Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pomoce dydaktyczne OZE. NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pomoce dydaktyczne OZE. NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować."— Zapis prezentacji:

1 Pomoce dydaktyczne OZE

2 NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować w swojej szkole programy edukacyjne w zakresie odnawialnych źródeł energii, adaptacji do zmian klimatu i jego ochrony? Nauczyciel powinien:  Korzystać z wiarygodnych źródeł informacyjnych.  Rozwijać krytyczne myślenie i weryfikować pozyskane informacje.  Uczestniczyć w programach i kampaniach edukacyjnych organizowanych przez sprawdzone instytucje i organizacje pozarządowe.  Wprowadzać niestandardowe metody nauczania i wykorzystywać pomoce dydaktyczne w pracy z uczniem.

3 WSPIERAJĄCA ROLA INSTYTUCJI W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ Strona Kampanii Komisji Europejskiej – zawiera zasoby w formie gotowych do pobrania broszur, porad, kalkulator CO 2, film tematyczny, plakaty informacyjne Strona Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. z informacją o projekcie: „Autobus energetyczny” – mobilne centrum edukacyjne i informacyjne przeciwdziałania zmianom klimatu Strona Centrum Informacji o Środowisku – umożliwia dotarcie do kluczowych informacji znajdujących się na serwerach jednostek resortu środowiska Strona Centrum UNEP/ GRID Warszawa – zawiera zasoby informacyjne o środowisku, scenariusze lekcji o klimacie, Elektroniczny Atlas Środowiska Polski, programy „Ekoprezent”, „BIORegion”

4 WSPIERAJĄCA ROLA INSTYTUCJI W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ Strona Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska zawierające aktualne dane nt. jakości powietrza w Polsce. Strona Europejskiej Agencji Środowiska zawierająca raporty środowiskowe oraz aktualne dane nt. jakości powietrza wEuropie.

5 WSPIERAJĄCA ROLA OŚRODKÓW W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ REGIONALNE OŚRODKI EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (miejskie i wojewódzkie) OŚRODKI EDUKACJI PRZYRODNICZEJ I CENTRA EDUKACJI EKOLOGICZNEJ PARKÓW NARODOWYCH strony parków narodowych OŚRODEK DZIAŁAŃ EKOLOGICZNYCH „ŹRÓDŁA” /ekologiczna/ MIĘDZYNARODOWE MIASTECZKO EDUKACJI EKOLOGICZNEJ W ROGOŹNIKU republika.pl/

6 WSPIERAJĄCA ROLA ORGANIZACJI W OTOCZENIU PLACÓWKI OŚWIATOWEJ Strona organizacji pozarządowej zawierająca informacje o projektach na rzecz zalesień, ochrony klimatu, udostępniająca kalkulator CO 2 na cele edukacyjne. Strona oganizacji pozarządowej, zawierająca aplikację mierzącą poziom zanieczyszczeń w Warszawie. Portal wiedzy o zmianach klimatu. Kalkulator CO2. Strona oganizacjipozarządowej, prowadzącej warsztaty edukacyjne i wypożyczającej zestawy edukacyjne OZE.

7 POMOCE DYDAKTYCZNE W PROCESIE KSZTAŁCENIA POSTAW EKOLOGICZNYCH Sentencja słynnego filozofa Konfucjusza: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem." definiuje wymagania stawiane współczesnej szkole.

8 W procesie dydaktycznym nauczyciel powinien łączyć teorię z praktycznymi działaniami wspartymi odpowiednio dobranymi pomocami naukowymi.

9 OSWOIĆ POMOCE DYDAKTYCZNE Dlaczego warto…? Właściwie dobrane pomoce dydaktyczne stanowią źródło bodźców zmysłowych, podnosząc efektywność stosowanych metod nauczania. Poprzez obserwację, eksperymentowanie, badanie środowiska (opisywanie, wyjaśnianie, ocenianie, przewidywanie) i komunikowanie rezultatów badań uczniowie kształtują umiejętności konieczne do interpretowania zaobserwowanych faktów środowiskowych.

10 Pomoce dydaktyczne do nauki o energii odnawialnej

11 ENERGIA ODNAWIALNA WODY – WIATRU – SŁOŃCA – MODEL DEMONSTRACYJNY Zestaw modeli demonstrujących działanie energii odnawialnych (wody, wiatru i Słońca). Modele można prezentować w pomieszczeniu (w klasie) i na otwartej przestrzeni (na boisku szkolnym).

12 AUTKO Z NAPEDEM WODOROWYM Jeżdżące autko-model pojazdu napędzanego czystym wodorem gromadzonym w wodzie w wyniku wykorzystania ogniwa paliwowego typu PEM (Polymer Electrolyte Membrane). Możemy obserwować tworzenie się tlenu i wodoru w dwóch transparentnych pojemnikach z wodą umieszczonych z tyłu pojazdu. W wyniku zachodzenia reakcji tlenu z wodorem wytwarzana jest energia elektryczna oraz woda (para wodna) – pojazd porusza się cicho, bez wydzielania toksycznych produktów spalania! Samochody tak napędzane istnieją i jeżdżą już po drogach, przy których zbudowano dla nich stacje wodorowe (zamiast benzynowych).

13 ZESTAWY NAUKOWE – KONSTRUKCJE WYKORZYSTUJĄCE OZE - DO ZBUDOWANIA Z KLOCKÓW Autko z napędem solarnym Cały komplet stanowi kilkaset klocków. Taki zestaw to nauka poprzez zabawę!

14 ZESTAWY NAUKOWE – KONSTRUKCJE WYKORZYSTUJĄCE OZE - DO ZBUDOWANIA Z KLOCKÓW Autko z napędem solarnym Konstrukcje wiatraków Cały komplet stanowi kilkaset klocków. Taki zestaw to nauka poprzez zabawę!

15 ZESTAWY NAUKOWE – KONSTRUKCJE WYKORZYSTUJĄCE OZE - DO ZBUDOWANIA Z KLOCKÓW Cały komplet stanowi kilkaset klocków. Taki zestaw to nauka poprzez zabawę. Samolot zasilany jest solarem.

16 TURBINA WODNA – ZESTAW DEMONSTRACYJNY Urządzenie służy do demonstracji konwersji energii mechanicznej wody w energię elektryczną.

17 ZESTAW DEMONSTRACYJNY DO ENERGII SŁONECZNEJ Prosty zestaw demonstrujący przemianę energii słonecznej w elektryczną.

18 ZEGAR Z BATERIĄ OWOCOWĄ Zegar zasilany owocami i warzywami. Elektrody wbijane są w owoc/warzywo, włączane w budowane obwody elektryczne oraz wykorzystywane do badania przewodności różnych materiałów.


Pobierz ppt "Pomoce dydaktyczne OZE. NAUCZYCIEL – AUTORYTATYWNE ŹRÓDŁO WIEDZY O KLIMACIE I ENERGII ODNAWIALNEJ W jaki sposób nauczyciel może skutecznie realizować."

Podobne prezentacje


Reklamy Google