Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sałatka owocowa Marta Rentel III C. Dlaczego? Jest to najprostsza i najzdrowsza przekąska. Przygotowanie jej nie wymaga wielkiego wysiłku, a zjedzenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sałatka owocowa Marta Rentel III C. Dlaczego? Jest to najprostsza i najzdrowsza przekąska. Przygotowanie jej nie wymaga wielkiego wysiłku, a zjedzenie."— Zapis prezentacji:

1 Sałatka owocowa Marta Rentel III C

2 Dlaczego? Jest to najprostsza i najzdrowsza przekąska. Przygotowanie jej nie wymaga wielkiego wysiłku, a zjedzenie dostarcza wiele przyjemności. Ponadto owoce w niej zawarte poprawiają funkcjonowanie wielu narządów między innymi nerek, wątroby, a także naczyń wieńcowych. Owoce korzystnie wpływają także na urodę

3 Składniki Sałatka może zawierać dowolną ilość składników, moja składa się z siedmiu. Zachęcam do jej zrobienia i życzę smacznego!

4 Ananas Ma niepowtarzalny smak i intensywny zapach. Duży plaster ananasa zawiera 30 mg witaminy C - czyli prawie połowę zalecanej dziennej dawki - a także witaminy A, B, PP oraz wapń i bromelinę - enzym rozkładający białko i ułatwiający trawienie.

5 Pomarańcza To niezastąpione źródło naturalnych witamin i minerałów. Gdy nie możemy liczyć na świeże owoce sezonowe to właśnie ona może stanowić ratunek przed grypą. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na zawartość witaminy C - w 100 gramach pomarańczy jest jej aż 50 mg! Witamina C poprawia odporność organizmu, ułatwia przyswajanie żelaza, sprzyja pokonywaniu zmęczenia. Ciekawostką może być fakt, że dwie duże pomarańcze zapewniają tyle samo wapnia co szklanka mleka – w 100 gramach owocu jest go aż 40 mg.

6 Mandarynka Zawiera dużo witaminy C (30 mg/100 g), witaminę A i z grupy B, kwas foliowy a także potas, wapń, fosfor, magnez. sód, żelazo i cynk. 100 g owocu dostarcza 40 kilokalorii.

7 Truskawka Truskawki są źródłem wielu witamin i minerałów. Zawierają więcej witaminy C niż cytryny i grejpfruty. Zawierają także witaminę A, B1, B2 oraz PP, która m.in. reguluje dotlenienie krwi zapobiegając łączeniu się ciałek czerwonych.

8 Kiwi Jest bogatym źródłem antyoksydantów. Zawiera spore ilości witaminy C (80 mg/100g) i E. Badania naukowe sugerują, iż regularne spożywanie 2-3 owoców kiwi dziennie może znacznie zredukować ryzyko nowotworu, zakrzepicy i udaru..

9 Grejpfrut Owoce grejpfruta zawierają 7% cukrów, 1% kwasu cytrynowego, witaminy z grupy B oraz witaminę C. W miąższu występują karoteny (głównie - lykopen) warunkujący jego zabarwienie. Występuje także gorzki związek - naryngina. Związek ten jest odpowiedzialny za lekko gorzkawy smak owocu, ale także za jego działanie wspomagające przemianę materii.

10 Arbuz Fakt, iż arbuz w około 90% składa się z wody sprawia, że jest to idealny owoc na letnie upały. W arbuzach znajdziemy witaminę C, B, A oraz potas. Witaminy te mają działanie przeciwutleniające co oznacza, że zapobiegają działaniu wolnych rodników.


Pobierz ppt "Sałatka owocowa Marta Rentel III C. Dlaczego? Jest to najprostsza i najzdrowsza przekąska. Przygotowanie jej nie wymaga wielkiego wysiłku, a zjedzenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google