M ETODA C AROLE S UTTON.. P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Advertisements

Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Uczenie się jako wytwarzanie odruchów warunkowych
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
PODEJŚCIE INTERAKCYJNE PAULA WATZLAWICKA
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Uzależnienia a rozwój dziecka
CHARAKTERYSTYKA OSOBY WSPÓŁUZALEŻNIONEJ
A PROBLEM UZALEŻNIEŃ OD NARKOTYKÓW
Procesy poznawcze cd Uczenie się.
Terapia interakcji rodzic –dziecko( zachowania opozycyjne)- PCIT
Zachowania niepożądane
Motywacja do nauki Taniec przy odrabianiu lekcji
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
UCZENIE SIĘ POPRZEZ WARUNKOWANIE
warsztaty dla rodziców
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
Praca z dzieckiem agresywnym
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
JAK TRAFNIE POSTĘPOWAĆ Z DZIECKIEM W OKRESIE DORASTANIA?
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Nagrody i kary w wychowaniu dziecka.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Jak skutecznie nagradzać i karać dziecko?
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Metody komunikowania się
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jest zaburzeniem neurorozwojowym o zróżnicowanej etiologii, choć dokładna przyczyna nadal pozostaje.
Wzmocnienia pozytywne – bodźce (nagrody, uznanie, itp.) powodujące pożądane konsekwencje zachowań. Wzmocnienia negatywne to bodźce awersyjne (zagrożenie,
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
ZASADY I GRANICE W PROCESIE WYCHOWANIA ..
Arkadiusz Król Grupa II a
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Uczenie się społeczne Adriana Schetz IF US.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Szczęśliwy człowiek nie pali!
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
ABC wychowania mgr Sylwia Plata.
Jakim jesteś człowiekiem?
JAK BYĆ WYSTARCZAJĄCO DOBRYM RODZICEM DORASTAJĄCEGO DZIECKA CZĘŚĆ I
Zapis prezentacji:

M ETODA C AROLE S UTTON.

P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą być skutki stosowania założeń behawioryzmu w wychowaniu ?

W ZÓR WZMOCNIEŃ A – B – C

A- DEFINIOWANIE I OBSERWACJA Krok 1: Co takiego twoje dziecko robi i mówi,że nazywasz to nieposłuszeństwem? Zadanie 1 Definicja

K ROK 2 Obserwacja zachowania Co jest wzmocnieniem, co jest zachowaniem posłusznym a co nieposłuszeństwem ? Co dobrego dla dziecka i rodziców może wyniknąć z obserwacji i rejestrowania wszystkich wybranych do zmiany zachowań negatywnych i odpowiadających im zachowań pozytywnych ?

B- M ECHANIZM UTRWALANIA SIĘ ZACHOWAŃ A- wydarzenia poprzedzające zachowania ( antecedens) B- zachowanie C- konsekwencje, to co dzieje się bezpośrednio po zachowaniu dziecka. Przykład : A- Ania je śniadanie B- Dziewczynka ciągle wstaje od stołu C- Mama biega za nią z miska płatków i karmi ją łyżeczką.

C- KONSEKWENCJE ( CZYLI ZASADY WARUNKOWANIA ) Zachowanie pożądane + wzmocnienie = więcej zachowań pożądanych Zachowanie pożądane + brak wzmocnień = mniej zachowań pożądanych Zachowanie niepożądane + wzmocnienie = więcej zachowań niepożądanych Zachowanie niepożądane + brak wzmocnienia = mniej zachowań niepożądanych

D- ZMIANA REAKCJI RODZICÓW Krok 4 Zmiana reagowania : Wzmacnianie uwagi na pozytywne zachowania i wzmacnianie tych zachowań przy jednoczesnym wygaszaniu zachowań niepożądanych.

E- WZMACNIANIE ZACHOWAŃ POZYTYWNYCH Dziecko musi wiedzieć : Co ma robić ? Jak to robić ? Kiedy ma to robić ? Precyzyjne formułowanie informacji i pochwał. - Jeśli zachowanie powtarza się wielokrotnie pochwale może towarzyszyć nagroda. - Jeżeli nie ma żadnych pozytywnych zachowań należy znaleźć codziennie trzy powody, aby chwalić dziecko. ( zburzenie u dziecka obrazu „ niegrzecznego „ dziecka ).

W IEDZA O NAGRODACH Jakie mamy typy nagród?

N AGRODY BIOLOGICZNE

N AGRODY SPOŁECZNE

N AGRODY KONKRETNE

I GNOROWANIE ZŁEGO ZACHOWANIA Dbanie o zgodność przekazu werbalnego i niewerbalnego Chwalenie, natychmiast po zaprzestaniu złego zachowania

O DESŁANIE Jako jedna z technik behawioralnych ( wzmocnienie negatywne )

S KUTKI NADMIERNEGO KARANIA 1.Lęk przed osobą wymierzającą kary. 2. Niechęć do osoby wymierzającej kary. 3. Ślepe posłuszeństwo zamiast zrozumienia i akceptacji zasad etycznych. 4. Zły przykład. 5. Unikanie kary przez kłamstwa, składanie fałszywych obietnic.

N AGRADZAĆ CZY KARAĆ ? Co utrudnia chwalenie dzieci? - Przekonanie,że dzieci powinny zachowywać się dobrze bez pochwał. - Przekonanie,że nagradzanie dziecka jest forma przekupstwa. - Zapominanie. - Niektórzy rodzice czują się niezręcznie chwaląc dzieci.

J AK UNIKAĆ KŁOPOTÓW ? !Jasne i konsekwentnie egzekwowane zasady. !Rodzice i opiekunowie muszą uczyć dziecka tych samych zasad. !Rodzice muszą się wzajemnie wspierać w egzekwowaniu wymagań tak, by dziecko nie wykorzystywało ich rozbieżnych stanowisk. !Stanowcze komunikaty. !Uwaga dziecka.

J AK BYĆ STANOWCZYM ? Ćwiczene …