ROK SZKOLNY 2014/2015 1 KWIETNIA 2015 ROKU. * osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

ORGANIZACJA I PRZEBIEG EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ 2012.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Informacje dla uczniów
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
8. Informacja dla ucznia dotycząca przebiegu sprawdzianu
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY w 2014 r.
SPOTKANIE DLA ZN SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Organizacja i przebieg egzaminu gimnazjalnego Sesja 142 Rok szkolny 2013/2014.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2015 rok
Sprawdzian od roku szkolnego
Sprawdzian szóstoklasisty
CO KAŻDY SZÓSTOKLASISTA MUSI WIEDZIEĆ PRZED SPRAWDZIANEM? Procedury przeprowadzenia sprawdzianu zewnętrznego w roku szkolnym 2014/2015 Warszawa 2015r.
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacja dla Rodziców rok szkolny 2014/2015.
Organizacja i przeprowadzanie
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się o godzinie rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. Po czynnościach organizacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego ul. Płużnicka 4 Warszawa.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku, tel. (058) , DataCzęść egzaminu Godzina rozpoczęcia.
SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacje dla uczniów i rodziców.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
ROK SZKOLNY 2015/ KWIETNIA 2016 ROKU (OSTATNI)
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Sesja 172 czerwiec – lipiec 2017 r..
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
* Egzamin gimnazjalny 2018 Szkolenie rodziców dotyczące warunków przebiegu egzaminu gimnazjalnego *
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
NIE WOLNO UŻYWAĆ OŁÓWKÓW!!!!!
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty kwietnia 2019 r.- język polski (godz. 9.00) 16 kwietnia 2019 r.- matematyka (godz. 9.00) 17 kwietnia 2019 r.- język angielski.
Zapis prezentacji:

ROK SZKOLNY 2014/ KWIETNIA 2015 ROKU

* osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność pracy) * właściwą liczbę krzeseł * właściwe nagłośnienie (sprawdzian z języka obcego) * zegar widoczny dla wszystkich zdających

* tablicę (planszę) do zapisania godziny rozpoczęcia i zakończenia sprawdzianu * kartki (koperty) z imieniem, nazwiskiem, trzyznakowym kodem ucznia i jego numerem PESEL * zapasowe przybory do pisania i rysowania

Zapewniają prawidłowy przebieg sprawdzianu w poszczególnych salach tj. * odpowiadają za prawidłowe umieszczenie trzyznakowych kodów, numerów PESEL i naklejek przygotowanych przez OKE w wyznaczonych miejscach arkusza

* odpowiadają za to, by zdający pracowali samodzielnie i nie zakłócali pracy innym uczniom oraz nie używali korektorów, kalkulatorów, słowników oraz innych przyborów niedozwolonych na sprawdzianie * dopilnowują, aby w czasie dodatkowych 5 minut uczniowie sprawdzili poprawność przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi

* odbierają od uczniów arkusze egzaminacyjne, sprawdzają ich kompletność * pakują materiały egzaminacyjne z danej sali w obecności przedstawiciela zdających * przygotowują dokumentację sprawdzianu

W celu monitorowania prawidłowego przebiegu sprawdzianu członkowie zespołu nadzorującego oraz obserwatorzy mogą poruszać się po sali * w sposób niezakłócający pracy zdających * cicho * bez zaglądania do prac zdających

* odpowiada za właściwe przygotowanie sal do przeprowadzenia sprawdzianu * przeprowadza próbę odsłuchu przykładowego nagrania * odpowiada za właściwe przygotowanie oraz rozmieszczenie urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia drugiej części sprawdzianu gwarantujące wysoką jakość dźwięku

* odpowiada za prawidłowy przebieg sprawdzianu w danej sali * odbiera od PSZE informację o uczniach mających zaświadczenie lekarskie o konieczności przyjmowania leków lub zjedzenia posiłku w trakcie sprawdzianu i przestrzega tych zaleceń

* odbiera od PSZE informację o uczniach uprawnionych do dostosowania warunków i form sprawdzianu piszących sprawdzian w danej sali i warunkach, jakie powinny zostać im zapewnione, a przed sprawdzianem sprawdza, czy te warunki zostały spełnione

* odpowiada za to, aby podczas sprawdzianu w sali znajdowali się wyłącznie zdający przydzieleni do danej sali, członkowie zespołu nadzorującego oraz – ewentualnie – obserwatorzy * nie opuszcza sali egzaminacyjnej w czasie trwania sprawdzianu; w sytuacjach szczególnych, gdy musi opuścić salę – swoje obowiązki powierza członkowi zespołu nadzorującego; fakt ten odnotowuje w protokole przebiegu sprawdzianu

