Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”"— Zapis prezentacji:

1 Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”
Targi jako instrument komunikacji bezpośredniej – powiązania: Wystawca – cele, stoisko, materiały, personel, eksponaty Zwiedzający – klient, partner, profesjonalista, dostawca, goście Organizator - miejsce, infrastruktura, usługi, koordynacja, porządek, bezpieczeństwo Podmioty wspierające – projektant, wykonawca, agencje reklamowe, logistyka, ubezpieczenia Otoczenie miejskie – handel, gastronomia, hotele, kultura, rozrywka, transport miejski, infrastruktura miejska ale i atmosfera, życzliwość Media komunikacyjne – telewizja, radio, prasa, agencje public relations, internet, promocja bezpośrednia Targi jako instrument komunikacji bezpośredniej służą przede wszystkim osiągnięciu celów długookresowych, strategicznych rozwoju firmy, w tym celów promocyjnych Badania wykazały, że większa jest efektywność budowania relacji i zacieśnianie ich z klientami obecnymi, niż poszukiwanie nowych. Dla przedsiębiorstw celami nadrzędnymi uczestnictwa w targach są: Promowanie firmy, kształtowanie jego wizerunku Prezentowanie nowego produktu Przeprowadzenie rozmów z potencjalnymi klientami Przeprowadzenie rozmów z obecnymi klientami (podtrzymanie kontaktów) Zademonstrowanie obecności firmy na rynku jak i wejście na nowe rynki Generowanie sprzedaży Wymiana i pozyskanie informacji Rozpoznawanie życzeń klientów i wpływ na ich decyzje Zawieranie umów sprzedaży

2 Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”
Podział targów: z uwagi na zasięg branżowy: targi uniwersalne (wszystkie grupy wystawców i zwiedzających); targi specjalistyczne, które mogą być zorientowane na produkt, na proces technologiczny, na temat z uwagi na zasięg geograficzny: światowe (globalne), międzynarodowe, krajowe, lokalne czas i okres trwania: cykl roczny, 2-letni, 3-letni, dni robocze, weekendy, 3,4,5,6 dni Organizacja udziału w targach: projektowanie i realizacja stoiska: wielkość, przestrzeń wystawiennicza, wygląd, pokazy, konkursy, zaplecze, eksponaty, oświetlenie, media, wyposażenie techniczne Materiały promocyjne na stoisku: ulotki, prospekty, katalogi, raporty, plakaty, zdjęcia, pomoce multimedialne (np. szczegóły konstrukcji urządzeń), bezpłatne próbki towaru, upominki opatrzone logiem firmy, czapeczki czy baloniki z numerem stoiska i logiem, monitory dotykowe, płyty CD, Współpraca z organizatorem targów: konkursy, nagrody, wyróżnienia, konferencje, seminaria (sale, tłumaczenia symultaniczne, sprzęt multimedialny itd.) – ważna część merytoryczna, ciekawa, z ciekawymi ludźmi Wydarzenia marketingowe w czasie trwania targów, „wydarzenia targowe”: imprezy, kulturalne, sportowe, naukowe, niezapomniane wydarzenia (kolory, dźwięk, obraz), rozrywka, zabawa gromadzenie informacji marketingowej Personel targowy: handlowcy, szef stoiska, specjaliści, tłumacz, hostessy, ochrona

3 Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”
Błędy popełniane przed rozpoczęciem targów: - brak ustalonych celów - brak jasno określonego planu promocji - rezygnacja z zaproszeń profesjonalistów - zaniedbanie szkoleń personelu Błędy popełniane w czasie trwania imprezy: - ignorowanie potrzeb zwiedzających - zbędne rozdawanie ulotek i katalogów - brak odpowiednich gadżetów dla klientów - mało profesjonalne przygotowanie pracy stoiska targowego - zbyt liczny personel na stoisku Błędy popełniane po udziale w targach: - zaniechanie obiecanych kontaktów po targach - przesuwanie terminu potargowego kontaktu - rezygnacja z oceny udziału w targach.

4 Turystyka biznesowa – rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”
Korzyści dla odwiedzających: Pod jednym dachem pełen zakres towarów i usług (dotknąć, powąchać, spróbować, obejrzeć, ocenić, porównać) Możliwość rozmowy, dopytania, wiarygodne odpowiedzi Seminaria i konferencje z udziałem ekspertów i specjalistów Pełna obsługa: zimne napoje, toalety, miejsca do odpoczynku, telefony, odpowiednie oznakowanie, program i plan targów, obsługa tłumaczeniowa, sale dla gości zagranicznych, personel władający językami obcymi Korzyści dla wystawców: Pomimo dużych kosztów (urządzenie stoiska, personel, materiały) to jest to spotkanie z tysiącami potencjalnych indywidualnych klientów - nie ma lepszej sytuacji; oraz umów i negocjacji z rynkiem branżowym = podpisywanie kontraktów Wystawcy otrzymują ocenę usługi, produktu Zwiększenie obecności na rynku, poprawa wizerunku firmy, natychmiastowe zdobycie wiedzy „nieobecni nigdy nie mają racji” Korzyści dla miejsc docelowych: obsługa: transport, noclegi, gastronomia, rekreacja, rozrywka; kilkudniowa obecność dostępność komunikacyjna, łatwy dojazd dużej liczby gości. Parkingi centra wystawowe; wykorzystywanie do organizowania innych rodzajów imprez (kulturalne, sportowe, rozrywkowe) poprawa wizerunku miast jako centra przemysłu i handlu

