Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas 2013-11-261.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas 2013-11-261."— Zapis prezentacji:

1 Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas

2 2 Świadomość stereotypów w zarządzaniu i zarządzanie nimi źródła socjalizacja – rola wychowania, mitu, baśni otoczenie społeczne miejsce pracy jako kultura organizacyjna kiedy powstają i dlaczego ich potrzebujemy? aktywizują się wtedy, kiedy ludzie odwołują się do schematów poznawczych wpływają na interpretację znaczenia zaobserwowanych zachowań (ujednoznaczniają je i kategoryzują) dlaczego można nimi zarządzać? mimo dużej oporności na zmiany podlegają ewolucji posiadają podwójną funkcję: psychiczną (ekonomizacja wysiłku poznawania świata) i społeczną (obrona szeroko rozumianej pozycji społecznej)

3 Badanie stereotypów prowadzi do wniosków aksjologicznych „analiza treści wyobrażeń dzieci (...) może mieć znaczenie nie tylko dla ustalenia stopnia krystalizacji stereotypu grupy własnej w ich świadomości, lecz także dla poznania systemu ich wartości” (A. Kłoskowska) zatem wydobywajmy ze stereotypów wartości uniwersalne…

4 Kobiety nie potrafią podejmować decyzji Mężczyźni nie potrafią wychowywać dzieci Amerykańscy naukowcy są najlepsi na świecie Wszyscy prawnicy są zimni Mój wujek jest bardzo pruski

5 Świadomość stereotypów w zarządzaniu i zarządzanie nimi, jako próba racjonalizacji działań występujących w organizacji wybrane definicje pozytywne operowanie stereotypami stereotypy a zrównoważone zarządzanie

6 Dlaczego należy zarządzać stereotypami ? Ponieważ łączą ze sobą: dwa pojęcia: uprzedzenia i dyskryminację stereotyp – posiada składnik poznawczy, dyskryminacja – posiada składnik behawioralny, uprzedzenie – zawiera komponent afektywny. posiadają szczególne znaczenie w procesie porozumiewania się ludzi zarządzanie stereotypami jest działaniem, które ma na celu przełamywanie uprzedzeń, zapobiegające nierównościom

7 DYSKRYMINACJA UPRZEDZENIE STEREOTYP ZARZĄDZANIE

8 8 Jak można zarządzać stereotypami? Poprzez: zarządzanie rekategoryzacją schematów, akcentowanie i uzasadnianie decyzji (racjonalizacja), aktywizację uznanych wartości: wolność, równość, sprawiedliwość, uczciwość interwencje zorientowane psychologicznie – w celu zmiany postaw wobec kategorii społecznej i zmiany postrzegania poszerzanie wiedzy o właściwościach i pochodzeniu stereotypów wdrażanie polityki równości i stosowanie odpowiednich regulacji prawnych

9 Rola zarządzanie jest procesem uzyskiwania, rozmieszczania i stosowania wielu różnorodnych zasobów dla osiągnięcia celów organizacji zarządzanie stereotypami w organizacji prowadzi do faktycznego zarządzania, które odnosi się zawsze i wyłącznie do spraw społecznego współżycia ludzi. powinno być rozumiane jak zarządzanie normami (jakościowymi, moralnymi, etycznymi) pomaga w osiągnięciu celów

10 Stereotyp w służbie zarządzania w organizacji (słynne endorse me!) natychmiastowe porządkowanie zbyt skomplikowanego obrazu świata funkcja obronna i przystosowawcza bezpieczeństwo przystosowania do rzeczywistości społecznej obrona przed wpływami innych działania kryzysowe wykorzystanie roli stereotypów w społeczności znajdującej się w stanie konfliktu z inną społecznością

11 Wyzwanie jak dotrzeć do menadżerów, pokonując ich stereotypy? Czy rezygnacja ze wszystkich stereotypów na rzecz dziewiczego doświadczenia byłaby zubożeniem ludzkiego życia?

12 dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas 2013-11-261."

Podobne prezentacje


Reklamy Google