PZN przypomina zdającym o: * zasadach zachowania się na sprawdzianie * o zakazie wnoszenia na salę urządzeń telekomunikacyjnych * o konieczności sprawdzenia kompletności zestawów * o sposobie kodowania * o obowiązku zapoznania się z instrukcją wydrukowaną na pierwszej stronie arkusza

PZN dwukrotnie przypomina zdającym o konieczności zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi:  pierwszy raz – przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań  drugi raz – na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z zestawem egzaminacyjnym

Wszyscy uczniowie biorący udział w sprawdzianie winni być zapoznani przez wychowawców z informacją dla ucznia dotyczącą przebiegu sprawdzianu. Na sprawdzian uczeń przynosi ze sobą wyłącznie legitymację szkolną, przybory do pisania i rysowania: * na cz. 1. pióro lub długopis z czarnym atramentem/tuszem, ołówek – tylko do rysowania, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz

* na cz. 2. pióro lub długopis z czarnym atramentem/tuszem

* zdający wchodzą do sali pojedynczo według kolejności na liście przygotowanej przez ZN * losują numery stolików, przy których będą pracowali – losy z numerami stolików przygotowuje ZN * numery wylosowanych stolików należy zapisać na liście zdających w danej sali przygotowanej przez okręgową komisję egzaminacyjną

O godzinie 8:45 i 11:30 PZN w obecności przedstawiciela zdających (1 uczeń) odbiera od PSZE materiały egzaminacyjne: * odpowiednią liczbę i rodzaj zestawów egzaminacyjnych osobno do pracy z każdym zestawem egzaminacyjnym w danym dniu * odpowiednie płyty CD do arkusza z języka obcego

* listę zdających w danej sali przygotowaną przez OKE * druk protokołu przebiegu sprawdzianu w danej sali * naklejki z kodem kreskowym * zwrotne koperty do spakowania prac egzaminacyjnych

Uczniowie korzystający z dostosowań: * nie zaznaczają odpowiedzi na karcie odpowiedzi – nie otrzymują dodatkowych 5 minut * czynności związane z kodowaniem wykonują członkowie zespołu nadzorującego

ZN zaznacza przyznane tym uczniom uprawnienia, zamalowując odpowiednie pole: * arkusz egzaminacyjny do pierwszej części sprawdzianu – na zeszycie zadań i na karcie odpowiedzi * arkusz egzaminacyjny do drugiej części sprawdzianu – na zeszycie zadań i na karcie odpowiedzi

Każdy zdający: * zajmuje miejsce przy stoliku, którego numer wylosował * do sali wnosi jedynie dozwolone przybory * po otrzymaniu arkusza zdający sprawdza, czy nie jest otwarty, otwiera arkusz, sprawdza jego kompletność, zapoznaje się z instrukcją * koduje arkusz i kartę odpowiedzi numerem PESEL i trzyznakowym kodem

Członkowie ZN udzielają odpowiedzi zdającym jedynie na pytania związane z organizacją i z rozumieniem instrukcji, nie udzielają wyjaśnień dotyczących zadań. Po czynnościach organizacyjnych, po sprawdzeniu poprawności kodowania PZN w widocznym miejscu zapisuje czas rozpoczęcia i zakończenia sprawdzianu i zdający rozpoczynają rozwiązywanie zadań.

Przewodniczący SZE może, w uzasadnionych przypadkach, zezwolić zdającemu spóźnionemu wejść do sali egzaminacyjnej, jednak nie później niż po zakończeniu czynności organizacyjnych, ale zdający kończy pracę z arkuszem o czasie zapisanym na tablicy.

Czas pierwszej części – 80 minut (max. do 120 minut) Czas drugiej części – 45 minut (max. Do 70 minut) Podczas pracy z arkuszem zdający nie mogą opuszczać sali egzaminacyjnej

* Bezpośrednio po zapisaniu godziny rozpoczęcia i zakończenia części 2. sprawdzianu następuje uruchomienie odtwarzania nagrania z płyty CD. * Na płycie nagrane są: 1. instrukcje dla zdających 2. zadania 3. przerwy

* W przypadku awarii płyty CD PZN: 1. zapisuje czas rozpoczęcia przerwy 2. wymienia płytę CD na rezerwową 3. zapisuje czas zakończenia przerwy oraz nowy czas zakończenia pracy z arkuszem 4. uruchamia płytę od ścieżki z numerem zadania, podczas którego nastąpiła usterka