5 Turystyka biznesowa – rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”
Wykonawcy na rynku wystawienniczym – są to firmy, które zapewniają wystawcom i organizatorom usługi oraz możliwości ich funkcjonowania na targach np. przygotowanie powierzchni wystawowej, instalacja stoisk, oświetlenia, transport towarów czy usługi elektryczne Organizatorzy targów – zazwyczaj są sponsorami targów. Mogą nimi być: prywatni przedsiębiorcy, spółki wydawnicze, międzynarodowe korporacje, stowarzyszenia handlowe czy zawodowe. Są oni odpowiedzialni za wykonanie wydarzenia, od momentu pomysłu do zakończenia imprezy Realizują 3 główne zadania: - zespół marketingowy jest odpowiedzialny za badanie danego sektora przemysłu (kampania reklamowa); - specjaliści od sprzedaży odpowiedzialni są za wpływy od sprzedaży stoisk po organizację sponsorów; - zespół obsługi współpracuje z wystawcami, usługodawcami i odwiedzającymi Polska Izba Przemysłu Targowego – zrzesza firmy związane z branża targową. Siedziba od 2007 r w Poznaniu. Cele i zadania: integracja środowiska, ochrona interesów gospodarczych swoich członków, promocja udziału przedsiębiorstw w targach i wystawach, reprezentacja interesów polskiego rynku targowego; kształcenie w zakresie marketingu targowego; prowadzenie badań. Statystyka polskiego przemysłu targowego dotyczy: - ranking organizatorów targów wg całkowitej powierzchni targowej - ranking organizatorów targów wg liczby wystawców ogółem - ranking organizatorów targów wg liczy zwiedzających Główni organizatorzy: Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi Kielce, Targi Kraków, Międzynarodowe Targi Gdańskie, MURATOR EXPO - Warszawa

6 Turystyka biznesowa – turystyka korporacyjna (eventowa)
Turystyka korporacyjna jest organizowana przez korporacje i firmy Dwa główne typy wydarzeń: 1.Organizacja wydarzeń wewnątrz firmy, dla swoich pracowników 2. Organizacja imprez dla zewnętrznych partnerów korporacji Ad.1. Eventy dla pracowników - imprezy firmowe): komunikowanie w sprawach związanych z korporacją : plany i perspektywy rozwojowe, polityka wewnętrzna, zmiana struktury organizacyjnej, wprowadzanie nowych procedur, polityka kadrowa (programy premiowe czy zmiana kierownictwa), wchodzenie na rynek nowych produktów (usług), prezentacje korporacyjne, omówienie wyników sprzedaży czy przeprowadzonych badań konsumenckich, imprezy dla uhonorowania pracowników, prezentacja programów szkoleniowych, itp. Imprezy bardziej oficjalne i mniej – sprawy merytoryczne + rozrywka, umacnianie relacji między pracownikami a kierownictwem budowanie lojalności wobec firmy zwiększenie edukacji pracowników + często rozrywka i czynny wypoczynek forma – seminaria, szkolenia, konferencje, galowe imprezy, bankiety, spotkania kierownictwa w terenie, ceremonie wręczania nagród, imprezy promocyjne, świętowanie rocznicy firmy itp. organizacja - wewnętrznie lub przez wyspecjalizowaną firmę miejsce – pomieszczenia firmowe, zewnętrznie: hotele, ośrodki konferencyjno-szkoleniowe, ośrodki czynnego wypoczynku i rekreacji

7 Turystyka biznesowa - turystyka korporacyjna (eventowa)
Ad.2. Eventy dla zewnętrznych partnerów Jest to forma podróży służbowej polegająca na zapraszaniu gości organizujących ją firm do darmowego uczestnictwa w ważnych wydarzeniach lub zorganizowanym wypoczynku, trwającym zazwyczaj dzień lub krócej. Te wydarzenia mogą zakładać aktywne uczestnictwo np. grę w golfa, rejsy żeglarskie, regaty, jazda na quadach, spływy kajakowe górskimi rzekami, loty balonem albo też stawiać ich w pozycji obserwatorów np. ważnych wydarzeń artystycznych w teatrach operowych, finałów mistrzostw świata, pokazów lotniczych, wystawnych kolacji, degustacji win i wyszukanych potraw, w gabinetach SPA czy też szampan i truskawki podczas turnieju na kortach Wimbledonu Rozrywki i atrakcje mają być oryginalne, wyszukane i kosztowne Turystyka korporacyjna to cenne narzędzie wykorzystywane przez firmy do budowania i rozwijania kontaktów z ich najważniejszymi partnerami oraz podkreślania obecności firmy lub marki we wpływowych kręgach. Tak jak reklama czy public relations, turystyka korporacyjna może być bardzo efektywną metoda budowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku firm, a zarazem zwiększania swojej działalności Miejscami takich wyjazdów muszą być słynne, atrakcyjne miejsca lub imprezy: wyścigi samochodowe, turnieje tenisowe, festiwale operowe, wystawa kwiatów, turniej golfowy, mistrzostwa świata w piłce nożnej, mecze rugby

8 Turystyka biznesowa – turystyka korporacyjna (eventowa)
Rozrywka. Wiąże się często z miejscem spotkań. Jednak mogą być to miejsca odosobnione wówczas organizatorzy mogą wynajmować np. artystów, komików, akrobatów , czy też organizować aktywny wypoczynek Catering. Zapewnienie dobrej jakości posiłków i napojów jest podstawowym elementem tego rynku, np. dostawa na tor samochodowy czy na pole golfowe Pośrednicy - wyspecjalizowane agencje zajmujące się wyłącznie organizacją imprez korporacyjnych


Pobierz ppt "Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google