WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Koncepcja pracy szkoły
Szkoła Podstawowa w Raszówce
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Zapraszamy do gimnazjum
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
z Oddziałami Integracyjnymi
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Koncepcja pracy szkoły
SERDECZNIE WITAMY W NASZEJ SZKOLE!
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi ul. Hufcowa 20A, Łódź, tel facebook: SP 11 Łódź.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Edukacja wczesnoszkolna
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.

MISJA SZKOŁY Dbamy o prawidłowy rozwój fizyczny każdego dziecka w dobrze wyposażonych salach gimnastycznych i na basenie.

Umożliwiamy uczniom dostęp do współczesnych środków multimedialnych oraz bogato wyposażonej biblioteki. Oferujemy różnorodne zajęcia pozalekcyjne rozwijające talenty i zainteresowania uczniów. MISJA SZKOŁY

Zapoznajemy uczniów z tradycjami regionalnymi, narodowymi i europejskimi; staramy się, aby współpracę nauczycieli i rodziców cechowała szczerość i wzajemne zrozumienie; stale doskonalimy się i odnosimy satysfakcję z własnej pracy, współpracujemy z instytucjami i organizacjami lokalnymi. MISJA SZKOŁY

NASZ ABSOLWENT: Jest przygotowany do podjęcia nauki w gimnazjum. Wie jak wykorzystać nowoczesne środki komunikacji. Potrafi twórczo myśleć, rozwija swoje talenty, możliwości i zainteresowania. Zna swoje prawa, ale również wykonuję swoje obowiązki. Stara się akceptować siebie i dostrzega potrzeby ludzi niepełnosprawnych. Jest Polakiem i Europejczykiem. Nawiązuje życzliwe kontakty z ludźmi. Nie traci radości życia. Potrafi sobie poradzić w każdej sytuacji na miarę swoich możliwości.

Idea Integracji Klasy integracyjne w szkole - szansą dla wszystkich dzieci. “Każdy ma prawo do szczęścia i swojego miejsca w społeczeństwie” (M. Grzegorzewska) Integracja jako nowa forma edukacji, jest ciągle otwartym wyzwaniem dla nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Musimy wszyscy pamiętać, że każda istota ludzka jest na swój sposób utalentowana i niepowtarzalna, a udziałem wszystkich jest to samo człowieczeństwo. W naszej szkole od roku szkolnego 1997/1998 funkcjonują klasy integracyjne. Stworzono w nich warunki do nauczania i wychowania dzieci zdrowych i dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Klasy integracyjne to:  nauka wrażliwości i wzajemnej akceptacji,  uczenia się i współdziałania w grupie, a nie rywalizacji,  wspieranie uczniów szczególnie uzdolnionych,  kształcenie kreatywności,  wspomaganie i wdrażanie do samodzielności oraz prawidłowego funkcjonowania w dorosłym życiu.

Kształcenie integracyjne wspomaga wykwalifikowana kadra specjalistów:  nauczyciele wspomagający proces kształcenia specjalnego,  psycholog,  pedagog,  logopeda,  neurologopeda,  nauczyciel gimnastyki korekcyjnej,  nauczyciel rewalidacji indywidualnej,  pielęgniarka szkolna.

Organizacja klasy integracyjnej:  Klasa liczy uczniów ( w tym 3 –5 uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ).  W klasie pracuje 2 nauczycieli posiadających specjalistyczne przygotowanie.  Uczymy w oparciu o tę samą podstawę programową kształcenia ogólnego jak pozostałe klasy.  Program nauczania jest wzbogacony o innowacje pedagogiczne.  Na lekcjach pracujemy metodami aktywnymi ( drama, burza mózgów, śnieżna kula ).

Organizacja klasy integracyjnej:  Realizujemy programy: - integrujące zespół klasowy, - uczące akceptacji dla odmienności, - przeciwdziałające agresji.  Realizujemy projekty edukacyjne.  Czynnie uczestniczymy w życiu szkoły oraz je współtworzymy.

INTEGRACJA: Uczy pozytywnego myślenia. Daje poczucie bezpieczeństwa. Uwzględnia właściwości temperamentu i wytrwałości w działaniu. Nie dzieli uczniów na dobrych i złych. Dostrzega w każdym dziecku nawet drobne zdolności i rozwija je. Uczy przezwyciężać trudności, pomaga dzieciom w ich indywidualnych zmaganiach. Stwarza warunki do twórczego myślenia. Kieruje się sercem, a nie przepisami, jednocześnie zachowując dyscyplinę w konkretnych działaniach zaplanowanych wspólnie. Odwołuje się do drogi nabywania kompetencji, stylu myślenia i działania. Blisko współpracuje z rodzicami, konsultuje z nimi programy nauczania. Uwzględnia “miejsce” w rozwoju dziecka, czyli jak daleko jest ono względem wymagań edukacyjnych. Kieruje się zasadą wiary w możliwości dziec ka.

FESTIWAL ODDZIAŁÓW INTEGRACYJNYCH NAUKA ZABAWAZAJĘCIA PLASTYCZNE

KONKURS - WIEM, UMIEM, POTRAFIĘ GOŚCIMY UCZNIÓW Z INNYCH SZKÓŁ

NIE JESTEŚ SAM –FESTIWAL ODDZIAŁÓW INTEGRACYJNYCH

ŚNIADANIE DAJE MOC UCZNIOWIE POTRAFIĄ ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ

POTRAFIMY KULTURALNIE SPOŻYWAĆ ŚNIADANIE

TALENTY AKTORSKIE NASZYCH UCZNIÓW

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

LUBIMY PRACOWAĆ W GRUPACH

WSZYSCY LUBIMY BYĆ DOCENIANI

POKAZ TALENTÓW

ZAJĘCIA MUZYCZNO- RUCHOWE

KÓŁKO TEATRALNE

KONKURS RECYTATORSKI

ŚNIADANIE DAJE MOC

GALERIA

LUBIMY WSPÓLNIE SPOŻYWAĆ POSIŁKI

GALERIA

BĄDŹ OSTROŻNY NA DRODZE

KONKURS RECYTATORSKI