Uczniowie, którzy ukończyli pracę przed czasem:  zdający zamyka arkusz, odkłada na brzeg stolika i podnosi rękę  zdający pozostaje na swoim miejscu  PZN lub wyznaczony członek ZN podchodzi do zdającego, aby odebrać arkusz  w obecności zdającego sprawdza kompletność materiałów, kodowania i zaznaczeń na karcie odpowiedzi, zdający dostaje pozwolenie na opuszczenie sali

W przypadku zdających, którzy mają obowiązek zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi. PZN po upływie czasu na pracę z arkuszem: * informuje zdających o zakończeniu pracy * poleca sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi – na tę czynność przeznacza 5 minut, ten czas nie może być wykorzystany na rozwiązywanie zadań * poleca zamknięcie arkuszy oraz odłożenie ich na brzeg stolika

* PZN lub członek ZN podchodzi do zdającego, aby odebrać arkusz * w obecności zdającego sprawdza kompletność materiałów, kodowania i zaznaczeń na karcie odpowiedzi * zdający otrzymują pozwolenie na opuszczenie sali * na sali pozostaje zdający, który ma być obecny podczas pakowania materiałów egzaminacyjnych

* W przypadku ucznia, który zgłasza, że nie zdążył przenieść odpowiedzi na kartę odpowiedzi ZN pakuje do bezpiecznej koperty jego zeszyt zadań wraz z kartą odpowiedzi lub zeszyt zadań wraz z kartą rozwiązań i kartą odpowiedzi. * Zaistniały fakt odnotowuje się w protokołach przebiegu sprawdzianu (w danej sali oraz zbiorczym)

W przypadku zdających, którzy nie mają obowiązku zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi PZN po upływie czasu na pracę z arkuszem: * informuje zdających o zakończeniu pracy * poleca zamknięcie arkuszy oraz odłożenie ich na brzeg stolika * wyznacza członków ZN do odbioru prac

* poleca opuszczenie sali zdającym za wyjątkiem ucznia, który ma być obecny podczas pakowania arkuszy

Członkowie ZN: * zaznaczają na liście obecności oddanie arkuszy egzaminacyjnych przez zdających * w przypadku dyslektyków, korzystających ze szczegółowych kryteriów oceniania i w przypadku uczniów, którym przyznano prawo nieprzenoszenia odpowiedzi na kartę, zaznaczają przyznane uprawnienia zamalowując odpowiednie kwadraty w zeszycie zadań i na karcie odpowiedzi

* podpisują wypełnioną listę obecności zdających * porządkują, przeliczają i pakują materiały egzaminacyjne

Członkowie ZN po przeliczeniu arkuszy egzaminacyjnych pakują arkusze (kompletne wraz z kartami odpowiedzi) w obecności przedstawiciela zdających do kopert bezpiecznych wpisując na kopercie identyfikator szkoły P1A, symbol arkusza SP-A (jeden arkusz SP-A2-152), liczbę arkuszy egzaminacyjnych

Członkowie ZN w stosunku do arkuszy uczniów mających obowiązek przenoszenia odpowiedzi na karty odrywają karty odpowiedzi od zeszytów zadań. Zeszyty zadań pozostają w szkole, zaś karty odpowiedzi są pakowane w bezpieczne koperty i przekazywane do ROKE – na kopercie należy zapisać identyfikator szkoły, symbol arkusza, liczbę kart odpowiedzi

W przypadku uczniów z dostosowaniami w tym uczniów, którzy zgłosili, że nie zdążyli przenieść odpowiedzi na kartę, przekazywany jest do ROKE zeszyt zadań wraz z kartą odpowiedzi. Arkusze należy zapakować do bezpiecznych kopert zapisując na nich identyfikator szkoły, symbol arkusza, liczbę arkuszy egzaminacyjnych. Pakowanie w obecności przedstawiciela zdających.

PZN sporządza protokół przebiegu odpowiedniej części sprawdzianu w danej sali i przekazuje go wraz z pozostałymi materiałami egzaminacyjnymi przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego.

Uczniowie nie wyrywają fragmentów arkusza egzaminacyjnego.

Po zakończonym sprawdzianie członkowie ZN odrywają kartę odpowiedzi od zeszytu zadań

1 czerwca 2015 roku W terminie dodatkowym nie dokonuje się podziału arkuszy zdających w drugiej części sprawdzianu na zeszyt zadań i kartę odpowiedzi

Teresa Petelewicz