Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Transakcja wiązana – czyli edukacja ekologiczna na przykładzie Magurskiego Parku Narodowego Magdalena Kuś.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Transakcja wiązana – czyli edukacja ekologiczna na przykładzie Magurskiego Parku Narodowego Magdalena Kuś."— Zapis prezentacji:

1 Transakcja wiązana – czyli edukacja ekologiczna na przykładzie Magurskiego Parku Narodowego Magdalena Kuś

2 Plan prezentacji 1.Magurski Park Narodowy 2.Edukacja przyrodnicza 3.Jak to robimy? 4.Edukacja na obszarze chronionym - potencjał - ograniczenia 5.Rola Parku w edukacji terenowej 6.Osiągnięcia Fot. Martyna Miernik

3 Magurski Park Narodowy Fot. Damian Nowak

4 EDUKACJA

5 Edukacja na obszarze parku narodowego Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody: Art. 8b. 1.Do zadań parków narodowych należy w szczególności: …. 3) prowadzenie działań związanych z edukacją przyrodniczą. Fot. Aleksandra Cisek

6 Transakcja wiązana, czyli po co nam edukacja? Dzia ł anie Osobista Motywacja Wiedza Do ś wiadczenie przyrody Utrzymanie stabilno ś ci ekosystemów Zachowanie ró ż norodno ś ci biologicznej Zachowanie dziedzictwa geologicznego Zapewnienie ci ą g ł o ś ci istnienia gatunków Ochrona walorów krajobrazowych Utrzymanie lub przywracanie do w ł a ś ciwego stanu ochrony siedlisk przyrodniczych

7 Cele edukacji Lubię przyrodę, nie boję się jej Obserwuję przyrodę Rozumiem przyrodę Działam na rzecz przyrody Zdobywanie motywacji do brania odpowiedzialności za przyrodę

8 JAK TO ROBIMY?

9 Jak to robimy? Wiedza – wiem jak coś zrobić i po co. Tylko czy czuję potrzebę aby to robić? Źródło:

10 Jak to robimy w MPN? Kształcenie umiejętności Fot. Magdalena Kuś

11 Jak to robimy w MPN? Oswajanie świata przyrody Fot. Magdalena Kuś

12 Jak to robimy w MPN? Pokazywanie, że przyroda jest fajna Fot. Magdalena Kuś

13 Jak to robimy w MPN? Pobudzanie dociekliwości Fot. Magdalena Kuś

14 Jak to robimy w MPN? Stawianie wyzwań Fot. Martyna Miernik Fot. Magdalena Kuś

15 Jak to robimy w MPN? Używanie zmysłów Fot. Martyna Miernik Fot. Magdalena Kuś

16 Jak to robimy w MPN? Edukacja pośrednia Fot. Magdalena Kuś

17 EDUKACJA NA OBSZARZE CHRONIONYM

18 Obszar chroniony - potencjał Unikalna przyroda Fot. Zenon Wojtas

19 Obszar chroniony - ograniczenia Zbiór roślin Fot. Magdalena Frączek

20 Obszar chroniony - ograniczenia Bariery Fot. Magdalena Kuś

21 ROLA PARKU W EDUKACJI TERENOWEJ

22 Co sprawiło, że zainteresowałeś się przyrodą? „Przy wprowadzaniu dziecka w świat przyrody wiedza nawet w połowie nie jest tak ważna jak odczucia” Rachel Carson Fot. Magdalena Kuś

23 Domyślne miejsce edukacji Fot. Agnieszka Nowak Fot. Zenon Wojtas

24 Domyślne miejsce edukacji Fot. Jolanta Maria Sułkowska

25 Merytoryczni pracownicy Fot. Magdalena Kuś

26 Edukacja edukatorów Fot. Magdalena Frączek Fot. Aleksandr Cisek

27 Animator życia okolicy Fot. Magdalena Kuś

28 Pozyskiwanie środków finansowych Fot. Aleksandra Cisek

29 Fot. Zenon Wojtas „Zaplecze”, czyli unikalne dziedzictwo przyrodnicze Fot. Stefan MichalikFot. Ewa Braun Fot. Sławomir Basista

30 Osiągnięcia Dzieci lubią przyrodę i się jej nie boją Dzieci szukają kontaktu z przyrodą Dzieci wiedzą, że są elementem przyrody i szanują każdą formę życia Dzieci wiedzą, że mieszkają w cennym przyrodniczo obszarze i potrafią to wykorzystać Fot. Martyna Miernik

31 Dziękuję za uwagę Fot. Magdalena Kuś


Pobierz ppt "Transakcja wiązana – czyli edukacja ekologiczna na przykładzie Magurskiego Parku Narodowego Magdalena Kuś."

Podobne prezentacje


Reklamy Google