinowego C27, prądnicy głównej synchronicznej oraz prądnicy pomocniczej synchronicznej. Prądnica główna połączona jest bezpośrednio z wałem korbowym silnika C27 za pomocą sprzęgła elastycznego typu CM8000. Całość zmontowana jest na ramie wykonanej z kątownika stalowego 250x250x25mm. 13

Silnik spalinowy Caterpillar C27 Moc znamionowa: 652 kW (885 KM)‏ Znamionowa prędkość obrotowa: 1800 obr/min Obroty biegu jałowego: 700 obr/min Ilość i układ cylindrów: V 12 Stopień sprężania: 18 : 1 Zużycie paliwa na biegu jałowym: 4,5 l/h Jednostkowe zużycie paliwa: 198 g/kW*h Pojemność silnika spalinowego: 27l Średnica cylindra/skok tłoka: 137 mm/152 mm Masa: 2400 kg 14

15

16

Prądnica główna Ghp 400 M4C: Moc znamionowa: 662 kVA (393V/972A)‏ Obroty znamionowe:1800 obr/min Częstotliwość znamionowa:60 Hz Napięcie wzbudzenia/prąd:74V/49,3A Masa:2490 kg Prądnica pomocnicza Ghp 315 S4K: Moc znamionowa:63 kVA (400V/90,9A)‏ Obroty znamionowe:1800 obr/min Częstotliwość znamionowa:60 Hz Napięcie wzbudzenia/prąd:20V/3,5A Masa:780 kg Maszyny elektryczne 17

Układ sterowania zmodernizowanej lokomotywy realizowany jest za pośrednictwem sterownika mikroprocesorowego MORIS serii RV, realizującego następujące funkcje: regulację wzbudzenia prądnicy głównej sterowania pracą sprężarki powietrza, współpracy (komunikacji) z elektronicznym regulatorem ECM silnika spalinowego C27, sterowania układem bocznikowania silników trakcyjnych, automatycznej kontroli i likwidacji poślizgu kół realizacji układów zabezpieczających lokomotywy, w tym silnika spalinowego. Sterownik umieszczony jest w kasecie ALMES 405 mm, zamontowany w szafie elektrycznej nn. Mikroprocesorowy układ sterowania 18

Na lokomotywie 6Dg zabudowano nowoczesny klimatyzator KL20E firmy Konvekta o mocy 4,3 kW. Sterowanie wydajnością chłodniczą agregatu dachowego realizowane jest w funkcji nastaw na panelu sterowniczym. Realizacja dla lokomotywy PKP Cargo. Klimatyzacja KL20E 19

Rejestrowanie, przetwarzanie, zapisywanie i wyświetlanie prędkości, odległości i innych sygnałów pochodzących z pojazdu szynowego i udostępnianie ich systemom pojazdu. System składa się z rejestratora posiadającego kilka portów I/O i interfejsów do podłączenia systemów pociągu, czujnika kołowego, wskaźnika na pulpicie. Podczas modernizacji można zastosować prędkościomierze elektroniczne firm PIAP, ELTE GPS, DEUTA WERKE, HASLER. Prędkościomierz elektroniczny 20

System przeznaczony jest do monitorowania, rejestracji i przesyłania (wykorzystując system GPS) w czasie rzeczywistym informacji dotyczących parametrów pracy i położenia pojazdu, a w szczególności informacji o ilości paliwa w zbiornikach, informacji o zużyciu paliwa przez silnik spalinowy lokomotywy, prędkości poruszania się i wartości oddawanej mocy. Hydrostatyczne urządzenie pomiaru paliwa firmy Elte 21

Dwa obwody sygnalizacji przeciwpożarowej (czujniki wykrywania ognia i temperatury) współpracujące z centralą sygnalizacji pożarowej IGNIS 1080 lub Eltronik. Czujniki temperatury zlokalizowane są w kabinie maszynisty i szafie WN (jeden obwód) oraz w przedziale silnika spalinowego. Wykrycie ognia sygnalizowane jest na pulpicie maszynisty – lampka sygnalizacyjna oraz sygnalizator dźwiękowy. System gaśniczy uruchamiany przez maszynistę steruje wypływem gazu FK Zabezpieczenie przeciwpożarowe lokomotywy 22

Czuwak aktywny (CA) zgodny z wymaganiami Karty UIC 641, Układ samoczynnego hamowania pociągu (SHP) używany na sieci PKP PLK Obydwa urządzenia CA i SHP wykorzystują ten sam generator EDA – 3, pracujący z częstotliwością 1000 Hz, zasilający dwa elektromagnesy zamontowane po obydwu stronach lokomotywy (jazda przód – tył) za pomocą, których wykrywa torowy obwód rezonansowy. Lokomotywa wyposażona jest również w funkcję RADIOSTOP. Dzięki zabudowie tych urządzeń pojazd jest dopuszczony do jazd liniowych i może prowadzić pociągi po sieci PKP PLK. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu 23

Korzyści modernizacji SM42 -> 6Dg

25

26 Dziękuję za uwagę